Witam mam a raczej musze wymienić akumulator. Mam teraz 72Ah ale, wystempuje u mnie problem z wcześniejszych wątków tj. dłuższe zapalanie silnika na ciepłym silniku (z wątków wcześniejszych wynika że ta przypadłość ustępuje również po wymianie akumulatora na wiekszy niż fabryczny). Na ile większy można zmienić żeby się zmiescił w miejsce do tego przeznaczone (wiem że do Touranów 2.0 Tdi 100kw pasują 72 i 74Ah).
Pytanie moje - Na jaki większy zmienić?
Powinien wejść nieco większy, ale polecam wcześniej sobie pomierzyć czy tak naprawdę będzie. Jeżeli chodzi o rozruch to "Ah" są mniej ważne czy 72 czy 74 ważne jest by miał większy prąd rozruchowy czyli np. 760-780 A, oraz to by biegun "+" się zgadzał, powiniem być po lewej stronie.
Trzeba pomierzyć im większe natężenie "A" tym większe gabaryty akumulatora. Myśle że max wejdzie ten 77Ah 760A.
Wymiary (dł./szer./wys.): 278 x 175 x 190 mm
Centra Futura 3 lata gwarancji, poprawka wyżej chodziło o prawy plus.
Witam.
W moim 5 letnim touranie miałem akumulator od nowości i faktycznie miałem problem z dłuższym kręceniem na ciepłym silniku. Po wymianie na Centre Future 72AH zero problemów a w dodatku 3 lata gwarancji no i assistans w razie problemów z akumulatorem. Polecam na pewno w moim 1,9 TDI sprawuje się świetnie i nie sadzę żeby były to źle wydane pieniądze. A w ogóle to zima wszystko zweryfikuje pozdrawiam. _________________ spider
Witam mam a raczej musze wymienić akumulator. Mam teraz 72Ah ale, wystempuje u mnie problem z wcześniejszych wątków tj. dłuższe zapalanie silnika na ciepłym silniku (z wątków wcześniejszych wynika że ta przypadłość ustępuje również po wymianie akumulatora na wiekszy niż fabryczny). Na ile większy można zmienić żeby się zmiescił w miejsce do tego przeznaczone (wiem że do Touranów 2.0 Tdi 100kw pasują 72 i 74Ah).
Pytanie moje - Na jaki większy zmienić?
Napisz czy pomogło przy wymianie akumulatora, ja miałem taki sam problem w Touranie i problem jest w oprogramowaniu . Mało jaki serwis wie o tym. Ja pogrzebałem trochę w necie i znalazłem gościa , który naprawił to w 2 minuty bez używania kluczy. Auto zapala jak wcześniej, nie mam żadnych problemów z odpalaniem na ciepłym silniku.Pozdrawiam
nowy75/ widze ze jestemy z tego samego rejonu:) mozesz dac namairy na tego speca od elektroniki?
Nie znam dobrze tych gości ale poradzili sobie świetnie z tym problemem, młody chłopak ale ma pojęcie. W Wejherowie , Gdyni i Gdańsku pytałem i nikt nie wiedział o co chodzi a on zrobił to w 5min. kosztowalo mnie to chyba 400 zł ale jak gość stwierdził wiedza kosztuje.
Firma nazywa się:
Gdańsk, "Tune-up"
ul. Trakt Św. Wojciecha 377a
tel. +48583418442, +48583417291
kom. +48508112402
http://www.tune-up.pl
Uśmiecham się ... to ja mam akumulator od nowości 72Ah (Touran w lipcu będzie miał 7lat) i co mam wymienić już ? Chyba nie ... zasadniczo wali od kopa bez problemu włączając w to niedawne mrozy (-15*C) i garażowanie pod chmurką.
Jestem także po zabiegu przeprogramowania. 500zł. Firma AGMA Tuning http://www.agma-tuning.pl/.
Z tego co mi tłumaczyli to w kilkuletnim silniku rozjeżdżają się fabryczne nastawy zaprogramowane dla nowego silnika. Po korektach zapala na ciepło od dotknięcia. Zrobili to w 3 godziny.
Wątpię żeby na to miał wpływ akumulator. _________________ 7-os, Highline, Xenon, 2004r, 184KM 401Nm
ad rem: podczas drugiego, grudniowego '09 spadku temperatur, przy -15'C pojemnosc mojego akku spadla tak ze silnik nie odpalil
zatelefonowalem do serwisu i po podaniu nr VIN magazynier poinformowal mnie ze powinienem nabyc i zamontowac akku 61Ah 600A (rozruchowy)
zaczalem dowiadywac sie w miejscach innych niz ASO i zgodna opinia wszystkich (lacznie z postami na forum - chapeau bas ; ) byla ze 'fabryczny' jest za slaby
pojechalem do swojego ulubionego specjalistycznego zakladu, zajmujacego sie tylko akumulatorami i poniewaz na przestrzeni ostatnich kilku lat dokonywalem tam innych zakupow, szef zapytal:
- Dla siebie czy auto na sprzedaz?
- Dla siebie...
- W takim razie proponuje Silver Bosch S5 77Ah 780A...
po zdjeciu 'plasticzanej' oslony okazalo sie ze wewnatrz tkwi rzeczywiscie Varta 61Ah 600A, troche zabawy bylo ze spadajaca przekladka dociskajaca akku do podstawy ale operacja przebiegla bez wiekszych zaklocen
pozniej sprawdzenie miernikiem pradu ladowania przy wylaczonych i wlaczonych urzadzeniach elektrycznych i wypad do kasy ; )
wymiary tego akku 278x175x190mm czynia z niego najwieksze zrodlo pradu jakie mozna wstawic i zapiac plastikowa oslone, podobno mozna jeszcze wcisnac tam 100Ah ale bez montowania oslony z tworzywa
zastanawia mnie dlaczego fabryka wstawia oryginalnie do tego typu auta akku o pojemnosci i rozruchowym mniejszym niz zalecaja niezalezni specjalisci? fabryczni ksiegowi szukaja oszczednosci? : /
pozdrawiam
BTW roznica pomiedzy 'rozruchowym' 600A a 780A jest widoczna nawet dla laika, po przekreceniu kluczyka w stacyjce czuc ze wal korbowy przez rozrusznik dostaje lepszego 'kopa'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.