Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konstantynow łodzki Posiadane auto: vw t4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Sie 2013, 22:24
Temat postu:
problem z ukladem chlodzenia vw t4 2.4 d
serdecznie witam wszystkich jestem tutaj swiezo zalogowany i na wstepie przepraszam jesli napisze cos nie tak.
od 2 lat jestem posiadaczem t4 2.4 auto przerobine na auto lawete do wlasnych celow a problem pojawil sie niedawno zauwarzylem ze temperatura wody jest czesto coraz wieksza,az ja delikatne przez zbiorniczek wyrzucilo po wylaczenu silnika.generalnie wiatraki na krotko pracuja czujnik w chldnicy nowy caly uklad wyczyszczony wymjeniony korek w zbiorniczku i jest poprawa-nie wywala wody,ale czesto na pusto pd gurke lapie 110stopni czego wczesniej niebylo,co mnie martwi to wentylator nie wlancza sie drugi bieg moze odpwiedniej temperatury dla niego niebylo,a pierwszy wlacza se idealnie przy 90.i w wyrzszych temperaturach rownierz aallee na 10sekund w odstepach powiecmy co 40 sekund czy to jest normalne?????ktos pisal o korekcie kata wyprzedzenia wtrysku,ale nie mam pojecia bylo dobrze.moze wymjenic termostat,moze woglule wyjac i bez ale tak raczej niemoze byc.Prsze bardzo o konkretna i fachowa pomoc.z gory dziekuje.
Re: ( Volkswagen T4 ) problem z ukladem chlodzenia vw t4 2.4 d
2,4 pęknięta głowica zapowietrza się układ .wyłącznie sprawdzenie czy w płynie nie ma spalin walnięta uszczelka to takie podstawy w 2,4 _________________ cos wymyślimy. żeby sztywna była furka to potrzebna jest rozpórka !!!!!!
Re: ( Volkswagen T4 ) problem z ukladem chlodzenia vw t4 2.4 d
2,4 pęknięta głowica zapowietrza się układ .wyłącznie sprawdzenie czy w płynie nie ma spalin walnięta uszczelka to takie podstawy w 2,4 _________________ cos wymyślimy. żeby sztywna była furka to potrzebna jest rozpórka !!!!!!
Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trzcianka Posiadane auto: VW sharan GL 2,0 l bęzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Wrz 2013, 00:08
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T4 ) problem z ukladem chlodzenia vw t4 2.4 d
Co do T4 2,4D to jak inni ci pisali głowica i sprawdź elektryczną pompkę wspomagania obiegu wody.Często się przepala,zaciera bo dostała wody i ogranicza przepływ dużego obiegu wody i wywala ci wodę na wysokich obrotach przez zbiornik.Wyciągnij ją,węże połącz rurkami i sprawdź czy dalej jest to samo a poza tym zobacz czy ta pompka działa na krótko. _________________ Czerp z jazdy tylko przyjemność
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konstantynow łodzki Posiadane auto: vw t4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Wrz 2013, 19:25
Temat postu:
( Volkswagen T4 ) problem z ukladem chlodzenia vw t4 2.4 d
tak jak kolega grykus napisal i mial racje z ta elektryczna pompka oderwany byl jeden przewod,sprawdzilem na krotko pompka pracuje podlaczylem kabelek wywalilem termostat (na razie) otworzylem klapy w wentylatorze na stale i jest duza poprawa co do cisnienia i zbiorniczka chyba jest ok bo gdy nawet teperatura jest ponad 100stopni odkrecam korek i tylko delikatnie zasyczy jak jest 90stopni to jest ok,martwia mnie tylko wentylatory włączają się tylko na 10sekund i co 40 ,bardzo mnie to martwi bo nie ważne ile jest stopni czy wtedy jak zaczynają gdy jest 90 i wtedy gdy jest 105stopni. przekaźnik będzie walnięty generalnie rozebrałem i jest igła w środku delikatnie styk środkowy odpowiedzialny za pierwszy wiatrak jest osmolony(okopcony),nie wiem gdy jadę po prostej 100 nawet 110 jest idealne ,temperatura rośnie gdy podjeżdżam pod górkę rzecz normalna ale w tym momencie wiatraki powinny iść pełną para na drugi biegu czyż nie tak?martwi mnie to bardzo b nie chciałbym zajechać motoru.Muszę zainwestować w te przekaźniki ,ale myślę ze nowe będą drogie.
Re: ( Volkswagen T4 ) problem z ukladem chlodzenia vw t4 2.4 d
tak jak koledzy pisali
po pierwsze bardzo ważne ,żeby ta elektryczna pompka pracowała w 2,4 D -to taki myk fabryki vw by nie doprowadzić do uszkodzeń głowicy itp i by się nie zgotowała woda po szybkim wyłączeniu auta gdy jest "hyc"
2.termostat do sprawdzenia kiedy uchyla ,nie trzeba go zaraz wywalać
3.skrzela na wiatrakach powinny się ładnie uchylać gdy jest gorący przepływ powietrza z chłodnicy do komory silnika ,za co odpowiada pomiędzy nimi taki mały bimetal pod spręzyną -podgrzej go opalarką i zobaczysz jak działa,bo to fajna rzecz na zime ,no chyba ,że masz inną wersje bez tych klap
4. czujnik temp. w układzie ten na chłodnicy,chyba ze inny typ zamontowany, to on odpowiada kiedy zapalić ma wiatraki (ale juz nie pamiętam który przekaźnik ) a i sprawdzić bezpiecznik duży blaszkowy od wiatraków czy śniedzi juz nie ma-zaleznie od wersji rocznikowej albo jest na przedniej belce lub na szpilce w kasecie bezpiecznikowej przed aku
pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.