Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu przepala mi się bezpiecznik od dmuchawy nawiewu. Nie dzieje się to od razu po włożeniu nowego bezpiecznika ale po jakimś czasie pracy dmuchawy, czasem jest to po 2 dniach a czasem po 2 tygodniach. czy może to być spowodowane wadliwym regulatorem obrotów dmuchawy czy może sama dmuchawa mówi już pa-pa? Dodam, że nawiew jeśli działa to też ma „jazdy”. Na jednych ustawieniach sam się włącza i wyłącza jak mu się zachce. Mam klimatronik jednostrefowy. Nie chcę na pałę wymieniać wszystkich elementów i wpuszczać się w niepotrzebne koszta. Acha po diagnozie vag-iem wyskakuje zawsze błąd dmuchawy.
Sprawdź dmuchawę może się przycierać silnik na panewkach potrafi na wolnych obrotach popiskiwać - wilgoć, rdza, itp. (przypadkiem stosowanie bezpiecznika o większym amperażu nie ma sensu bo w końcu coś nie wytrzyma.) Wentylator znajduje sie po prawej stronie obok filtra kabinowego wystarczy odpiąć przewody i obrucić obudowę. Po zdemontowaniu będziesz mógł sprawdzić czy wentylator obraca się płynnie, bez oporu lub zacięć.
Sprawdź dmuchawę może się przycierać silnik na panewkach potrafi na wolnych obrotach popiskiwać - ..... Wentylator znajduje sie po prawej stronie obok filtra kabinowego wystarczy odpiąć przewody i obrucić obudowę. Po zdemontowaniu będziesz mógł sprawdzić czy wentylator obraca się płynnie, bez oporu lub zacięć.
Witam
Oooooo trafiłem w dziesiątke !. Wentylator mnie właśnie wkurza na wolnych obrotach .
Czy jest wystarczający dostęp do wentylatora by go wymontować , ewentualnie nasmarować te piszczace panewki . Ktoś się do tego dobierał ??
Oooooo trafiłem w dziesiątke !. Wentylator mnie właśnie wkurza na wolnych obrotach .
Czy jest wystarczający dostęp do wentylatora by go wymontować , ewentualnie nasmarować te piszczace panewki . Ktoś się do tego dobierał ??
Witaj
Tak doberałem się do tego sprawa nie jest zbyt skomplikowana.
Wentylator znajduje się tuż obok filtra kabinowego po stronie pasażera pod schowkiem (są instrukcje jego wymiany na forum).
Demontaż polega na jego obróceniu wentylatora o 1/3 obrotu i wysunięciu w dół. po odpięciu wtyczki. (zdjęcia poglądowe wentylatorów znajdziesz choćby na allegro)
Sam silnik mocowany jest na 3 gumowych klinach spełniających rolę poduszek/amortyzatorów.
Jeśli panewki nie są zbyt zniszczone to powinno wystarczyć oczyszczenie i przesmarowanie panewek (nie rozbierając silnika) mieszanką oleju ze zwykłym smarem lub doraźnie przepłukanie np WD40/CX80 itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.