Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: VW Sharan 1.9 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 03 Lip 2018, 21:50
Temat postu:
Pobór prądu 0.26 A
Witam szanownych forumowiczów.
Jak z tytułu, mam problem z Sharanem rocznik 2003 1.9 TDI. Problem z poborem prądu występuje na obwodzie bezpiecznika o numerze 55, według książeczki obsługi symbol ten oznacza centralną elektronikę. Więcej się nic nie doczytam bo jest ona po niemiecku, samochód był sprowadzany z Niemiec. Po wyjęciu bezpiecznika bądź po odpięciu wtyczki P3 która najwidoczniej z tym bezpiecznikiem jest powiązana pobór prądu wraca do normalnych 0.02 A.
Problem występuje już od dłuższego czasu, zapoczątkował się tym że podczas jazdy było słychać charakterystyczne klikanie za skrzynką bezpieczników po którym kierunkowskazy przestawały działać, został wymieniony bezpiecznik i klikanie ustało ale pobór prądu wzrósł do wspomnianych 0.26 A. Co ciekawe, podczas uruchamiania samochodu jak i podczas jazdy świeci się non stop kontrolka awarii świateł zewnętrznych, lecz znika kiedy ów bezpiecznik bądź wtyczkę P3 się wyciągnie. Obejrzałem samochód z każdej strony i nie zauważyłem aby którakolwiek z żarówek była przepalona. Czyżby problem leżał właśnie na obwodzie świateł? Światła mijania, światła drogowe, światła przeciwmgielne przednie i tylne oraz cofania są podłączone do innego obwodu według symboli bezpieczników. Więc mam rozumieć że kontrolka awarii świateł zewnętrznych która znika po odpięciu obwodu współdzielonego z kierunkowskazami sugeruje że gdzieś na kabelkach kierunków jest problem? Szukałem informacji czego jeszcze dotyczy obwód o numerze 55 jednak nie znalazłem niczego konkretnego, doszedłem samodzielnie do tego że obwód o numerze 55 jest połączony z centralnym zamkiem no i właśnie z światłami kierunkowskazów, czy jest połączony z alarmem ciężko powiedzieć ponieważ samochód po prostu nie rygluje się.
Wracając do przepalonych żarówek, zakładając że kabelki się ze sobą gryzą na obwodzie kierunkowskazów, to czy nie powinno się to objawiać niesprawnością jednego bądź wielu kierunkowskazów? Wszystkie działają tak jak powinny. To w takim razie gdzie szukać problemu z poborem?
Pozdrawiam
O ile się nie mylę to w kostce P3 są przewody od centralnego zamka, sprawdź przewody w peszlach pomiędzy karoserią a drzwiami. Bardzo często są one uszkodzone i mogą robić zwarcie. _________________ FACEBOOK , YOUTUBE " 186" Galaxy Alhambra Sharan i inne, instrukcje napraw, manuale, porady.
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: VW Sharan 1.9 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 04 Lip 2018, 23:26
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) Pobór prądu 0.26 A
Są uszkodzone kabelki wiązki w drzwiach kierowcy, jednak problem z poborem prądu po odłączeniu wiązki od karoserii nie ustępuje. Zamek kierowcy zamyka się poprawnie, jedynym dotąd odkrytym skutkiem jest niedziałający elektryczny podnośnik szyby co ciekawe tylko wtedy, kiedy drzwi są zamknięte i silnik pracuje. Próbowałem się dobrać do tej wiązki ale nie mogłem odłączyć jak dobrze myślę - właśnie centralnego zamka. Jak już wspominałem, mimo że odcięcie wiązki od karoserii nadal pobiera prąd spróbować ponownie dobrać się do tej wiązki i ją pozabezpieczać? Pozdrawiam
Próbowałem się dobrać do tej wiązki ale nie mogłem odłączyć jak dobrze myślę - właśnie centralnego zamka.
Po co chcesz odłączać centralny zamek ?
Cytat:
spróbować ponownie dobrać się do tej wiązki i ją pozabezpieczać?
Tak, napraw ją, nie pamiętam dokładnie od czego są kable w kostce P3, ale wydaje mi się że są albo od centralnego zamka, albo od czujników drzwiowych, albo od kierunków.
Nie musisz całej wiązki wyciągać do naprawy, da się to zrobić na samochodzie, sprawdź też wiązki w pozostałych drzwiach. Zobacz też moduł komfortu czy jest suchy i czy kable od niego nie są uszkodzone, moduł ten jest pod fotelem kierowcy.
Bezpiecznik F55 (5A) powinien zasilać : centralny zamek, alarm, podnośnik szyb, tablica przyrządów, oświetlenie przy wsiadaniu. Czyli pewnie zasila moduł komfortu. _________________ FACEBOOK , YOUTUBE " 186" Galaxy Alhambra Sharan i inne, instrukcje napraw, manuale, porady.
https://4.allegroimg.com/s512/01b45a/bb8db7264edaa190fa3023d07ca4
O tą skrzyneczkę chodzi? Jutro spróbuję dobrać się za tą skrzyneczkę, chyba że..
