Właśnie poczytałem trochę tematów na tym forum za namową kolegi, i myślę że może i mi ktoś pomoże. Mam problem z moim vw t5 77kw., a mianowicie dostaje mi się olej napędowy do komory silnika, w skutek czego stan oleju na miarce jest okropnie wysoki. W serwisie vw w moim mieście powiedzieli mi żebym wymienił całą głowice z pompowtryskami i pompą paliwa i będzie dobrze, ale to kosz około 15 tyś. Może ktoś poradzi mi coś i te koszty będą mniejsze. Proszę o pomoc, z góry dziękuje i czekam na podpowiedzi.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 22:20
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Przybywa oleju w silniku w t5
Kolego przeczytaj dokładnie regulamin pkt. 10.
Temat poprawię, ale zapoznanie się z regulaminem obowiązkowe _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Czw 17 Lut 2011, 22:29
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Przybywa oleju w silniku w t5
Ja wszystko rozumie ale regulamin to podstawa
Myślę że następnym razem będzie lepiej
Aha i jeszcze jedno zakładaj tematy w odpowiednich działach _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Re: ( Volkswagen T5 ) Przybywa oleju w silniku w t5
Na 99% winna pompy tandemowej na głowicy. Wymień ją, zwróć uwagę na szerokość części podciśnieniowej, bo silnik w T5 ma ją nieco szerszą (większa wydajność) niż pozostałe silniki PD. Dla samej podmianki może być zwykła, ale docelowo polecam szerszą, żebyś się nie zdziwił przy dłuższym hamowaniu. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Kolego Turanek, po przedyskutowaniu twojej podpowiedzi z panem mechanikiem i jego sugestii wymienił mi tą pompę. Po kilku godzinnej pracy na biegu jałowymi, na świeżo wymienionym oleju, nic nie wskazywało na nieszczęście. Po paru przejazdach po mym województwie było OK, ale wczoraj w nocy wróciłem, z Italy, i co dzisiaj rano SZOK , poziom oleju wysoki jak Wisła w Sandomierzu, ręce opadają. Cały czas w 8 osób, przeważnie po autostradach. Ma dopiero przejechane 245 321 km. Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 23 Lut 2011, 22:59
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) Przybywa oleju w silniku w t5
A co teraz dostało się do oleju??
Olej napędowy czy płyn chłodniczy??
Zobacz czy na korku od wlewu oleju nie masz białej mazi. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Kolego brzozowski, do oleju dostał się olej napędowy, jak na taką ścieżkę to za dużo spalił, a jak wyciągam miarkę i dotykam niby oleju to, to coś zwane olejem jest za rzadkie i spływa z miarki jak woda. Płyn z układu chłodzenia nie mógł się dostać gdyż stan jest bez widocznych braków, jak stał pomiędzy min. a max. tak stoi. Białej mazi pod korkiem niema, rano miał problem z odpaleniem, pyknął dopiero za czwartym razem,chyba świece padły, bo w ogóle się kontrolka nie paliła tylko odrazu zgasła. Pan mechanik mówi że niema innej opcij jak kupić drugi silnik, tylko czy nie kupie takiego samego?, oto jest pytanie. Może ktoś wie gdzie można kupić dobry silnik-czyli pewny, gotowy do jazdy?
Re: ( Volkswagen T5 ) Przybywa oleju w silniku w t5
Znalazłeś się w tym 1% niestety
Pozostaje próba szczelności układu paliwowego, potrzebny manometr podłączany do pompy tandemowej. Ponieważ w głowicy są wiercone otwory dopływu i odpływu paliwa istnieje ryzyko, że tam jest gdzieś nieszczelność wywołana pęknięciem, otwarciem pora odlewniczego.
Wygląda na to, że to się dzieje pod dużym obciążeniem, więc możliwe, że głowica pracuje termicznie i zaczynają się problemy.
Najmniej prawdopodobne wydaje się być to, że paliwo z gładzi cylindrowej trafia do oleju. To byłoby widać po utracie mocy, chociaż z odpaleniem miałeś problemy. Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania - to też da ci pogląd na stan mechanicznego zużycia silnika. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Kolego turanek, właśnie wróciłem z serwisu vw, załoga pomierzyła wszystko co się dało,czyli:cisnienie w cylindrach-lipa, dalej:pompowtryski-lipa, wałek rozrządu wytarty-czyli lipa. OO pompa jest dobra-bo nowa, ta pompka w zbiorniku OK-tyle pociechy, układ paliwowy szczelny paliwo się nie cofa. Turbina jak narazie dobra, sprzęgło tez do roboty. Więc nie mam innego wyjścia i muszę kupić nowy silnik, tylko nie w VW bo cena mało mnie nie doprowadziła do zawalu. Pan z serwisu podpowiedział mi że w łodzi można kupić po kapitalnym remoncie taki silniczek z roczna gwarancją bo już montowali silniki z tamtej firmy, i ponoć nie było problemów. Tak że z rana w poniedziałek jadę do nich po motor, i myślę że już w przyszłym tygodniu mój VW będzie śmigał, bo trzeba zarabiać. Tak że dziękuje za pomc i pozdrawiam. A swoją drogą poco ten vw zastosował takie silniki w tych t5, w poprzedniej t4 miałem motor 2,5, bez pi....ch pompowtrysków i przejechał mi aż 600 tyś. tobył motor, to mi się nowszego zachciało, niech to H....I !!!!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.