Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: WV Transporter T5 lift, Toyota Rav4 III 2007 2,2 180KM d-cat.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Wrz 2016, 08:33
Temat postu:
Bardzo wysoka temperatura oleju.
Witam. Autko przejechało 210 tys. km. Zdechł silnik. Zamontowany jest nowy silnik (przejechał 2500 km) ale temperatura oleju, dramat
- przy jeździe (po rozgrzaniu silnika) prędkość stała drogowa 100km/h 125°C,
- miasto 105 do 120°C,
- autostrada 120km/h 140°C,
- przy prędkości 140km/h temperatura dochodziła do 145°C i dałem sobie spokój.
145°C to już temperatura graniczna. Gdzie diabeł siedzi?
Może czujnik temperatury oleju silniku. Ale nie potrafię go zlokalizować. Silnik CFCA 180KM BiTDi.
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 21:22
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Bardzo wysoka temperatura oleju.
Chłodnica oleju. Zapowietrzona lub usunięta z obiegu płynu chłodzącego. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: WV Transporter T5 lift, Toyota Rav4 III 2007 2,2 180KM d-cat.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Wrz 2016, 07:09
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Bardzo wysoka temperatura oleju.
Temperatura oleju z wyświetlacza na desce rozdzielczej. Na Starym silniku pokazywał prawidłowo.
Zapowietrzona lub usunięta z obiegu płynu chłodzącego? To pierwszes sprawdzę. Nie za bardzo rozumiem "usunięta z obiegu płynu chłodzącego" nie podłączon?
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Pon 12 Wrz 2016, 20:30
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Bardzo wysoka temperatura oleju.
W sumie przewody z płynem chłodzącym mogą omijać chłodniczkę jako spięte na krótko . _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: WV Transporter T5 lift, Toyota Rav4 III 2007 2,2 180KM d-cat.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Gru 2016, 21:52
Temat postu:
Re: Bardzo wysoka temperatura oleju.
pirates69 napisał:
Może czujnik temperatury oleju silniku. Ale nie potrafię go zlokalizować. Silnik CFCA 180KM BiTDi.
Czujnik temperatury oleju zespolony jest z czujnikiem poziomu oleju w misce olejowej, ale to nie przyczyna.
Jeżeli silnik został wymieniony w ASO i ma gwarancję, to dlaczego ja mam się tym martwić. Niech ASO się tym zajmie. Auto przejechało już (albo tylko) 10tys.km. Było na tę samą niedogodność trzy razy w ASO. Teraz postawiłem je po raz kolejny, przekazałem kluczyki i poinformowałem, że wynajmuję auto zastępcze o podobnych parametrach do mojego (chłodnia).
Próba usunięcia usterki polegała na: podmianie z innego identycznego samochodu zastawu wskaźników, z negatywnym skutkiem; demontaż chodnicy cieczy i chłodniczki oleju ze sprawdzeniem ich drożności, oględzinami i montażem jej z powrotem (tu pokazał się jakiś syf); płukanie całego układu na razie wodą, bez pozytywnego efektu. Po dwóch tygodniach oczekiwania dotarł, jakiś specjalny volkswagenowski specyfik do płukania układu chłodniczego. Zastosowano go. Jest lepiej ale jeszcze nie dobrze. Za klika dni napiszę jakie są temperatury.
Jeszcze co do gwarancji. Gwarant będzie tak długo kopać w elementach współpracujących z silnikiem (jak w moim przypadku) oczywiście wszystko odpłatnie. Co do auta zastępczego, niemała kwota, nie wiem, czy nie będę musiał wystąpić o zwrot kosztów na drogę sądową. Teraz poinformowano mnie, że kolejnym krokiem (jeżeli się zdecyduje) będzie wymiana chłodnicy, chłodniczki oleju i nagrzewnicy. I za to wszystko będę musiał ….. słono zapłacić, niezależnie od wyników. Nie wiem, co robić. We własnym zakresie wymieniłbym te elementy. Ale znając życie, gwarant wtedy umyje łapki, bo naprawa byłaby wykonana poza ASO. Jestem w szachu, zmuszony skorzystać z ich usług.
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: WV Transporter T5 lift, Toyota Rav4 III 2007 2,2 180KM d-cat.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Gru 2016, 22:33
Temat postu:
Re: Bardzo wysoka temperatura oleju.
pirates69 napisał:
- przy jeździe (po rozgrzaniu silnika) prędkość stała drogowa 100km/h 125°C,
- miasto 105 do 120°C,
- autostrada 120km/h 140°C,
- przy prędkości 140km/h temperatura dochodziła do 145°C i dałem sobie spokój.
Obecnie jest lepiej, ale jeszcze nie dobrze:
- miasto do 115°C;
- autostrada 100km/h 113°C;
- autostrada 140km/h 130°C.
Wpadłem dzisiaj do znajomego nieautoryzowanego mechanika o specjalności VW. Opowiedziałem mu o mojej historii z nadmierną temperaturą i jeszcze jednej nieciekawej przypadłości, sporadycznie występującej nierównomiernej pracy na biegu jałowym, podkreślam sporadycznie. Podpiął VAGa i po jakimś czasie odkrył, że w ASO podczas wymiany silnika nie zostały wprogramowane nowe wtryskiwacze do komputera samochodu, które były nowe wraz z silnikiem. Przez to silnik sobie sporadycznie poszarpywał.
Czy nieprzeprogramowane wtryski mogą być przyczyną podwyższonej temperatury oleju?
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnowskie Góry Posiadane auto: WV Transporter T5 lift, Toyota Rav4 III 2007 2,2 180KM d-cat.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 11:14
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Bardzo wysoka temperatura oleju.
Temat do zamknięcia. Sprawa rozwiązana. Programowanie wtrysków pomogło w dwóch kwestiach. Przed, zużycie paliwa było na poziomie 13l/100k, ale jak bym na serwisie powiedział to by mi powiedzieli, że TTTM (ten typ tak ma), teraz 10l/100km przy średniodynamicznej jeździe. Poprzednio sporadycznie zdarzało się, że silnik na biegu jałowym poszarpuje sporadycznie. Po, silnik na biegu jałowym pracuje równo. Nie pisałem o tym, bo były sprawy mniej ważne.
Najważniejsze. Silnik ma temperaturę oleju książkową. Nastąpiło to po wymianie chłodniczki oleju (nowej, dostarczonej wraz z silnikiem) na nową. Czyli chłodniczka musiała mieć przytkany jakiś kanał wewnątrz jej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.