Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 53 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: był Touran 2.0 TDI '03, jest Golf IV 1.9 TDI (ALH) '98
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 02 Mar 2011, 22:30
Temat postu:
Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?
Witam, za około miesiąc wybieram się do Niemiec po Golfika IV w TDI na zwykłej pompie, interesują mnie roczniki 1997-1999. Rozpatruję dwie moce 90 oraz 110 KM, i właściwie moje pytanie dotyczy spalania.
1. Czy istnieje różnica w spalaniu na 100 km w przypadku jednakowej eksploatacji obu silników?
2. jeżeli 110 KM pali więcej to czy chodzi głównie o to, że zachęca bardziej do "przyciśnięcia gazu" czy po prostu pali więcej bo większa moc = więcej l/100km?
Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?
Oby dwa silniki palą podobnie. Pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że 110 KM pali odrobinę mniej ale to praktycznie kosmetyka a nie odczuwalna różnica. 90 KM teoretycznie wytrzymuje większe przebiegi, bo te 66KW to praktycznie minimum możliwości tego silnika. Moja 90 pali ok 6L/100 w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe a 5 w trasie. Nie ma różnicy czy zima czy lato. 90 czy 110 można śmiało kręcić zmieniając mapę ECU i spalanie praktycznie zostaje bez zmian. _________________
Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?
tak jak napisał Parker praktycznie nie ma różnicy w spalaniu...
silniki są podobne i w sumie mając 110 koni można się pewniej czuć na drodze
z Twojej wypowiedzi wynika jednak, że zależy Ci na ekonomii, więc podejrzewam, że raczej nie będziesz na co dzień używał pełnej skali obrotów więc można by pokusić się o poszukanie wersji 90 konnej z turbinką be zmiennej geometrii - oznaczenie AGR (w rocznikach 97-99 znajdziesz spokojnie)...można nim bez problemów z turbinką jeździć sobie spokojnie, nawet PSJ'em bez ryzyka zapieczenia kierownic turbinki...z tego co czytałem to niektóre egzemplarze tego silnika z początku produkcji miały nawet sprzęgło bez koła dwumasowego (niektórzy określają je miane - nieśmiertelne )...sam mam taki silnik w Borze 99' i jestem z niego bardzo zadowolony (przelatane 276kkm), chociaż nie wiem nawet jakie mam sprzęgło, ale póki działa to nie będę rozbierał pół auta, żeby się dowiedzieć ...
ostatnio znalazłem informację, że silniki AGR do numeru 035 000 miały zwykłe sprzęgło, te późniejsze miały już dwumasowe...numer ten można odczytać na naklejce na osłonie rozrządu...
inne silniki 90-konne (oznaczenie chyba AHF, albo AHL) i 110-konne mają już turbinki o zmiennej geometrii (co oczywiście ma swoje zalety przy tuningu) i na 100% "sprzęgło dwumasowe", _________________
Re: ( Volkswagen Golf ) Golf IV 1.9 TDI (90 KM / 110 KM) ekonomia?
Praktycznie rzecz ujmując to każdy silnik diesla z doładowaniem trzeba czasem przegonić na pełnej skali obrotów, żeby wszystko się ładnie przedmuchało i nie ważne jaką ma turbinę. Zalecana jest dłuższa jazda na wyższych obrotach, żeby wszystko się ładnie przeczyściło, katalizator się odetka i auto zyska na dynamice, bo inaczej będzie muł... _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Golf ) Decyzje zakupowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.