Problem z płynem chłodniczym w VW passacie b5 1.9 tdi 2001r
Witam, od kilku dni jestem posiadaczem VW passata 1.9 tdi 130 KM.
Mam problem z chłodnicą a mianowicie ubywa płyn w sumie to woda i co dwa dni muszę dolać ok 300-400 ml na 20-50 km różnie to bywa. Oddałem auto do warsztatu i stwierdzili, że to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.
Wiadomo nie zawsze trzeba im ufać i postanowiłem sam to sprawdzić.
Zacząłem od sprawdzenia czy nigdzie nie ma wycieku niestety nic nie znalazłem, dodam, że auto nie kopci w zbiorniczku nie ma spalin ani nimi nie śmierdzi, ciśnienie też jest ok.
Postanowiłem zakupić nowy korek dolałem wody do stałego poziomu przejechałem ok 30 km, ubyło ok 200 ml.
Zalałem wczoraj do stałego poziomu, dziś zrobiłem ok 20 km i poziom spadł na oko ok 200 ml, nie dolewając pojechałem kolejne 10 km sprawdzam, a poziom się podniósł do stałego
Re: ( Volkswagen Passat ) Problem z płynem chłodniczym w VW passacie b5 1.9 tdi 2001r
Jeszcze teraz dodam, że po przejechaniu 10km okręciłem korek i zauważyłem, że z zaworu przelewowego który jest pod zbiorniczkiem wyciekło troszkę wody kilka kropelek, a po chwili ciulkiem.
Re: ( Volkswagen Passat ) Problem z płynem chłodniczym w VW passacie b5 1.9 tdi 2001r
Dodaję nowe relacje z kilku dni.
Mianowicie zauważyłem jeszcze kilka niepokojących rzeczy na ściance zbiorniczka wyrównawczego był tak jakby czarny osad nie wiem czy to były spaliny czy po prostu jakiś syf, ponieważ niczym nie śmierdziało.
Druga sprawa jadąc do pracy włączyłem ogrzewanie na początku leciało ciepłe, po chwili przy tej samej temperaturze zaczęło lecieć lodowate.
Jeszcze jedno co mnie niepokoi to wewnątrz auta w czasie jazdy słychać jakby się woda przelewała, a wręcz bulgotała.
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Passat B5FL 1.9TDi AVB
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 06 Paź 2012, 13:04
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) Problem z płynem chłodniczym w VW passacie b5 1.9 tdi 2001r
Mareve, we wcześniejszym poście pisałeś,że poziom płynu jakby sie ustabilizował. Jak jest teraz? Dalej ubywa? Czy po odpaleniu zimnego silnika i nagrzaniu z rury wydechowej leci para? Jak miałem Mitsubishi i spuściłem płyn to po wlaniu nowego też było słychać bulgotanie z nagrzewnicy, poprostu było w niej powietrze. Z czasem objaw ten ustąpił. Pozatym brak ogrzewania właśnie by wskazywał zapowietrzony układ. Ja bym najpierw spróbował go odpowietrzyć, koszty są nie duże. Jak nie pomoże no to wtedy ściągałbym głowice.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.