Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!
franc70 napisał:
Diagnoza jest taka, że warsztat który robi regenerację turbo (mechanik) powiedział że trzeba też wymontować kolektor ssacy bo będzie tam z 1cm brudu i to wszystko też trzeba oczyścić, wypalić itd. Samo czyszczenie kolektora dolotowego trwa 1 dzień i nie dostanę gwarancji pisemnej na zrgenerowane turbo (gwarancja 1rok) jeśli nie dostarczę też kolektora dolotowego
a kolektor brudny jest to wiem bo go widziałem
Będę informował o postępach prac
zgadza się -trzeba to doprowadzić do ładu , odzyskać oryginalne średnice , przekroje dolotowe aby turbo miało pełną moc bez dławienia a roboty z kolektorem jest dużo chyba ,że ktoś ma dobrą piaskare lub inne metody.
Nie rozumiem , czemu na regeneracje turbo nie chcą dać pisemnej gwarancji. ? chyba ,że ja źle zrozumiałem co pisałeś. Zresztą faktura lub paragon jest sam w sobie gwarancją według prawa. Jak się czegoś podejmują i są firmą to nie mają wyjścia
Co innego jak robi to jakiś kolega itp w ramach pomocy
POZDRO
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Pią 24 Paź 2014, 11:18
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!
Można powiedzieć że nie jest zle
Auto przestaje dymić - co nie oznacza że jest sprawne
Ale najprawdopodobniej to odma napchała tego syfu, objaw jest podobno normalny przy takich przebiegach
Jak na razie wymiana oleju (jeżdzę na Mobil 1000 10W40) bo podejżewan złą jakość oleju.
Teraz specjalna płukanka, może trochę wypłucze nagary i Liqui Moly 10W40 zobaczymy jakie bedą efekty, następnie zaslepienie EGR
Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!
w naszych 102PS lejemy różne , jedne mają 5W40 a np. syncro też 102 PS 5W40 i daje rady.
Na wlepce przedniego pasa w t4 z 2002 , silnik ACV 2,5tdi 102KM jest wlepka o stosowaniu oleju VW506.00 ale nigdy nie stosowaliśmy takich nad wyraz długowiecznych oliw , wystarczało co rok lub 10 tyś.km. wlać nowy
Rzadko kiedy miał więcej niż 12 tyś bez wymiany.
Jak chcesz wiedzieć dokładnie jak zaślepić EGR to ci opisze ale są gotowe flansze na necie i tylko w jedno miejsce podejdzie a dojście jest banalnie proste
Ja na twoim miejscu wywaliłbym przewodem gumowym odpornym na olej i temp. o średnicy oryginalnego na zewnątrz pod auto oraz EGR zatkać flanszą , oraz sprawdziłbym jeszcze szczelność całego układu ssącego czy nie ma gdzieś dziurki, ewentualnie komputerem sprawdzić ile podaje przepływka do ilości ustalonej przez fabryke.
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań Posiadane auto: Vw Transporter T4 Long 2,5 TDi 102KM
Piwa: 1/3
Wysłany: Nie 26 Paź 2014, 22:34
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!
Własnie tak myslałem zrobić dać rurkę od odmy na ziemię (trochę to może nieekologiczne no ale cóż)A EGR wiem jak zaslepići zaślepkę wykonam sam z blachy.
Ale najpierw lepszy olej, spełnia normy VW no i płukanie silnika (może pomoże) olej jest z dwusiarczkiem molibdenu większość bardzo to chwali- zobaczymy powiadomię o efektach
Re: ( Volkswagen T4 ) 2.5 TDI Zimny Silnik Ok, ciepły kopci na siwo i czarno !!!
no to lej-zobaczymy efekty
Wyżej pomyliło mi się z tymi olejami- lejemy i 5W40 jak i 10W40.
A z odmy najlepiej z dala od gorącej turbiny , puścić przez środkowy tylni dolny kanał niedaleko wydechu ale nie za długi żeby gdzieś się syfon nie robił .Można to gdzieś przymocować do budy i zostawić troche luzu na prace i wibracje.
Wykonań jest dużo i wtedy nie powinno ci już wysysać par olejowych bo turbo będzie ssało tylko z filtra pow.
A jeśli będzie ci tam leciało sporo oleju to coś go ciśnie od strony wnętrza silnika-jakiś przedmuch tłok-skrzynia korbowa.
Ja akurat w moim mam z przodu między płytą dolną a zderzakiem. Było mi łatwiej a i wygląda choćby wydech z dogrzewacza webasta tylko wystaje mała końcówka gumowa zamiast żebrowanej rurki . Pojawia mi się kilka kropel oliwy z wodą na miesiąc. Jedynie smrodek czasem jest gdy otworze okno i stane na swiatłach.
pozdro
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.