Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: T5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Mar 2014, 21:33
Temat postu:
teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
witam czy ktos potrafi w jakis sposób wytlumaczyc jak dziala ta synchronizacja. chodzi o to z kad biora sie te dane bo nie mozliwe jest zeby z czujnika walka i walu . jezeli w tdi sa fasolki do regulacji walka przestawiajac go kolo zostaje bez zmian wzgledem walu czyli czujnik ktory czyta z kola nie moze zauwazyc zmiany bo trzeba by kolo przestawic o zab zeby czujnik cos zauwazyl taze z jak to sie dzieje ze te dane sie zmieniaja a kolo jest w tym samym miejscu . zastanawial sie ktos nad tym? albo tylko poprosu ustawiacie i tyle . zaden fachowiec od vw nie jest w sanie odpowiedziec na to pytanie bo mowia ze nigdy sie nad tym nie zastanawiali tylko poprostu ustawiali fajnie jakby sie ktos wypowiedzial na ten temat kto ma pojecie
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
Nikt się nie wychyla to ja klepnę kilka słów.
Domyślam się że chodzi o silnik z pompowtryskami.
Synchronizacja czyli zgodność współpracy wału korbowego z wałkiem rozrządu.
Prościej - wał korbowy i wałek rozrządu mają być w tym samym czasie w swoich punktach "0"( z zachowaniem dopuszczalnej tolerancji określonej przez producenta) czyli wałek rozrządu nie może "wyprzedzać " ani "opóźniać się " względem wału korbowego.
Jak to sterownik rozpoznaje?
Wał korbowy i wałek rozrządu wyposażone są w koła nadawcze( w vw koło nadawcze znajduje się na kole rozrządu wałka rozrządu) które współpracują z czujnikami położenia wału i wałka rozrządu. Sterownik za pomocą tych czujników dokładnie odczytuje kiedy wał i wałek znajdują się w swoich punktach "0".
Jeżeli rozbierzność jest zbyt duża to sterownik zgłasza błąd brak synchronizacji.
Koło rozrządu wałka rozrządu vw.
Koło składa się z 2 części:
-zewnętrznej ruchomej z 3 fasolkowatymi otworami
-wewnętrznej stałej do której jest zamocowane koło nadawcze w postaci kształtowej blaszki.
Część ruchoma jest skręcona z częścią stałą za pomocą 3 śrubek przechodzących przez fasolkowate otwory.
Sedno sprawy.
Przy poluzowanych owych 3 śrubkach możemy obracać wałem korbowym w prawo i lewo (niewielki ruch) a w tym czasie wałek rozrządu wraz z kołem nadawczym stoją w miejscu.Cały pic polega na tym że te śrubki muszą być dokręcone w tym miejscu aby wał i wałek rozrządu znajdowały się idealnie w swoich punktach "0".
Jeżeli ktoś nie zrozumiał to nakreślę problem troszkę prościej na innym przykładzie.
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: T5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 15:19
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
tylko ze te kolo walka rozrzadu jest razem z tym nadawczym nie ruchomo sam walek sie przesuwa nie wiem jak jest w 1,9 ale vw t5 2,5 tdi ma na stale przykrecona blaszke nadawcza do kola mozna przekrecic samym walkie a kola walu i walka zostaja tak samo wzgledem siebie a synchcronizacja sie zmienia takzwe nie moze jej brac z czujnika wałka ta informacja musi isc z innego miejsca
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
Bardzo proszę o wstawienie znaków interpunkcyjnych w Twoim poście co ułatwi zrozumienie Twojej odpowiedzi.
Przeczytaj uważnie mój poprzedni post i jeszcze dokładniej ten.
Wałek rozrządu wraz z kołem nadawczym (kształtową blaszką) i częścią wewnętrzną koła rozrządu(częścią stałą) jest połączona ze sobą stożkiem, klinem i skręcona śrubą. Stanowi jedną integralną część nigdy nie przesuwającą się względem siebie.
Po całkowitym odkręceniu 3 śrub opisywanych we wcześniejszym poście możemy obracać wałem korbowym w prawo i lewo, wał poprzez pasek rozrządu obraca tylko zewnętrzną część koła rozrządu a wałek rozrządu wraz z kołem nadawczym nie obraca się.
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: T5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Mar 2014, 21:43
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
ja Cie rozumie ale w 2,5 tdi na kolach zebatych nie ma klinu mozesz kolo przykrecic jak chcesz. Na kole zebatym jest przykrecona blaszka na stałe i nie ma fasolek do regulacji bo nie ma klinu. Dlatego nie mozliwe jest aby ta informacja byla z czujnika polozenia walka rozrzadu w tym silniku. Wiec z kad on to bierze ?? bo na 1000% nie z czujnika położenia wałka, moze w 1,9 tak jest ale w 2,5 nie ma takiej mozliwosci
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: T5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Mar 2014, 22:49
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
Dziś w koncu dowiedziałem sie czegos tylko powiedzcie czy to jest mozliwe. Rozmawiałem z pewnym fachowcem od vw z krakowa, ktory powiedzial ze synchronizacja jest brana z przyspieszenia wału . To znaczy kiedy nastepuje zaplon to czujnik walu to wychwytuje jako przyspieszenie i sterownik wylicza z tego synchronizacje, co wy na to ??? bo dla mnie to jedyne logiczne wytłymaczenie dla silnika 2,5 tdi gdzie kolo walka rozrzadu jest razem z "blaszka" z ktorej czyta czujnik i nie ma klinu
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
arektdi napisał:
ja Cie rozumie ale w 2,5 tdi na kolach zebatych nie ma klinu mozesz kolo przykrecic jak chcesz. Na kole zebatym jest przykrecona blaszka na stałe i nie ma fasolek do regulacji bo nie ma klinu. Dlatego nie mozliwe jest aby ta informacja byla z czujnika polozenia walka rozrzadu w tym silniku. Wiec z kad on to bierze ?? bo na 1000% nie z czujnika położenia wałka, moze w 1,9 tak jest ale w 2,5 nie ma takiej mozliwosci
Nakreślałem temat napodstawie 1,9 tdi.
Więc rzeczywiście nie spełniłem Twoich oczekiwań. Możesz dokładniej opisać silnik, kod silnika.
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: T5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Mar 2014, 08:51
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Sharan ) teoria w temacie synchronizacja walka w tdi
kod silnika to BNZ, auto to transporter t5 2,5 tdi 2009 rok . Rozrząd w tym silniku jest na kolach zebatych na wałku rozrządu napewno nie ma klinu, a wał to szczerze mówiąc nie wiem bo jeszcze nigdy az tak nie rozkrecałem tego silnika. Oczywiście zasilanie PD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.