Od jakiegoś czasu mam problem z płynem chłodniczym chodzi o to że na zbiornika wyrównawczego wylewa się płyn nie spod korka tylko z boku jest taki wypust, przejadę powiedzmy 20km i zaświeca się kontrolka płynu.
Nie ma nigdzie żadnego wycieku, węże odpowiednio się nagrzewają nie ma płynu w oleju nic nie kopci nie śmierdzi.
Mówiono mi że powodem tego może być: uszczelka pod głowicą, zła kompresja, zepsuty korek zbiornika wyrównawczego, zacinający się termostat, zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, zator w wężach.
Sam już nie wiem może ktoś miał podoba sytuacje i wie co to może być konkretnie.
Na zdjęciu wylewa się z tego wypustu po prawej który idzie w dół.
Zacznę od wymiany korka. Jeżeli to nie pomorze to będziemy szukać innego źródła mojego problemu.
Wystarczy jak kupie zwykły nowy korek np: taki z allegro za 10zł ? Jest to jakaś różnica ? Czy moze mam kupić oryginalny ?
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Sob 27 Sie 2016, 15:23
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) Ubytek płynu chłodniczego
Możesz kupić na alledrogo.Spaliny w układzie sprawdzi tobie wrsztat który posiada urządzenia na wyposażeniu.Jak dobrze pamiętam można zakupić prosty przyrząd który jest zupełnie wystarczający za ca.40zł i samodzielnie przeprowadzić pomiar/test.
No wiec tak. Wymiana korka nie pomogła.
Mam zamiar zabrać się za wymianę termostatu bo objawy wskazują że się przycina albo źle pracuje.
I moje pytania są takie:
1. Gdzie jest korek spustowy?
2. Ile płynu trzeba wlać do układu?
3. Czy trzeba czyścić układ?
Dodam ze co jakiś czas dolewałem płynu chłodniczego i w sumie było tego tyle że w samym układzie jest cały nowy płyn tak mi się wydaje. Zdążyłem dolać jakieś 20l.
Objawy wskazują na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Objawem jest zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia (twarde węże) i wyrzucanie płynu chłodzącego razem ze spalinami przez korek w zbiorniku. Zablokowanie termostatu i zagotowanie się płynu (co daje podobne efekty), ale można to łatwo zauważyć przez wzrost temperatury na wskaźniku. A tak dla informacji - korek zbiornika nie posiada termostatu, tyko zawór nadciśnieniowy. _________________ Teoria- jest to, to wszystko, co nie jest do udowodnienia.
siema. no wiec tak termostat wymieniłem no i jakbym się poprawiło pomimo tego że stary działał ale jest nowy. Owszem może to być uszczelka pod głowicą ale rozmawiałem z mechanikiem moim i powiedział że może być to przyczyna popsutej pompy wody są tam podobno jakieś łopatki które popychają płyn w obieg. A przy wymianie rozrządu nie była ona wymieniana chyba bo na rachunku nie jest wpisana a oboje nie pamiętamy. Więc koleją rzeczą jaką sprawdzę/wymienię tj. pompa wody i dam znać czy pomogło.
Objawy: powyżej 100km/h temperatura dźwiga się ponad 90 stopni przy mniejszych prędkościach tego problemu nie ma po za tym jak włączam ogrzewanie to raz leci ciepłe raz zimne.
Możliwe, że to może być pompa wody. Oryginalnie były montowane pompy wody z plastikowym wirnikiem, które po pewnym czasie odwarstwiały się od wałka i nie było krążenia cieczy w układzie. Jeżeli będziesz ją wymieniał, to załóż z wirnikiem metalowym. Przy okazji wymień również pasek i rolki - bo po co wracać z powrotem do tego tematu. Dobrej jakości pompę wody należy wymieniać co drugą wymianę rozrządu. No chyba, że jesteś wrażliwy lub "oszczędny" - wtedy możesz ją wymieniać częściej. _________________ Teoria- jest to, to wszystko, co nie jest do udowodnienia.
Siema. No więc tak co do mojego problemu to nadal go nie zdiagnozowałem ale dziś przypadkowo natrafiłem na ciekawy filmik na youtube proszę o to link https://www.youtube.com/watch?v=dEnssHUovKE gdzie facet mówi o sprawdzeniu spalin w układzie przez taki o to ciekawy przyrząd https://allegro.pl/listing?string=tester%20szczelno%C5%9Bci%20uszczelki&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0222 W tym poście już kolega GT77 wspomniał o tym żeby to sprawdzić no ale jakoś mi to umknęło. Wiec dziś zakupiłem ów tester, jak tylko odbiorę to zaraz bd go testował. Swoją drogą warto takie coś sobie kupić i samemu sprawdzić i albo się wykluczy jakiś problem albo okaże się że nasze obawy się sprawdzą zamiast jeździć do mechaników tracić czas i pieniądze. Pozdrawiam
Witam.
Nie pamiętam czy się witałem na forum więc może pokrótce to zrobię: Janek z Łodzi, caddykiem latam już ponad 2 lata i jak do tej pory złego słowa powiedzieć nie mogę. Ale...
Mam problem gdyż ucieka mi płyn chłodzący przez wąż idący od nagrzewnicy do silnika. Dokładnie chodzi o jeden z tych węży idących parą do nagrzewnicy. Chce je wymienić ale nie znalazłem na forum czy ktoś się już za to zabierał.
Czy jest możliwe dostanie się do nich w jakiś inny sposób niż wybebeszenie całego kokpitu itd. ?
Da radę wymienić je z kanału?
szukałem tych węży gdzie one mogą być i powiem ci że może sprawdź czy nie jest gdzieś przetarty albo pęknięty albo po prostu na łączeniach opaska jest nie szczelna pooglądaj dokładnie może sam zdiagnozujesz usterke
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.