Objawy:
na postoju: Rozgrzewa się normalnie do 96 potem włączają się wentylatory i chłodzi się do 90 i tak w kółko czyli chyba normalnie !!!
podczas jazdy: rozgrzewa się normalnie do 96 i nie raz utrzymuje taką temeraturę między 90 a 96 a czasami leci w górę jak szalona 110 115 120 i w górę szok te same wskazania na liczniku i na vagu celem wykluczenia uszkodzenia płytki licznika !!!
po wyłączeniu silnika w momęcie tak wysokiej temperatury i włączeniu ponownym jak by nic się nie stało 93,94 stopnie i jest ok.
Wymieniiłem już czujnik od strowania wskazaniami temperatury i uruchamiania wentylatorów na orginał 130 zł nic się nie zmieniło. Zastanawiam się nad wymianą czujnika NTC który widziałem że jest założony zamiennik a nie orginał może on dostał strzała i daje złe wskazania na komputer ??
Posprawdzałem:
1. zwykłe wyłączenie silnika i ponowny rozruch po szaleństwie wskazań do 120 stopnii po wyłączeniu i włączeniu silnika jakby nigdy nic się nie działo 94 stopnie
2. kolejne rozłączanie czujników od lewej zółty czyli wskazań temperatury i uruchamianiu wentylatorów wskazówka leży, środkowy niebieski czylki NTC który jako jedyny zauważyłem że jest zamiennikiem wśród wszystkich nic się nie zmienia a powinny tak mi się wydaje skakać obroty i trzeci od klimatronika sparawny w momęcie odłączenia klimatronik głupieje po ponownym podłączeniu znów ok
3. porównanie wskazań zegarów i podłączonego komputera niestety wskazania te same czyli odpada uszkodzenie płytki w liczniku
jednej rzeczy nie zrobiłem nie odpiołem czujnika temperetury jak miałem podpięty komputer i to mnie ciekawi co by się stało ale celuje na cczujnik NTC że to ta podróba poszła ale ktoś może już to przechodził i wie lepiej ???
może pompa może coś zupełnie innego termostat nie otwiera na duży obieg??? _________________ MÓJ NIEZAWODNY MAŁY PANCERNIK VR6
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Nie 28 Lis 2010, 19:51
Temat postu:
wariujący wskaźnik temperatury!!! w sharanie VR6
Wstępnie sprawdz czy wentylator chodnicy włącza sie przy temp. min, 90* na postoju , Jesli tak to masz do wymiany termostat silnika [mechaniczny ] Jesli nie to w sumie czujnik j/w lub tylko bład w systemie. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Re: wariujący wskaźnik temperatury!!! w sharanie VR6
tak wentylator włącza się na postoju przy 96 stopniach ale włączają się oba a z tego co mi się wydaje to na pierwszym biegu chłodzenia powinien włączyć się jeden między 90 a 96 stopni ale musze to odszukać w sam naprawiam sharan po rosyjsku. co do termostatu może masz rację ale to działał by tak samo na postoju i podczas jazdy chyba że się blokuje i nie otwiera!! już nawt na pompe patrze z nie pokojem bo może wirnik się posypał i nie daje rady na wyższych obrotach bo słysze tam jakiś niepokojący pisk!!! nie wiem już sam chyba nie dam rady sam tego naprawić i szarpnie mnie przed świętami dodatkowy wydatek _________________ MÓJ NIEZAWODNY MAŁY PANCERNIK VR6
To może być pompa ,raczej szybko to zdiagnozuj ?..,bo przegrzejesz silnik. _________________ nie daj się naciągnąć i nie płać za coś co nie jest tyle warte!...
Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 322 Skąd jesteś (miejscowość / region): BAD VILBEL(D) Posiadane auto: Audi A5 , Mercedes Benz W169
Piwa: 7/1
Wysłany: Nie 28 Lis 2010, 20:50
Temat postu:
Re: wariujący wskaźnik temperatury!!! w sharanie VR6
marset1 napisał:
zwykłe wyłączenie silnika i ponowny rozruch po szaleństwie wskazań do 120 stopnii po wyłączeniu i włączeniu silnika jakby nigdy nic się nie działo 94 stopnie
Skad ja znam ten objaw?Juz zdazylem sie przyzwyczaic!Na dodatek teraz po wymianie chlodnicy termostatu i wszystkich czujnikow zwiazanych z systemem chlodzenia przy zamykaniu pilotem centralnego zamka wlanczaja mi sie wentylatory
Proponuje sie nie przejmowac
Re: wariujący wskaźnik temperatury!!! w sharanie VR6
ale czy objaw ustąpił po tych wszystkich zabiegach i czy były takie jak u mnie??
