Witam!Mam problem z moim Touranem 2.0TDI 140 KM.I nie tylko ja bo mechanicy też.Samochód podczas startu nie ma zupełnie mocy i przy tym występują drgania i szarpnięcia-ogólne wrażenie jest jak gdybym miał słonia jako pasażera.W ASO rozkładają ręce i oferują mi jako antidotum nową skrzynie DSG za dwadzieścia tysięcy złotych czyli prawie cenę zakupu tego samochodu. Jeśli przy pomocy paru krzepkich osób uda mi się go wypchnąć to mój vagen porusza się anemicznie i skrzynia nie przerzuca biegów .Jeśli ktoś spotkał się z czymś takim to proszę o poradę bo nie bardzo uśmiecha mi się kupno nowej skrzyni ani wynajmu krzepkich popychaczy.
Witam
W związku z twoim problemem, mam trzy pytania:
1 czy w skrzyni mechanicy sprawdzali olej i filtry.
2 jak skrzynia zmienia biegi w trybie automatycznym i manualnym (przy jakich obrotach).
3 również ważne jest czy sygnalizuje usterkę poprzez miganie wszystkich symboli na wyświetlaczu.
Witam.Jeśli chodzi o olej i filtry to w serwisie do skrzyni dolali 2 litry, a czy sprawdzali filtry? tego nie wiem.Ze zmianą biegów jest różnie raz przerzuci przy 2 tyś a raz przy 3 tyś, w trybie manualnym przerzuca ale brakuje mocy,ogólnie strasznie powoli wchodzi na obroty.Komputer żadnych usterek nie sygnalizuje.Pozdrawiam
Na początku ważna informacja jestem użytkownikiem skrzyni DSG i nie pracuję w żadnym serwisie więc nie mogę być wyrocznią w tej sprawie.
Miałem podobny problem w moim aucie. Skrzynia przerzucała biegi przy okolo 3-3,5tyś i jeśli nie migają kontrolki (oznaczenia biegów) na wyświetlaczu to już wygląda ciekawiej bo migające kontrolki oznaczają ewidentną awarię skrzyni i przełączenie do trybu awaryjnego .
Najważniejsze z informacji o skrzynie automatyczną trzeba dbać a ta się odwdzięczy na automatach jezdzę od kilkunastu lat i do skrzyni automatycznej tym bardziej DSG nie wolno dolewać oleju na oko ma się zgadzać stan. Właśnie szczególnie w skrzyniach DSG warto zadbać o filtr i olej (nie pamiętam co jaki okres się wymienia) ale nie dolewamy byle jakiego bo do automatu .
Teraz najciekawsze Skrzynia DSG do swojej prawidłowej pracy potrzebuje wielu danych m. innymi prędkość, obroty silnika, "kąt" wciśnięcia pedału gazu itp. z tych wszystkich informacji wylicza moc i moment obrotowy na podstwie których dobiera właściwy bieg.
U mnie również w skrzyni i silniku nie występowały błędy pozwalające jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną takiego zachowania przekładni. W 3mieście skierowałbym Cię do warsztatu w którym znaleźli u mnie problem. Były to właśnie kucyki po wrzuceniu na hamownię okazało się, że ze 105 zostało około 50 i w twoim wypadku podejrzewałbym to samo 140 na papierze a w rzeczywistości???
Bardziej szczegółowo wyrok padł na pompowtryski. Wcześniej (okolo tygodnia) regenerowałem turbinę. Po wymianie pompowtrysków wszystko się unormowało i skrzynia przerzuca biegi w granicach 1800 -2200 obrotów.
W związku z czym proponuję poszukać lepszego warsztatu i w pierwszej kolejności sprawdzenie naprawdę dokładnie parametrów pracy silnika.
Uff.. Na dzisiaj koniec wywodu mam nadzieję, że trochę pomogę i bynajmniej uda się uniknąć zbędnych kosztów .
