Zaczynam nowy temat bo uważam, że jest to bardzo praktyczne i tanie rozwiązanie do przewożenia max. 2 rowerów. Jest ono stosowane w Finlandii (pewnie nie tylko) i wymaga jedynie haka holowniczego w samochodzie. Można to oczywiście stosować do dowolnego auta z hakiem ale najbardziej to docenią właściciele mini vanów. Trzymam to coś w bagażniku i zakładam kiedy jest mi potrzebne.
Przywiozłem taki zestaw ojcu a sam stosuję tutaj z powodzeniem.
Taki "stojak" jak go nazywam, można wykonać samemu.
Jak będzie zainteresowanie to zrobię zdjęcia pokazowe i wrzucę na forum.
Naprawdę sprawa ciekawa, jeśli w rodzinie używacie rowerów!!!
Nie widziałem tych stojaków w Polsce a uważam, że to bardzo fajne "ustrojstwo". Być może się już pokazały bo czas leci... W każdym razie dla zainteresowanych wykonaniem we własnym zakresie postaram się o dokładniejsze zdjęcia i wymiary.
Jeszcze jeden pomysł to zamontowanie takiej kuli od haka na "dyszlu" od przyczepki. Przydatne, jeśli podepniemy przyczepkę do samchodu to "stojak" można zapiąć do tej kuli.
Zdjęcie też wrzucam http://www.space-nation.eu/?d=1160A6E01
Wysłany: 28 Lis 2010 16:48
sorki za wygląd Turanka ale u mnie jest blisko -15 i dawno już go nie myłem...
Nie chciałbym nikogo straszyć ale temat takich fajnych mocowań rowerów był poruszany w mediach i oczywiście są z tym problemy natury prawnej w naszym kochanym kraju (chyba że się coś zmieniło na dzisiejszy dzień). Niestety szczegułów trzeba by było poszukać bo poprostu nie pamiętam. Lecz jeśli trafimy na upier.......dliwego służbistę zaczną się problemy. Problemem jest ... tablica rejestracyjna naszego pojazdu z tego co pamiętam zgodnie z przepisami ma być trwale umocowana do pojazdu, nie może być niczym przesonięta ani zdublowana jak również nie może być przeniesiona na stojak/uchwyt bowiem jest to tablica należąca do pojazdu nie stojaka to tak w skrócie co zapamietałem. Jak dobrze kojarzę to opel stworzył uchwyt na rowery wysuwany wraz z tablicą rejestracyjną ze zderzaka.
Patrząc na stojak na zaprezentowanych zdjęciach mam obawy, nie o Policję (choć faktycznie, też swego czasu słyszałem że rejestracja nie może zostać zasłonięta, a odczepić jej nie można) ale o rower!!!
Patrząc na zaprezentowany stelaż nie zauważyłem żadnych miękkich materiałów, które będą chroniły lakier roweru podczas przejazdu przez dziury w drogach (przecież w Polsce ich nie brakuje). Druga sprawa to zabezpieczenie w formie tej rozciągającej gumy (nie wiem jak to się fachowo nazywa), chyba szybciej bym przyczepił taki rower trytytkami niż zaufał temu czemuś - rower też przecież ma swoją cenę.
Podkreślam, nikogo nie krytykuję za pomysły, to tylko moja subiektywna opinia na ten temat. _________________ VW Touran 1.9 TDI, AVQ, 2003, TrendLine <- kliknij
Fotografia Okolicznościowa
Ten temat jest po to aby rozmawiać.
Uważam, że taki czy podobny stojak jest bardzo praktyczny, łatwy żeby samemu zrobić lub dostosować do indywidualnych potrzeb.
Może nie od razu ale i prawo można dostosować tak jak np. ze światłami do jazdy w dzień.
A piszę o tym bo to wypróbowałem i w Finlandii jest stosowany bez żadnych problemów z Policją.
Tylko jak to w Polsce, wiele ciekawych rozwiązań się nie przyjmie: bo to dziury w drodze, złe prawo, brak pieniędzy, droga energia, itd.
Ten temat jest po to aby rozmawiać.
Uważam, że taki czy podobny stojak jest bardzo praktyczny, łatwy żeby samemu zrobić lub dostosować do indywidualnych potrzeb.
Może nie od razu ale i prawo można dostosować tak jak np. ze światłami do jazdy w dzień.
A piszę o tym bo to wypróbowałem i w Finlandii jest stosowany bez żadnych problemów z Policją.
Tylko jak to w Polsce, wiele ciekawych rozwiązań się nie przyjmie: bo to dziury w drodze, złe prawo, brak pieniędzy, droga energia, itd.
Drogi kolego Sigan
Mam podobne zdanie jeśli chodzi o ten dziwny kraj nad wisłą. W finlandii stosowałeś w/w stojak bez żadnych problemów. Lecz w polsce nie życzę nikomu trafić na w.....nego krawężnika bo łatwiej rozmawia się z nogą od stołu.
Niemniej czytając twojego pierwszego posta chciałem tylko zwrócić uwagę na aspekt prawny jaki był już poruszony w mediach. Jeśli jesteś władny zmienić prawo to masz szerokie pole do popisu. Zwróć uwagę, że np. zgodnie z prawem możesz już zarejestrować w polsce auto z kierownicą po prawej stronie ale sprubuj to zrobić w chwili obecnej tak praktycznie (proponuję trochę podrążyć ten temat- tylko się za bardzo przy tym nie stresuj). Przykladów znalazło by się jeszcze wiele (bardzo dużo w modnym temacie energi odnawialnej ).
