Pojawił mi się ostatnio dziwny odgłos podczas jazdy ( 2.0 tdi BMM DSG 110000 km). Jakby metal tarł o metal. Dzieje się tak tylko jak jadę, w pozycji N lub P jest cisza, słychać normalna prace silnika. Dodam jeszcze ze biegi zmienia płynnie zero szarpnięć itp. Na YT jest masa filmów z padającą dwumasa, tylko wszystkie stoją. Moj wydaje taki dźwięk tylko jak jedzie.
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 1295 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Golf 6 1.6 TDI 105km /77kW i Toyota Avensis t27 2.0 D4d 2015
Piwa: 224/9
Wysłany: Sro 19 Lis 2014, 19:26
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) czy to padającą dwumasa?
Kolego moze padac Ci dwumas bo on jak pada to jest slyszalny na luzie na postoju lub w jezdzie taki metaliczny odglos.Sprzeglo dziala dobrze choc glosniej. Pozdrawiam
w pozycji N lub P jest cisza, słychać normalna prace silnika.
"N", "P" To automat jest?? To o jakiej dwumasie my rozmawiamy? W automacie?? No nie róbcie jaj
Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. Pozwala to na minimalizację czasu zmiany przełożenia. Może pracować w trybie automatycznym (komfort i sport) oraz w trybie sekwencyjnym. Maksymalne osiągi i właściwości silnika pozwala wykorzystać tryb sportowy, mimo że zmiana biegu następuje automatycznie.
Re: ( Volkswagen Touran ) czy to padającą dwumasa?
Witam
Dzsiaj bylem na diagnozie w niemieckim ASO. Prawdopodobnie 90 % dwumas. Koszt wyjęcia samej skrzyni 750 euro!!!
Potem zabawa w co się dokładnie zepsuło, szacowany koszt całej operacji ok 2000 euro.
Pytanie moje ile to w Polsce kosztuje ? i czy dojadę na moich 4 kolkach do kraju ?
Rzezi mi tylko tak do 1800 obr. jak zmienia bieg to na chwilke przestaje, potem znowu. Jak silnik jest zimny to jest prawie cisza. przy obciążeniu tez nic nie slychac.
Re: ( Volkswagen Touran ) czy to padającą dwumasa?
witam!
jesli to mechatronika, to mozna regenerowac, ja wlasnie przerabiam ten temat, czekam na kuriera zeby przywiozl mi z powrotem sterownik. koszt regeneracji rozny, ja placilem 1500 zl i dwa lata gwarancji, a koszt wyjecia mechatroniki i zalozenia z powrotem to nie wiem, bo robie sam.
Mój Touran nie dojechał do celu . Wytrzymał jakieś 600 km, potem laweta.
Diagnoza:MECHATRONIK, dwumas i sprzęgło jest ok.
Co teraz lepiej zrobić?
Kupić całą skrzynię po regeneracji z jakąś gwarancją, czy oddać moją do naprawy?
Witam
Problem rozwiązany. Okazało się ze podczas wymiany oleju w niemieckim ASO wlali tylko ok 3,5 litra !!!!!! Niemiecka dokładność
Nie wytrzymały łożyska i jeszcze kilka innych elemetow ( jakaś łapka i stopka). Następnie cały ten syf poszedł do mechatroniki.
Na szczęście mechatronika nie uszkodziło, wystarczyło tylko czyszczenie.
Koszt całkowity to 4000 zl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.