Automatyczna skrzynia ZF 5HP19 płyn w oleju po naprawie
Witam! Miałem problem z skrzynią ZF 5HP19 w VW Phaeton 3.2 V6, stuki przy przełączaniu D na R i odwrotnie, czasem tryb awaryjny . Taki egzemplarz już kupiłem (niestety) . Oddałem do naprawy w gliwickiej firmie ART MAG . Po trzech miesiącach i wydaniu 11.500zł (naprawa silnika 2000zł, skrzynia 9500zł) odebrałem Pontona. Podobno skrzynia przeszła gruntowną regenerację, nowa chłodniczka oleju+przewody. Po dwóch trzech dniach zauważyłem drgania , poszarpywania i dziwne odgłosy w okolicy skrzyni, przy obrotach 1000-1500obr. , ale byłem umówiony na wymianę oleju po 2000km. więc pomyślałem, że może skrzynia się dociera. Poinformowałem szefa , powiedział, żebym się nie martwił i przy wymianie zostanie przeanalizowane co jest nie tak. Przyjechałem, zostawiłem samochód i za godzinę telefon, że w oleju jest płyn lub woda i jest w kolorze samochodu (srebrny). Fakt ,że co jakiś czas dolewałem w między czasie trochę płynu do zbiorniczka. Informacja,że trzeba wypłukać skrzynię. Na pytanie co mogło być przyczyną, zostałem poinformowany,że prawdopodobnie woda mogła się dostać, poprzez rynienkę odpływową z podszybia ? Że podobno w tym modelu czasem się tak dzieje ? Został zalany nowy olej + filtr 830zł. Czekam na naprawę , bo przed świętami nie mieli czasu. Auto dalej poszarpuje i słychać dziwny dźwięk zasysania lub coś w tym stylu. Z autopsji wiem, że jest mało mechaników znających się na tym modelu VW. Nie wyskakują błędy, raz na jakiś czas jak poszarpie to wyskoczy błąd katalizatora z złą mieszanką. Auto posiada instalację LPG ale odkąd wyremontowano skrzynię , jeżdżę tylko na benzynie (mimo ,że lpg było nawet dwukrotnie diagnozowane i jest ok ) bo mam obawy aby awaria się nie nasiliła. Nie wiem co o tym wszystkim sądzić ? Skrzynia dostała 365 dni gwarancji, ale więcej stoi na tym warsztacie niż jeździ. Przepraszam ,że taki elaborat ale starałem się opisać problem oraz poznać waszą opinię lub pomysły, bo mi już brakuje energonu :-/ i auto przestało mnie cieszyć...
Re: ( Volkswagen Phaeton ) Automatyczna skrzynia ZF 5HP19 płyn w oleju po naprawie
W jaki sposób woda może dostać się do zamkniętej przestrzeni jaką jest obudowa przekładni - trochę nie chce mi się w to wierzyć. Jeśli ta woda jest koloru srebrzystego to daje do myślenia i dowodzi że coś tam się zmieliło _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Re: ( Volkswagen Phaeton ) Automatyczna skrzynia ZF 5HP19 płyn w oleju po naprawie
Właśnie też się zastanawiam? W każdym razie samochód idzie na ponowną diagnozę, mam nadzieje , że będzie to naprawa gwarancyjna :-/ i nie potrwa znowu 3 misiące. Miałem paska to zachciało się pontonów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Phaeton ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.