Reasumując widzę, że wypowiedzi które są trochę krytyczne wobec twojego pomysłu bardzo Cię bolą
witam Używam tego bagaznika od kilku sezonów poprzednio w golfie IV dodadkowo kupiłem doczepiana listwę ze światłami gdyz przewóż 2 lub 3 rowerów ogranicza śiwatło dużo jeżdże po polsce z moim Rowerem i nigdy nie miałem problemu z policją tablice dobrze widać a dodatkowy zestaw lamp jest atutem bo staje isę bardziej widoczny
Też przymierzam się do takiego bagażnika polskiej firmy. Wcześniej myślałem o bagażniku na klapę ale mam już hak i to rozwiązanie wydaje mi się pewniejsze. W skodzie woziłem rower na dachu ale odkąd zobaczyłem kiedyś jadąc motocyklem jak facetowi wiatr zerwał rower wraz z bagażnikiem i rzucił mi prawie pod koło przestałem go używać. _________________ Jazło
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: Touran dsg, Polo 6N
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 30 Cze 2011, 00:57
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Stojak na rowery
Witam!
Rozglądam się za bagażnikiem rowerowym na klapę Touranka.
Zależy mi na:
-2 rowery
-jeżeli to możliwe to żeby dało się zamocować rower z "damską ramą"
-stabilność i pewność mocowania, a co za tym idzie dobre wykonanie
-łatwość obsługi
Mam też najważniejsze pytanie... czy tego typu bagażniki są bezpieczne dla karoserii auta?
Czy można otwierać klapę z zamontowanym bagażnikiem?
Ma ktoś jakieś doświadczenie?
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: Touran dsg, Polo 6N
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 01 Lip 2011, 12:09
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Stojak na rowery
Ja się powoli przekonuje do bagażnika dachowego. To też w sumie inwestycja na przyszłość jeśli mamy zamiar coś tam jeszcze przewozić w stylu trumny bądź sprzętu zimowego.
Ale ciągle myślę też o tym, że wpakowanie na dach Tourana rowerów to niemała gimnastyka i ryzykowna.
Może mnie ktoś oświecić z jakich części składałby się taki zestaw jesli zdecydowałbym się na bagaznik na relingi? Bo ten przewodnik na stronie Thule jest dla mnie trochę niejasny.
Czy dobrze myślę?...
-klipsy/chwytaki do relingów
-belki
-uchwyt dedykowany do roweru
To 3 części?
Czyli chodzi o to czy bagaznik bazowy składa się z dwóch części?
I jaką średnicę mają relingi w Touranie?
Thule podaje 2 modele
-Thule Rapid System 757 - do "standardowych szyn"
-Thule Rapid System 775 - do "większości wymiarów relingów."
Różnią się zapięciami i wysokością.
http://www.thule.com/fitguide/index.html?Language=pl-PL&Market=PL
To wożenie na klapie też wymaga uwagi aby nic nie poobcierało, więc jeśli zdecydowałbym się na taką opcję to na pewno kupiłbym coś lepszego z Thule.
Nie mam kompletnie z tymi bagażnikami doświadczenia więc bałbym się dokonywać jakichkolwiek przeróbek w wstępnym stadium jak Turanek aczkolwiek gratuje pomysłu. _________________ Pozdrawiam!
Sory, że odgrzewam tego podpleśniałego kotleta ale czytałem artykuł -nie będę ukrywał że na WP - i przypomniałem sobie o tym wątku.
Mineły już 3 lata od naszej dyskusji i jak widzę nic się nie zmieniło w naszym kraju od strony prawnej w przypadku korzystania z bagażników na tylnej klapie/haku.
Poniżej pozwolę sobie przytoczyć cytat z artykułu na jaki trafiłem:
"Przewożenie roweru: mandat to nawet 500 zł
...
Jeśli nie chcemy dźwigać rowerów tak wysoko, możemy kupić bagażnik montowany na klapie bagażnika. Nikt nie zagwarantuje nam jednak, że nie zniszczy on tego elementu.
W takiej sytuacji wydaje się, że idealnym rozwiązaniem może być bagażnik opierający się na haku holowniczym. Jego właściciel wciąż dysponuje kompletem miejsc w samochodzie i pełną przestrzenią bagażową, a na dodatek, by zamontować rower, musi unieść go na niewielką wysokość. Niestety, również to rozwiązanie ma wady. Pierwsza to cena, drugą jest fakt, że może przyprawić o mandat.
Kłopot polega na tym, że rowery umieszczone na bagażniku montowanym na haku zasłaniają tył pojazdu. Konstruktorzy bagażników wybrnęli z tej sytuacji stosując powtórzone światła zintegrowane z konstrukcją do przewozu jednośladów. Bagażniki, o których mowa, posiadają również miejsce umożliwiające przeniesienie tablicy rejestracyjnej, ale w Polsce nie można tego zrobić w zgodzie z prawem, gdyż samochód musi posiadać komplet tablic. Niektórzy kierowcy wpadają więc na pomysł przepisania numerów rejestracyjnych na plastikowy lub kartonowy prostokąt. To także może skończyć się mandatem, gdyż taki karton nie jest tablicą rejestracyjną. Może więc najlepiej udać się do urzędu i poprosić o trzeci egzemplarz? To nic nie da, bo polskie przepisy nie przewidują wydawania trzech tablic rejestracyjnych. W przypadku takiego bagażnika policjant, który koniecznie będzie chciał wręczyć mandat, zawsze znajdzie podstawę by to zrobić." _________________ Pozdrawiam
Darek
_______________________________
\\\"To ludzie ludziom zgotowali ten los\\\"Z. Nałkowska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.