Witam i dziękuje za wskazówki. Chciałbym jeszcze dodać że wszystko zaczęło się od wymiany oleju silnikowego i filtrów(paliwa i oleju).Zaraz po wymianie przy próbie wyjechania z warsztatu samochód zgasł i nie chciał odpalić.Mechanik stwierdził że to wina paliwa, (które po spuszczeniu było czarne), podejrzewał że mogą być uszkodzone uszczelki pompowtryskiwaczy.Po kilkudniowych zmaganiach samochód odpalił ale tak jak już pisałem wyżej jest bez mocy.Dodam jeszcze żew ASO przy sprawdzaniu oleju w skrzyni mechanik zauważył że jest zanieczyszczony.Według mnie powinno się go spuścić i zalać nowy a nie tylko dolać 2 litry jak to zrobili.Dzisiaj dzwonili z serwisu i powiedzieli że prawdopodobnie jest uszkodzone sprzęgło ale żeby to stwierdzić to trzeba rozebrać skrzynie(co się wiąże z dużymi kosztami 5 tyś).W poniedziałek zabieram samochód, może do tego czasu znajdę w Lublinie jakiegoś fachowca który postawi trafną diagnozę.Pozdrawiam
Proponuję nie jeździć autem w takim stanie. Nasuwają mi się dwa skojarzenia:
1. Mechanik przy wymianie filtra paliwa mógł nie wyczyścić jego korpusu i jeśli brud dostał się do układu to mogło zapchać pompowtryskiwacze i w efekcie są one do regeneracji lub wymiany. Przy zapchanych pompowtryskach silnik będzie nadal odpalał idealnie lecz kuce rozpełzną się po okolicy i zostają tylko te najwierniejsze . Pompowtryskiwacze są zasilane paliwem poprzez kilka rzędów otworów naprawdę baaaardzo cienkich i niewiele trzeba aby je pozapychać. Chyba że przy okazji robiony był rozrząd to daje kolejne możliwości ale w takim wypadku mógłby źle zapalać silnik itp.
Polecam temat na forum:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93
2. Jeżdżenie z takimi objawami rzeczywiście mogło doprowadzić do spalenia sprzęgła ale wtedy olej będzie naprawdę brudny - czytaj czarny jak silnikowy- w innym wypadku może nie jest tak źle i kłania się tylko przepłukanie skrzyni (świeży olej i filtr a po krótkim czasie użytkowania kontrola) i właściwa wymiana oleju oraz koniecznie filtra skrzyni zerknij tu:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=aaaf9dcff96873917d38b9967dd35e41&showtopic=70945&pid=757416&st=0&#entry757416
i do linku zawartego w powyższym temacie
Pozdrawiam
Darek
P.S. jeśli masz jakieś dodatkowe pytania śmiało możesz pytać na PW
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Sob 04 Gru 2010, 06:55
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Skrzynia DSG Touran
r-darek napisał:
Witam
Proponuję nie jeździć autem w takim stanie. Nasuwają mi się dwa
2. Jeżdżenie z takimi objawami rzeczywiście mogło doprowadzić do spalenia sprzęgła ale wtedy olej będzie naprawdę brudny - czytaj czarny jak silnikowy- w innym wypadku może nie jest tak źle i kłania się tylko przepłukanie skrzyni (świeży olej i filtr a po krótkim czasie użytkowania kontrola) i właściwa wymiana oleju oraz koniecznie filtra skrzyni zerknij tu:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=aaaf9dcff96873917d38b9967dd35e41&showtopic=70945&pid=757416&st=0&#entry757416
i do linku zawartego w powyższym temacie
Pozdrawiam
Darek
P.S. jeśli masz jakieś dodatkowe pytania śmiało możesz pytać na PW
