witam
w moim Caddy'm mam taki problem, latem temp silnika jest ok, dochodzi do 90 stopni i stoi, ale zimą jak po dłuższej jeździe jest 60 stopni to jest dobrze, bardzo wolno się nagrzewa silnik, zasłoniłem już 50% chłodnicy od dołu tak, że pęd powietrza wchodzi tylko przez górne plastiki, wymieniłem termostat i dalej kicha 70 stopni to sukces i to na krótką metę, stąd moje pytanie: czy podobnie jak w innych modelach silnik 2.0 SDI - BDJ - posiada dogrzewacz? ewentualnie proszę o porady co jeszcze sprawdzić
z góry dziekuje za rady.
Aha, skąd wiem że temperatura jest taka? założyłem zakupiony na alledrogo wskaźnik temp - tak, sprawdziłem go z VAGiem, pokazuje dobrze, swoją drogą nie wiem co VW miał na myśli nie zakładając takiego wskaźnika na zegarach :/
pozdrawiam
Irek _________________ Mężczyźni...dojrzewają do 6 roku życia, potem już tylko rosną
Faktycznie w niektórych Caddy nie ma "zegara" temperatury silnika jest tylko kontrolka przegrzania. Zegary można zmienić
Pewnie nie masz tam dogrzewacza, bo w Touranie to był standard, a tutaj już nie
Na to nic nie poradzisz, zasłanianie chłodnicy nie wiele pomoże bo ci temperatura na postoju spada a nie przy jeździe.
Turanek, a może orientujesz się (głupie pytanie, wiem jak zmienić zegary? co konkretnie potrzebuje, czy tylko zegary i adaptacja? czy coś jeszcze?
pozdrawiam
Irek _________________ Mężczyźni...dojrzewają do 6 roku życia, potem już tylko rosną
powiem tak, temat rozwiązałem na swój sposób, z informacji jakie udało mi się uzyskać po różnych forach oraz odwiedzając kilku znających się na rzeczy mechaników problem można skwitować tak: "ten typ tak ma"...
Niestety dotyczy również mojego kolegi który ma Golfa IV z takim samym silnikiem, on nadal marznie, a ja kazałem dziś zasłonić całkowicie chłodnice tekturą. Niestety samemu to dość trudne, potrzebny jest kanał i trza ściągnąć płytę od dołu, inaczej się jej tam nie wsadzi - 2 ludzików to min do wykonania tego Questa. Wniosek jest taki, jeżdżąc po mieście w bardzo krótkim czasie udaje się osiągnąć temp. 55-65 stopni, co uważam za sukces, wcześniej przy przykrytej połowie chłodnicy od dołu, nagrzanie do 45 stopni było wyzwaniem, jutro jadę w trasę i jeśli będzie się działo coś niedobrego to dam znać, na dziś dzień polecam ten sposób. _________________ Mężczyźni...dojrzewają do 6 roku życia, potem już tylko rosną
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Sob 01 Sty 2011, 22:21
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Caddy ) problem z ogrzewaniem
Zegary prosto wymienic, ale trudno dostac odpowiednie. Zazwyczaj mają po 2007 roku a tego nie załozysz.
na foto moja "kadzina" z 2004 roku
Caddy to najtansza opcja dlatego nie ma tam prawie nic. Dobrze ze ASR ma. Ja u siebie odpalam dobre 15min zanim gdzies pojade, no i zawsze właczam obieg zamkniety i dmuchawe na min, bo wtedy wiatrak moze szybko wystudzic silnik. Jak juz się jedzie to jest ok. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Space, ty faktycznie masz w "kadym" kosmos
ja się cieszę ze mam klimę w lecie a ty widzę full FIS i sterowanie w kiero
nice , jak mi zrobisz tak samo to przyjadę z kratką C2H5OH
a wracając do tematu
temp w trasie przy prędkościach 80-100km/h to 70-80 stopni
więc polecam zasłonić całą chłodnicę
nic się nie dzieje, tylko trza się zacząć rozbierać mocniej w aucie
pozdrawiam
Irek _________________ Mężczyźni...dojrzewają do 6 roku życia, potem już tylko rosną
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: CADDY 1.9Tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Sty 2011, 19:07
Temat postu:
Tdi a Webasto - moja historia z życia wzięta
Witam, ponieważ borykałem się z tym problemem przedstawiam poniżej kilka informacji.
1. wszystkie silniki diesla (Tdi, d4d, hdi itd) mają problem z dobiciem prawidłowej temperatury w okresie zimowym (poniżej 0 stopni). Nagrzanie do 90 stopni jest bardzo ciężkie lub czasem niemożliwe w trybie miejskim (małe obroty). Skutkuje to fatalnym komfortem jazdy i temperaturze w kabinie : przykładowo Audi A6 z silnikiem tdi ponad 20 min aby w kabinie panowała temp. + 21... samochody typu Sharan jeszcze dłużej. U mnie w Caddy jest to nawet niemożliwe (duża przestrzeń wnętrza) w trybie miejskim przy niskich temperaturach zew.
2. Grupa VW instaluje (ręka rączkę myje) niemieckie systemy dogrzewania Webasto lub Eberspraecher. Oczywiście jest to badziewie, gdyż są one drogie, nie do końca skuteczne, wadliwe (koszty napraw są bardzo duże). W "bogatszych" krajach (do)grzewanie jest montowane seryjnie. Gdyż pewnie nie jeden niemiec czy austriak by się wykończył z silnikiem którego temp nie przekracza 70/80 stopni (jazda na krótkich odcinkach, po mieście, zimą...). Koszt opcji kilka tysięcy złotych.
3. W Polsce natomiast Polak głupi po szkodzie, zachwalając się innymi atrybutami (marka VW, klima, felgi...) nie zważa na ogromne problemy napotykane zimą. Czyli: zimny silnik, zimna kabina, mróz na szybie przedniej (wentylator na maksa, leci chłodne powietrze, a na drugi dzień rano jest masakra). Więc niestety niewypał. Ci co kupili dogrzewacz, narzekają natomiast że brak opcji ogrzewania postojowego - gdyż nie ma pilota i automatycznego załącznika pozwalającego np. ogrzanie do 30 min przed startem silnika, lub ustawienie automatycznej godziny załączania w danym dniu tygodnia.
4. A jak już się Webasto załącza, czasem dymi, często tylko dogrzewa i psuje regularnie co 4-5 lat. Dlatego też mam jak najbardziej krytyczne zdanie na temat tych wszystkich nowinek. Polecam 3manie się jak najdalej od silników diesla w przyszłości. Sam prawdopodobnie tak zrobię. Niestety teraz walczę z Caddy 1,9tdi. Auto ekonomiczne ale niestety niestety, bardzo dużo wad.
Ale cóż czekają nas kolejne cuda techniki np. system start/stop, elektryczne napędy itd...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Caddy ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.