Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 22:48
Temat postu:
interpretacja błędu P2293 i znalezienie jego przyczyny...
Witam!
Ostatnio mam problem z VW Touranem a mianowicie z jego mocą...
Jeżdżąc spokojnie wszystko jest ok, ale gdy depnę pedał w podłogę i przekroczę 3500 obr/min silnik przechodzi na tryb awaryjny i nie mogę przekroczyć 3000obr/min.
Po takim zachowaniu silnika pojawia się błądy:
W zwiąsku z tym chciałbym sie dowiedzieć na którym bloku pomiarowym mogę odczytam wartości rzeczywiste:
z czujnika wysokiego ciśnienia paliwa - G247,
czujnika niskiego ciśnienia paliwa - G410,
zaworu regulacyjnego ciśnienia paliwa - N276 oraz
temperaturę paliwa w układzie bo nie czy jest zastosowany takowy czujnik w układzie paliwowym silnika 1,4 TSI VW touran z 2008r
Mam podejrzenia że jest padnięty jest popychacz pompy wysokociśnieniowej lub czujnik wysokiego ciśnienia paliwa - G247 a nie chce wymieniać części na oślep... autko ma około 44 tys. przebiegu.
A może ktoś z Was już przerabiał ten temat???
Z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie tematem
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Pon 31 Sty 2011, 23:59
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) interpretacja błędu P2293 i znalezienie jego przyczyny...
uzupełnij profil po pierwsze.
jaki jest kod silnika ?
na 103 kanale masz cisnienie paliwa , alen ie opisane dokladnie.
Natomiast zawór N247 masz w Service output Test, wiec latwo go sprawdzic.
A tu masz porade dos Ross Techu dotyczącą Fuel Presure
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Group 103
[Go!]
Field 1: Fuel Pressure (Low), Specification: 2800...7200 mbar
Field 2: Fuel Pump Adaptation, Specification: -1000...+1000 %
Group 140
[Go!]
Field 3: Fuel Rail Pressure (High), Specification: 25.0...110.0 bar
Increase the Engine Speed while checking this value, the Pressure has to rise with the Engine Speed.
Group 230
[Go!]
Field 1: Specified Fuel Rail Pressure (High)
Field 2: Actual Fuel Rail Pressure (High), Specification: 25.0...110.0 bar
Field 3: Deviation between specified and actual fuel pressure, Specification: max. 5.0 bar
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06] _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Lut 2011, 01:28
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) interpretacja błędu P2293 i znalezienie jego przyczyny...
Ogromne Tobie dzięki za zainteresowanie
Silniczek jaki posiada to 1,4 TSI BMYAC
Cała sytuacja tak mnie drażni że dopiero teraz wróciłem z garażu i znalazłem kllka błędów na silniku:
00835 - P0343 Camshaft position sensor(A) circuit bank 1 - highh input
04268 - [24,f1,10,ac] Please refer to relerant technical manual
05699 - P1643 Please check DTC memory of: central electric ECU
04269 - [24,f1,10,ac] Please refer to relerant technical manual
08851- P2293 Fuel presure regulator valve -N276 mechanical malfunction
wyczytajac ze w ukl. niskocisnieniowym powinno być 5bar wnioskuje że w moin przypadku odnosi się to do bloku 57 i mam tam stale 2bary- niezaleznie od obrotów silnika.
A na bloku 106 ukl. wysokocisnieniowy bo tam wartości rzeczywiste wahają się na wolnych obrotach 25 - 29bar a jak depne na biegu jałowym do 4tys (więcej obrotów nie szło uzyskać - nie wiem czy to normalne...) to osiąga max 132bary
więc nie wiem co może być powodem trybu awaryjnego skoro wysokie ciśnienia wydają się ok! Rzekomo przy 140 barach włącza się zawór bezpieczeństwa w pompie, jutro sprawdzę zachowanie się ciśnień podczas jazdy.
nie mogę znaleść co oznaczają błedy: 04269 i 04268
kolorowych
Re: ( Volkswagen Touran ) interpretacja błędu P2293 i znalezienie jego przyczyny...
Tekst tych dwóch numerów zaprasza ciebie do lektury dokumentacji technicznej. Mogą być rożne rozwiązania, trzeb by sprawdzić:
1. Co o tym błędzie, dokładniej sprawdzaniu, jest napisane w Elsie - instrukcji napraw VW
2. Czy VAS podsuwa jakieś propozycje rozwiązania, planu dalszej analizy
Te dwie rzeczy najłatwiej sprawdzić w ASO, bo tam jest Elsa i VAS
PS. Technicznie niewiele pomogę, bo "benzyna" nie jest moją domeną _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lut 2011, 17:42
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) interpretacja błędu P2293 i znalezienie jego przyczyny...
witam ponownie
coś mało osób interesuje się tym tematem ...
błędy
04268 supercharger electromagnetic cluch circuit short grund,
04269 supercharger electromagnetic cluch circuit open
tyczyły się sterowania klapami kierujacymi w kolektorze ssacym, co prawda nie moglem ich wykasować przez spalony bezpiecznik F21 w komorze silnika - niestety nie wiem czego sie tyczy ten bezpiecznik dokladnie bo dokumentacja podaje ze to pole F21 ma byc puste w tym modelu... ale błędy powyższe juz sie nie pojawiają choć nie wiem co spowodowało przepalenie sie bezpiecznika F21 10A (założyłem 5A i jest ok)...
niestety nie wiem juz co robić ponownie wyskoczył mi błąd 00835 - P0343 Obwód czujnika położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy i nie mogę go skasować. Wymieniłem na nowy czujnik położenia wałka rozrządu ( G40 ) na nowy i dalej jest to samo i zastanawia mnie czy na ten czujnik powinne być napiecia ok 5V na potencjalnym plusie i środkowym przewodzie wtyczki do tego czujnika bo tak właśnie mam, oczywiście trzeci jest masa. Jest to czujnik halotronowy i według mnie powinien mieć jeden plus(potencjalny) 5V, masę a środkowy na którym też mam 4,89V powinien być sygnałem wyjsciowym z czujnika a ja mam na kostce cały czas na tym przewodzie napiecie 4,89V czy to normalne??? bo straciłem pewność siebie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.