A jak z tym modułem telefonu? Póki co wina poboru prądu z waszą pomocą sądzę że spada na niego
Tak o tą skrzyneczkę chodzi. A co do Interface telefonu to myślę , że z niego nie korzystasz więc możesz go spokojnie wypiąć. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo.
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: VW Sharan 1.9 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 09 Lip 2018, 07:30
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) Pobór prądu 0.26 A
Tak z ciekawości, za co odpowiada interface telefonu? I czy jego wymiana naprawiłaby problem z poborem prądu? Jak widać na zdjęciach, blacha w miejscu kondensatorów jest przegrzana
To jest moduł od zestawu głośnomówiącego, jeżeli po odłączeniu kostki od niego spada ci pobór prądu, to znalazłeś przyczynę, odłącz go i po problemie, no chyba że używasz tego zestawu głośnomówiącego. _________________ FACEBOOK , YOUTUBE " 186" Galaxy Alhambra Sharan i inne, instrukcje napraw, manuale, porady.
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: VW Sharan 1.9 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 15 Lip 2018, 22:15
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) Pobór prądu 0.26 A
Dziękuję Państwu za rozwiązanie mojego problemu z poborem prądu.
Znajdując dłuższą chwilę zająłem się lutowaniem owych kabelków w wiązce drzwi i problem z niemożliwością otwarcia szyby zniknął. Jednak co ciekawe, nadal AUTO otwieranie szyby i AUTO zamykanie szyby na zamkniętych drzwiach nie działa.
Zauważyłem również, że podczas uruchamiania silnika po przekręceniu kluczyków włącza się klimatyzacja, przycisk AC na kokpicie pod radiem. Świeci się po przekręceniu kluczyków i gaśnie po cofnięciu kluczyków ze stacyjki po uruchomieniu silnika. Automatycznie włącza się również po włączeniu nawiewu i nie gaśnie, dopóki się jej przyciskiem nie wyłączy. Co jeszcze bardziej ciekawe, taka sytuacja nie zawsze ma miejsce.
Nadal świeci się kontrolka świateł zewnętrznych, nawet wtedy kiedy żadne światło w samochodzie nie jest zapalone, świeci się również na wyłączonym silniku w przekręconych kluczykach na pozycji przed rozrusznikiem.
Dołączył: 03 Lip 2018 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: VW Sharan 1.9 TDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 15 Lip 2018, 22:17
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) Pobór prądu 0.26 A
Deranei napisał:
Dziękuję Państwu za rozwiązanie mojego problemu z poborem prądu.
Znajdując dłuższą chwilę zająłem się lutowaniem owych kabelków w wiązce drzwi i problem z niemożliwością otwarcia szyby zniknął. Jednak co ciekawe, nadal AUTO otwieranie szyby i AUTO zamykanie szyby na zamkniętych drzwiach nie działa.
Zauważyłem również, że podczas uruchamiania silnika po przekręceniu kluczyków włącza się klimatyzacja, przycisk AC na kokpicie pod radiem. Świeci się po przekręceniu kluczyków i gaśnie po cofnięciu kluczyków ze stacyjki po uruchomieniu silnika. Automatycznie włącza się również po włączeniu nawiewu i nie gaśnie, dopóki się jej przyciskiem nie wyłączy. Co jeszcze bardziej ciekawe, taka sytuacja nie zawsze ma miejsce.
Nadal świeci się kontrolka świateł zewnętrznych, nawet wtedy kiedy żadne światło w samochodzie nie jest zapalone, świeci się również na wyłączonym silniku w przekręconych kluczykach na pozycji przed rozrusznikiem.
Dołączył: 15 Maj 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Silesia Posiadane auto: Sharan (ASZ)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Kwi 2019, 00:43
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) Pobór prądu 0.26 A
wiem, że temat stary, ale aktualnie przerabiałem go u siebie. Szedłem tropem bezpiecznika 55 i wtyku P3 w skrzynce bezpieczników, po ich usunięciu spadał pobór prądu. Rozkminiłem trochę schemat elektryczny i chciałbym się podzielić informacją, może kiedyś komuś się przyda. Bezpiecznik 55 obsługuje bardzo dużą część elektryki wewnątrz auta. Jego związek ze złączem P3 jest taki, że pin 7 złącza P3 to przewód połączony z akumulatorem (po drodze bezpiecznik w komorze silnika), który następnie daje prąd na bezpiecznik 55. Zrobiłem drobną rozpiskę złącza P3 ( i przy okazji kostki zasilającej radio) do pobrania linkami poniżej. Tak przy okazji, pamiętajcie o czasie "uśpienia", u mnie po zamknięciu auta było 300mA, po minucie 120mA i dopiero po godzinie 70mA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.