Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Golf ) Decyzje zakupowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dixon007

Dyskutant



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 53
Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg
Posiadane auto: był Touran 2.0 TDI '03, jest Golf IV 1.9 TDI (ALH) '98
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 02 Mar 2011, 22:30
Temat postu:

Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?


Witam, za około miesiąc wybieram się do Niemiec po Golfika IV w TDI na zwykłej pompie, interesują mnie roczniki 1997-1999. Rozpatruję dwie moce 90 oraz 110 KM, i właściwie moje pytanie dotyczy spalania.

1. Czy istnieje różnica w spalaniu na 100 km w przypadku jednakowej eksploatacji obu silników?
2. jeżeli 110 KM pali więcej to czy chodzi głównie o to, że zachęca bardziej do "przyciśnięcia gazu" czy po prostu pali więcej bo większa moc = więcej l/100km?

z góry dziękuję za wszelkie wskazówki Smile
Powrót do góry
Parker86

Auto Maniak



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
Wysłany: Sro 02 Mar 2011, 23:38
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?


Oby dwa silniki palą podobnie. Pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że 110 KM pali odrobinę mniej ale to praktycznie kosmetyka a nie odczuwalna różnica. 90 KM teoretycznie wytrzymuje większe przebiegi, bo te 66KW to praktycznie minimum możliwości tego silnika. Moja 90 pali ok 6L/100 w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe a 5 w trasie. Nie ma różnicy czy zima czy lato. 90 czy 110 można śmiało kręcić zmieniając mapę ECU i spalanie praktycznie zostaje bez zmian.
_________________
Powrót do góry
komunikator tlen - status
maro_

Dyskutant



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: VW, Bora, sedan, 1,9 TDI AGR, '99
Piwa: 4/2
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 22:10
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?


tak jak napisał Parker praktycznie nie ma różnicy w spalaniu...
silniki są podobne i w sumie mając 110 koni można się pewniej czuć na drodze Wink
z Twojej wypowiedzi wynika jednak, że zależy Ci na ekonomii, więc podejrzewam, że raczej nie będziesz na co dzień używał pełnej skali obrotów Cool więc można by pokusić się o poszukanie wersji 90 konnej z turbinką be zmiennej geometrii - oznaczenie AGR (w rocznikach 97-99 znajdziesz spokojnie)...można nim bez problemów z turbinką jeździć sobie spokojnie, nawet PSJ'em Wink bez ryzyka zapieczenia kierownic turbinki...z tego co czytałem to niektóre egzemplarze tego silnika z początku produkcji miały nawet sprzęgło bez koła dwumasowego (niektórzy określają je miane - nieśmiertelne Wink )...sam mam taki silnik w Borze 99' i jestem z niego bardzo zadowolony (przelatane 276kkm), chociaż nie wiem nawet jakie mam sprzęgło, ale póki działa to nie będę rozbierał pół auta, żeby się dowiedzieć Very Happy ...
ostatnio znalazłem informację, że silniki AGR do numeru 035 000 miały zwykłe sprzęgło, te późniejsze miały już dwumasowe...numer ten można odczytać na naklejce na osłonie rozrządu...
inne silniki 90-konne (oznaczenie chyba AHF, albo AHL) i 110-konne mają już turbinki o zmiennej geometrii (co oczywiście ma swoje zalety przy tuningu) i na 100% "sprzęgło dwumasowe",
_________________
Powrót do góry
dixon007

Dyskutant



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 53
Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg
Posiadane auto: był Touran 2.0 TDI '03, jest Golf IV 1.9 TDI (ALH) '98
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 00:13
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?


Cytat:
...można nim bez problemów z turbinką jeździć sobie spokojnie, nawet PSJ'em Wink bez ryzyka zapieczenia kierownic turbinki...


czy ja dobrze rozumiem, że zmienna geometria nie nadaje się do "dziadkowej" długotrwałej jazdy w trasie? Musi być czasami przegoniona ??
Powrót do góry
Parker86

Auto Maniak



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 00:50
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?


Praktycznie rzecz ujmując to każdy silnik diesla z doładowaniem trzeba czasem przegonić na pełnej skali obrotów, żeby wszystko się ładnie przedmuchało i nie ważne jaką ma turbinę. Zalecana jest dłuższa jazda na wyższych obrotach, żeby wszystko się ładnie przeczyściło, katalizator się odetka i auto zyska na dynamice, bo inaczej będzie muł... Laughing
_________________
Powrót do góry
komunikator tlen - status
Reklama








Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 00:50
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Golf ) Decyzje zakupowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Golf »

Opinie o samochodach Volkswagen Golf - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Golf ) Decyzje zakupowe


VolkswagenGolf

11 700

2003r.

192 000 km

wielkopolskie

VolkswagenPolo

13 990

2009r.

162 000 km

wielkopolskie

VolkswagenTouran

15 900

2005r.

281 325 km

pomorskie

VolkswagenNew Beetle

9 300

2002r.

173 000 km

śląskie

VolkswagenJetta

31 900

2012r.

169 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System