Witam wszystkich
Mam Tourana z 2003 1.9 TDI 74kW i mój samochód zaszalał podczas świąt.
Wyjechałem ok 300km od domu na tydzień czasu.
Po 3 dniach pobytu zaświeciła mi się kontrolka "Check brake pad". Kolejnego dnia pojawiło się nowe żółte światełko "Emissions workshop" a w drodze powrotnej żeby było jeszcze bardziej kolorowo zaświeciło się na żółto "Check oil level". Kompletna masakra.
Oczywiście olej sprawdzałem przed wyruszenie w podróż i poziom był ok. Jak tylko pojawiło się ostrzeżenie, zatrzymałem się sprawdziłem ponownie i poziom nadal był ok.
Po powrocie udałem się do warsztatu i szybko usunęliśmy pierwszy problem czyli "Check brake pad". Wymieniałem klocki (okładziny hamulcowe) ok 0,5 roku wstecz i okazało się że założyli mi klocki, do których nie można było podłączyć czujnika, więc mechanicy zaizolowali kabelek i zostawili go luzem. Odizolował się, wilgoć i już wiadomo co było.
Ale problem z pozostałymi błędami. W warsztacie za pomocą KTS'a usunęli komunikat "Emissions workshop" ale pojawił się znowu a lampka sprawdzenia poziomu oleju pojawia się od czasu do czasu i sama gaśnie po wyłączeniu silnika.
Jeszcze jedno, chyba istotne, silnik nie stracił mocy, pracuje tak jak wcześniej.
Czy może ktoś ma pomysł co to wszystko może oznaczać i jak sobie z tym poradzić????
Pozdrawiam
Przykro mi, że mechanicy tak zrobili z okładzinami.. partacze i tyle.
Co do problemów z układem "emisji spalin" to wielka szkoda, że skończyło się na wykasowaniu błędów a nie poszukiwaniu ich przyczyn (tak wynika z Twojego opisu). Silnik AVQ nie jest zbyt wyrafinowany jeśli chodzi o elektronikę. Ja bym stawiał na przepustnicę powietrza (na kolektorze ssącym) i zawór EGR. Trzeba by się przyjrzeć tym rzeczom, ważne były warunki w jakich pojawił się ponowny monit dot. spalin (np. zimny/ciepły silnik, przy dodaniu/odjęciu gazu). Przede wszystkim jaka poprzednio była zawartość pamięci błędów, taki wydruk powinni dać.
Za wskazanie poziomu oleju odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w misce i podłaczony do deski rozdzielczej, gdzie następuje obliczanie i ewentualne wyzwalanie ostrzeżenia. Najczęściej przyczyna falszywych alarmów tkwi w czujniku, wtyczce i kablu przy nim. Sprawdź czy czasami nie jest gdzieś przetarty, nadłamany. Przewodzenie ma istotny wpływ na wartości, skoro VW zastosował tam pozłacane styki Aha, nie zdziw się jeśli ta kontrolka zgaśnie po otwarciu maski (mimo, że nie dolałeś oleju). System przyjmuje, że to zrobiłeś i przez najbliższe ok. 100 km skwapliwie liczy i jak mu wyjdzie, że go oszukałeś to cię znowu uraczy żółtą oliwiarką
PS. Uzupełnij swój profil o dane samochodu i zapraszam do ankiety (wątek przyklejony) _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
dzięki za odpowiedź
Kontrolka nadal się świeci więc podjadę jeszcze raz i sprawdzę kody błędów.
Jeśli chodzi o warunki to monit pojawia się od razu po przekręceniu kluczyka.
Świeci się kontrolka i na wyświetlaczu pojawia się informacja "Emissions workshop!", czyli nawet nie zapalam silnika.
Jeszcze dziś przekaże Twoje informacje mechanikom i mam nadzieje że będą wiedzieć o czym pisałeś.
Jak tylko będę miał kody z KTS'a to wrzucę je tutaj, może dla Was one będą coś znaczyły.
byłem wczoraj na KTS'ie i podali mi kod błędu który się pojawia.
ten kod to "P0401 Recyrkulacja spalin"
w necie znalazłem jeszcze
"P0401 Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) – niewystarczający przepływ B "
to chyba potwierdza, że coś nie tak z zaworem EGR.
i co teraz, czy powinienem wymienić ten zawór czy tylko go przeczyścić?
i czy może być jakaś przyczyna że problem zaworu się pojawił?
nie znam się a nie chciałbym żeby znów mechanicy wymyślili coś dziwnego jak z okładzinami.
Touran na ok 138000 przebiegu i od kiedy jest mój (jakieś 10000km) w zasadzie tankuje go zawsze w jednym miejscu gdzie gwarantują ze paliwko jest ok
Z tego co pamiętam to zawór EGR w silniku AVQ jest sterowany podciśnieniem, więc masz wężyki podcisnieniowe, warto jes sprawdzic czy są szczelne, nie są załamane.
Zawór też warto obejrzeć, wyczyścić. Super by było sprawdzić pompką podciśnieniową czy grzybek zaworu bez żadnych zacięć przemieszcza się w całym zakresie.
Aby cały system recyrkulacji sprawnie działał potzrebna jest współpraca zaworu EGR i przepsutnicy. Przepustnica ustawia się w stany pośrednie (nie tylko on/off), ale ona ma wbudowaną autodiagnostykę, więc jakby co to powinna babola do sterownika silnika wywalić.
PS. Jakbyś zaczął grzebać, to nie próbuj ręcznie przestawiać przepustnicy. W środku jest silna sprężyna i niehamowane silniczkiem odbicie może pokruszyć zęby mechanizmu.
