Witam .Napisalem dzis juz posty ale niezgodne z "regulaminem", mam nadzieje ze teraz bedzie OK.(zeby cos tu napisac trzeba sie nameczyc:) Musze wymienic silnik w Touran 2.0 rocznik 2005. Wiem ze kazdy silnik ma swoje oznaczenia, ja spisalem cos takiego z silnika i niewiem czy dobrze: 0380021BP 80HBH V302. Bede wdzieczny za pomoc, bo od lipca jestem bez auta......
Kolego po tym numerze to raczej nikt Ci nie pomoże oznaczenie silnika musisz mięc np takie AZV lub Bkd itd itd.W bagażniku musisz mieć naklejeke z lewej strony tam tez powinno pisać jaki masz silnik ,no chyba że masz książke serwisową do autka to na pierwszej strone masz naklejke tam tez masz.
zbyszekle-a kto ci to ma wymienić?? jeśli mechanik to nie zawracaj sobie głowy typem ,osprzętem i elektroniką.
Jeśli chcesz to zrobi,ć sam , to potrzebujesz dużo wolnego czasu, miejsca wmiare suchego i ciepłego o tej porze (chyba ,że jestes masochistą), , troche gratów , narzędzi typu torx, split, różne nasadki,płaskiooczkowe,wkrętaki , miernik,kleszcze do różnego rodzaju spinek lub zegerów , 50% wiedzy mechanicznej, cierpliwości,zapału, a na koniec kompa do ewentualnego skontrolowania wszystkiego.
Nie wspomne o $$$ lub podzespołów ,które chcesz zasadzić w twoim aucie.
Ważna rzecz , której mechanicy nie biora na serio to sprawdzenie POWODU z jakiego poprzedni motor wyzionął ducha. Serio!
kupując blok, często stare podzespoły wracają do nowego i .... za kilka miesięcy płacz. Chyba ,że robisz komplet to i tak w używce trzeba posprawdzać lub zastąpić po pierwszym normalnym odpaleniu-nowych elementów np. pasków rozrządu,pompy itp dla świętego spokoju a to kosztuje.
Jeśli masz na myśli swap na inną jednostke napędową niż twój typ przewidział to juz większa sprawa dla fachowca.
Opisz coś więcej-czego oczekujesz. Co się stało z poprzednim. Coś doradzimy , pomożemy wmiare na ile forum da rade przenieś wiedze
Daj konkretne zdjęcie wklejki lub wpis z książki lub przynajmniej odpisz z pokrywy paska oznaczenia taj jak Figol pisze. Bez tego to na ślepca pisać.
Pekl mi pasek rozrzadu i narobil szkod na glowicy do tego stopnia ze 2 tloki uderzyly w zawory. Dzis spisalem numer silnika zaczyna sie BKD. Problem w tym ze silnik mogl byc kiedys przez poprzedniego wlasciciela wymieniony, bo miejsce na hamulec jest zaslepione nie fabrycznie co wydaje mi sie ze mogl miec manulana skrzynie biegow, bo teraz mam automat. Martwi mnie zeby nie kupic zlego silnika. Na samym silniku tez sa jakies litery cyfry niewiem czy to bedzie pomocne, bo BKD spisalem z oslony paska rozrzadu.nie kuilem tego auta w salonie i niewiem co i kiedy tam bylo wymienione, nie chce kupic silnika ktory nie bedzie pasowal... Nie znam sie niestety... Bede wdzieczny za wskazowki.
żeby być pewnym jaki był wcześniej silnik , wystarczy odnaleść wklejke z oznaczeniem lub w servisie podac vin ale jesli był wsadzony taki jaki opisałeś i było ok to śmiało. Nawet powiedziałbym ,wskazane(jeśli osłona z paska to oryginał). Chociaż "słupki" 2,0 masz chyba ze 2 lub 3 rodzaje ,które podejdą za Twój. Trzeba uwazać na rozmieszczenie czujników- czujnik położenia wału -w jaki sposób jest realizowany by ewentualnie nie wpakować sie w problematyczną adaptacje-opisane na forum i nie tylko.
Można by Twoj zreanimować-czyli wymiana głowicy komplet by nie regenerować starej bo czasem jest to juz nie możliwe lub nie opłacalne.
Trzeba by sprawdzić jak mocno dostały tłoki ,czy przypadkiem nie uszkodziły się zbytnio lub nie uszkodziły cogorsza układu korbowo tłokowego. Można by zaryzykować . Zawsze to mniejsze koszta.
Ściągnąć głowice ,oczywiście dolot i wydech odkręcić i przeczyścić z ewentualnych substancji,cieczy.Ustawić tłoki wmiare równo, zalać na noc naftą i zobaczyć czy nie ucieka za dużo(całkiem).Przed tym zabiegiem oczyścić tłoki nie uszkadzając gładzi cylindra (najlepiej pojedyńczo z uniesionym maxymalnie każdym tłokiem po kolei).
załozyć klucz grzechotka z nasadką na wał (koło pasowe) i pokręcać nim , zrobić kilka pełnych pobrotów wału by sprawdzić czy przypadkiem nie klinuje coś a zarazem sprawdzać gładzie cylindra na całej jej wysokości.
Zdobyć głowice z dobrym wałkiem (czyli nie wytartym jak stara ...)
pozakładać wszystko ,podłączyć czujniki i pompki,podciśnienie,paliwo itp
Spuścić olej z resztek nafty (jesli robiliśmy próbe szczelności).
Zalać nowymi cieczami.
Odpalić i obserwować czy nie narywa motorem przy różnych prędkościach obrotowych.
Pamietaj o odpowiednim dokręceniu głowicy (Nm) i nowych uszczelkach.
Sprawdzić błędy i ustawienie rozrządu, oraz ewentualnie kompresje po montażu. I jazda
powodzenia
czas pracy expresowego mechanika to jeden dzień
lenia o wiele więcej
PS: opisana praca w skrócie.
pozdr
edit: jeszcze jedna rzecz- jak będziesz miał głowice na stole to zobacz od strony komory spalania jak ona wygląda-co dostało jeszcze-może być zniszczona pompowtrysk ,świeca żarowa. Wszystko trzeba skalkulować . Zobacz co idzie uratować- daj zdjęcia,może coś podpowiem
Musze wymienic silnik, bo jak kupie czesci to wymiana tutaj u mechanika w Szwecji bedzie mnie kosztowala drozej niz caly silnik. Gdy pekl pasek uszkodzil korbowod, wtrysk jeden i inne rzeczy w glowicy
zrobisz jak uwazasz.
nie wieziałem ,że jesteś po za krajem , chociaż akurat tam znajdziesz mechaników made in poland
Jeśli chcesz jednak wymienić silnik to z dobrego źrudełka z jakąś gwarancją rozruchową by sprawdzić ciśnienia i logi pompowtrysków itp
Może się okazać ,że z Twojego będą lepsze niż w "nowszym".
Za wymiane też napewno tam sobie liczą troche $$$
Więc radze ci ,żebyć szukał jednak takiego jaki był ten silnik wtedy powinno wszystko być cacy.
W ostateczności zawsze możesz sie dogadać ze znajomymi polakami w kraju i wysłać jednym z transportem do polski auto na naprawe. Dużo polskich firm śmiga na skandynawie i czasem wraca na pół pusto.
Do nas na południe najczęściej "psujki" przychodzą od Gebelsa na "lifting" lub drugie życie a po wszystkim wraca na tamtejsze drogi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.