Tak apropo to sprzęgło w DSG jest sprzegłem suchym i całkowicie oddzielonym od skrzyni. gdyby bylo tak jak piszesz mechatronika poszła by się (gonic) szybciej niz myslisz. To jest bardzo czułe na bród. Druga sprawa to zastanawia mnie fakt dolania tych 2l oleju do skrzyni.5,5 l oleju wchodzi do srzyni od wymiany do wymiany ale trzeba ja umiec odpowietrzyc i zlac nadmiar oleju. Wycieków nie ma a ASo pompuje dodt 2 l oleju "just in case" ???? Cos tu nie gra. Sprzegło jak bys miał spalone to to auto wchodziło by Ci na obroty i silnik by nie ciagna auta. Do sprawdzenia tez jest (lub podmiany) przepływomierz. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dzięki Spacewalker za uwagę niestety w kwestji sprzęgła w skrzyni DSG nie kojarzę jakiego typu są (suche czy mokre) wiem z całą pewnością , że są 2
Dawniej skrzynie miały inną budowę i każdy bieg miał mokre sprzęgło. Kiedyś takie mi się spaliło a olej był jak smoła. Fakt mechatronika tego by prawdopodobnie nie wytrzymała tak jak stary "procesor hydrauliczny" Stąd moje wieczorne skojarzenie . Ale olej w skrzyni i tak bym wymienił.
Z całą pewnością pomoże tu dobry mechanik a nie Pan Kazio. O przepływomierzu nie pomyślałem, a gdyby padł to byłby paskudny przypadek. Bowiem człowiek szuka w pierwszej kolejności problemu który się wiąże z wykonywanymi przed usterką pracami. Ciekawe co mechanik zrobił, w ciągu tych kilku dni aby silnik zapalił?
Spacewalker
Może troszkę odbiegamy w naszej polemijce od głównego tematu ale może się komuś i taka wiedza przyda jak miałem kłopoty ze swoim touranem to trafiłem na takiego typu filnik umieszony na stronie: http://www.automat.pl/
lecz w rzeczy samej nie zwróciłem uwagi na sprzęgło.
Dodam, że najpierw sporo studiowalem forum to i nie tylko. A Google dostawały zadyszki
Muszę przyznać, że wiedza w tych tematach jaką posiadasz Ty i Touranek jest niesamowita Wielki szacunek.
Witam.Zastanawia mnie to co mi powiedzieli w ASO o tym że może to być spowodowane uszkodzeniem sprzęgła, ponieważ większość znajomych z którymi rozmawiam mówi że gdy jest ono uszkodzone to samochód w ogóle nie jedzie.Również dziwna jest sprawa z tym brudnym paliwem które spuścili z baku, może to faktycznie pompowtryski dają takie objawy (brak mocy).Może ktoś zna jakiegoś fachowca w Lublinie, który postawi trafną diagnozę.Pozdrawiam
Witam.Wczoraj odholowałem swojego Tourana do jakichś magików którzy zajmują się automatami.Na wstępie powiedzieli mi że to prawdopodobnie padł konwerter.Nie wiem jak to jest bo dzwoniłem do innego mechanika który powiedział że w skrzyniach DSG nie ma takiej części tylko koło dwumasowe. Chciałbym się dowiedzieć ile taka część może kosztować? Pozdrawiam
witam,kolego dokladnie w DSG jest kolo dwumasowe,i od razu zaznaczam ze koszt tego cacka oscyluje od 2500 do 3000 tys w zaleznosci gdzie pytasz ,ja w inter-carsie zaplacilem 2500 z upustem, dobor tego cacka,dopiero zamawiaj jak bedziesz mial numer ze starego bo inaczej bedziesz zamieniac ,przeszedlem nie dawno wymiane w dsg ehhhh
drobna uwaga jesli machanik mowi ze jest konwekter ,a drogi ze go nie ma tylko jest dwumas to auto naprawiaj u tego co ma racje
pozdrawiam _________________ czuje ze budzi sie we mnie zwierze-----to chyba leniwiec_:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.