witam,
z tego co wiem to przy mrozach auto potrzebuje kilkunastu km aby mieć prawidłową temperaturę - ok 90 stopni. Zauważyłem, że przy włączonym nawiewie nawet po 30 km wskazówka była na 1 kresce. Wyłączyłem nawiew i zagrzałem go na postoju - nie osiągnął 2 kreski a więc 90 stopni ale miał już blisko. Włączyłem ponownie grzanie i przejechałem ok 4km i znowu wskazówka spadła do 1 kreski. Ponoć to może mieć wpływ - lecz nie mam webasto. Nie zauważyłem aby ubyło płynu w zbiorniku wyrównawczym. Nawiew grzeje.
czy to objaw termostatu?
moje auto to ALA 97, 1,9 TDI
z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Marek
Co do kresek to pierwsza-50, druga-70, trzecia (pionowa)-90, nastepne co 20. Termostat "domowym" sposobem sprawdzasz łapiąc za węże od chłodnicy (nie mylić z interkulerem (dwa na samym dole na jednej wysokości po obu stronach interkulera)). Jak górny jest gorący a dolny zimny to termostat jest OK. Jak górny i dolny są ciepłe to termostat do wymiany. Czasem się zdarza że się termostat zawiesza tzn. raz temp.jest OK a raz nie, wtedy też lepiej wymienić. Bez sprawnego termostatu nie zagrzejesz zimą diesla. Są "magicy" którzy zasłaniają chłodnicę kartonem. A nie lepiej usprawnić auto. A wedasto (ew. dogrzewacz) kolega posiada tylko nie chodzi, czy nie ma wogóle. Bo to dobra rzecz jest, a najlepiej jak sprawny. _________________ Wojtek
witam,
jednak mam webasto - myślałem, że to coś większego. Rano przy -12 odpaliłem auto i poszedł z niego gęsty biały dymek. Trudno mi powiedzieć czy działa prawidłowo. Tak czy inaczej jadą rano wyłączyłem nawiewy i temp wzrastała do ok 85 stopni. Jak włączyłem nawiew po chwili spadła do 1 kreski. czy to objaw termostatu czy "grzebać" z webasto?
Marek
Ostatnio zmieniony przez marek_marek dnia Czw 24 Lut 2011, 15:50, w całości zmieniany 1 raz
nie widziałem pod autem nic poza puchą wydechu - wg mnie nie mam webasto.
1. Webasto ma sterowanie przy zegarku (nad lusterkiem), a jak są tylko dwa przyciski (godziny i minuty) to jest dogrzewacz.
2. Proponuję usprawnić dogrzewacz, bo zimą naprawdę jest dobra rzecz (szczerze powiedziawszy współczuję dotychczasowej jazdy).
3. Proponuje także dorobić dodatkowy włącznik ogrzewacza, w połączeniu z włącznikiem temperatury. Włącznik 3-pozyycyjny poz.1-automat (włacznik termiczny), poz.2 właczenie mechaniczne na krótko (z pominięciem włacznika termicznego) i poz.3 wyłączenie (obwód włącznika przerwany).
Pozycja 2 przydaje sie też latem do "przepalenia" dogrzewacza z raz na jakiś czas. Bo wiadomo, nasze auta już młode nie są, i zgnuśnieć potrafią. Poza tym jak Ci zaszwankuje ogrzewanie to będziesz wiedzial o tym latem i nie obudzisz się 'z ręka w nocniku' jak będą przymrozki. _________________ Wojtek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Sharan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.