Jeszcze pogrzebię w necie, moze cosik znajdę _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
witam
operacja się udała i na razie pacjent trzyma się dobrze:)
zawór EGR wymagał przeczyszczenia i już jest ok
a jeśli chodzi o czujnik oleju, coś z kostką do której ten czujnik jest podpięty było nie tak, po przeczyszczeniu styków wszystko działa idealnie i kontrolka już nie świeci
Witam!Mam ten sam problem co kolega qn29.Mam Tourana 2.0 TDI 2005r. 110000 km świeci mi się kontrolka emission workshop.
Samochód jeżdzi bez problemów. Przy 15 stopniowym mrozie auto nie chciało odpalić {świece żarowe padły}, a gdy już odpaliło {z wielkim trudem}z tłumika wydobyła się ogromna ilość spalin i od tej pory świeci. Świece wymieniłem sam dzięki radzie Turanka {ktoś pytał o to na forum}.Byłem w salonie VW wykasować błąd ale podobno się powtarza{nie wiem na 100% byłem w salonie w Szwajcarii bo tu narazie mieszkam, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem}.Gość mówił ze trzeba wymienić pompę/przepustnicę i zawór na kolektorze ssącym ale trochę to tutaj kosztuje;}Touranek pisał że można to przeczyścić może się uda.Jak myślicie???????
Witam kolegów.
Dopiszę się do tematu.
Też świeci mi EMISSIONS WORKSHOP (raz świeci - raz gaśnie)
po diagnozie w salonie VW mam taki komunikat:
19559 Motor Intake Manifold Flap - V157
Malfunction P3103
Tutejsi "specjaliści" powiedzieli że mogę tak jakiś czas jeździć, a jeżeli zdecyduję się na wymianę to koszt £250+VAT + robocizna.
Niedługo jadę do Polski na urlop i tam planuję się z tym rozprawić, ale czytając poprzednie wypowiedzi zastanawia mnie czy... (i tu ukłon do znających się kolegów z forum, po przeanalizowaniu powyższego komunikatu)... jest jakaś opcja przeczyszczenia czegoś takiego, czy w grę wchodzi tylko wymiana.
Witam wszystkich.
Mam podobny problem z tu opisywanym, z tym że kontrolna "Emissions workshop" zapaliła mi się po ingerencji pewnego Pana mechanika. Zaczęło się jakiś czas temu kiedy to stwierdzono pęknięcie głowicy a ponieważ wykończyły mnie już wcześniejsze koszty (- tu mam na myśli dwukrotna wymiana koła dwumasowego, co zresztą nie dało żadnego skutku) postanowiłem poszukać kogoś kto zrobi to, czyli głowicę po możliwie najniższych kosztach - MEGA BŁĄD . Ponieważ jak to się okazało, Pan mechanik nie posiadał odpowiedniej wiedzy i urządzeń do poprawnej diagnostyki i ustawienia chociażby wtrysków, W rezultacie auto "przestało jeździć", zaczęło bardzo dymić itd. Po kilku wizytach w "Serwisach" bo tak się one nazywają i naciągnięciu na kilka setek, pozostało bez zmian. W jednym z nich, dodam "autoryzowanym" po prostu ściągnęli gumowy przewód z zaworu EGR", auto przestało dymić, ale zapaliła się w/w kontrolka. Kolejnym objawem jest to, że raz auto jedzie bardzo dobrze i w zasadzie "turbo dziura" jest znikoma, innym razem po prostu nie jedzie. A i zapomniałem dodać, że przy uruchamianiu silnika podbija na obrotach następnie schodzi z nich "wachlując". Czy może to mieć cokolwiek wspólnego z EGR, czy może ma ktoś podobny problem. Pomóżcie.
Pozdrawiam
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Wto 07 Lip 2009, 20:40
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) emission workshop
Ja rozumiem jak ktos kombinuje z konca polski z jakiejs wioski gdzie nie ma serwosów, ale Ty warszawiak, zebys szukał "po taniości"? najlepszy serwis głowic i silników - Krasnobrodzka, ale musisz przyweiźć im głowice. Najlepszy serwis co do chiptiuningu, diagnostyka VAG itp - Diagtronic. Pojechał bys do Diagtronika i by ci dali namiar na mechaników co robią silniki, być moze i oni tez robia, nie jestem pewien. Cięzko się do nich dodzwonic a jadąc tam trzeba swoje odstac, ale warto. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Tak, to był błąd że chciałem trochę taniej a wyszło odwrotnie i bez rezultatu, co do Warszawskich serwisów to staram się omijać je z daleka. Np. za pseudo diagnostykę silnika w Denso na Sokratesa zapłaciłem kilka stówek, a jak zadałem pytanie o konkrety to usłyszałem że ich urządzenie nie ma możliwości odczytu wszystkich parametrów i to ma byś podobno serwis BOSCHA. Jeśli chodzi o Diagtronika to również Go odwiedziłem i usłyszałem proszę zostawić samochód będziemy szukać, "szukali" i nic. Kolejny "serwis" wymienił - podobno, uszczelniacze pompo wtrysków. Przed ich wymianą, słyszałem od nich że będzie na pewno dobrze, dobrze było ale im, kiedy mnie kasowali, pozostałe objawy bez zmian. I to by było na tyle. Więc może macie jakieś rozwiązanie mojego problemu
Pozdrawiam
witam
Jeszcze raz zadam to pytanie ,czy po wymianie zaworu EGR należy przeprowadzić procedurę adaptacji. Jeżeli tak to jak to zrobić w VCDS-ie.Wymieniłem zawór EGR bez adaptacji i wydaje mi się że głośniej chodzi.
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.