A co do włączających wentylatorów po zamknięciu to spokojnie bo VR tak mają dodatkowe chłodzenie po wyłączeniu nic dziwnego zawsze tak miałem jak wracałem a szczególnie latem jak zamykałem go to obieg wody był wyłączony a czujniki włączały wentylatory żeby schłodzić silnik !!! W instrukcji terz tak jest napisane a odpowiada za to prawidłowe działanie pierwszego od lewej czujnika 4 pinowego z żółtą wtyczką _________________ MÓJ NIEZAWODNY MAŁY PANCERNIK VR6
Nie objaw nie ustapil i z tego co sie dowiedzialem z Twojego postu byly takie same!A po wymianie min. zoltego czujnika dzeja sie komedie z wlanczajacymi sie wentylatorami przy zamykaniu ale jak piszesz ze tak ma byc to ok.
Witam szanownych kolegów i mam prośbę!!!
Poświęciłem troszkę czasu na badanie przyczyn szalejącego wskaźnika od temperatury w mojej VR i stwierdziłem że po przekroczeniu 90 stopni nie załącza się pierwszy bieg wentylatorów tzn 1 wentylator dopiero po przekroczeniu około 110 stopni włączają się 2 wentylatory czyli 2 bieg !!!
Wziąłem więc wypiołem czujnik i na krótko zwierałem piny nic się nie działo!!! wziąłem więc omomierz i zaczołem sprawdzać pokolei połączenia przewodów pomiędzy czujnikiem temperatury a sterownikiem wentylatorów co się okazało że zgodnie z moimi oczekiwaniami połączenie było z trzech przewodów natomiast 4 dawał sygnał na wskaźnik w kokpicie. sporządziłem z tego schemat odręczny. A moje pytanie brzmi czy któryś z szanownych kolegów mogłby w wolnej chwili sprawdzić u siebie czy ma tak samo jak ja i upewnić mnie w fakcie uszkodzenia sterownika wentylatorów który już profillaktycznie zamówiłem wraz z nowym czujnikiem dającym sygnał na komputer???
PROBLEM POLEGA JEDNAK NA TYM ŻE NIE WIEM JAK GO TU NA FORUM UMIEŚCIĆ I JEŻELI KTOŚ WYRAZI CHĘĆ POMOCY PRZEŚLE GO NA POCZTĘ!!!! _________________ MÓJ NIEZAWODNY MAŁY PANCERNIK VR6
Witam szanownych kolegów i mam prośbę!!!
Poświęciłem troszkę czasu na badanie przyczyn szalejącego wskaźnika od temperatury w mojej VR i stwierdziłem że po przekroczeniu 90 stopni nie załącza się pierwszy bieg wentylatorów tzn 1 wentylator dopiero po przekroczeniu około 110 stopni włączają się 2 wentylatory czyli 2 bieg !!!
Wziąłem więc wypiołem czujnik i na krótko zwierałem piny nic się nie działo!!! wziąłem więc omomierz i zaczołem sprawdzać pokolei połączenia przewodów pomiędzy czujnikiem temperatury a sterownikiem wentylatorów co się okazało że zgodnie z moimi oczekiwaniami połączenie było z trzech przewodów natomiast 4 dawał sygnał na wskaźnik w kokpicie. sporządziłem z tego schemat odręczny. A moje pytanie brzmi czy któryś z szanownych kolegów mogłby w wolnej chwili sprawdzić u siebie czy ma tak samo jak ja i upewnić mnie w fakcie uszkodzenia sterownika wentylatorów który już profillaktycznie zamówiłem wraz z nowym czujnikiem dającym sygnał na komputer???
PROBLEM POLEGA JEDNAK NA TYM ŻE NIE WIEM JAK GO TU NA FORUM UMIEŚCIĆ I JEŻELI KTOŚ WYRAZI CHĘĆ POMOCY PRZEŚLE GO NA POCZTĘ!!!!
Podjedz do jakiegoś dobrego mechanika i przy okazji sprawdź uszczelkę pod głowicą (koszt ok 50-80 zł) _________________ Moim takim cichym mażeniem jest zakup dwóch autek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.