Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą w 115 KM TDI. Mechanik zaśpiewał za całość 600 zł - robocizna, nowa uszczelka, planowanie głowicy itp. Czy jest to normalna, niewygórowana cena?
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 09:19
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) uszczelka pod głowicą TDI AJM
Raczej tak. Głowce planuja, przeswietlaja, wymiana uszczelniaczy, frezowanie gniazd pod zawory, robocizna, rozrząd, zapłon..... sama uszczelka moze ze 200zł kosztowac. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ełk Posiadane auto: Volkswagen Bora 1,9 TDI 90 km AGR
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 21:31
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) uszczelka pod głowicą TDI AJM
Witam . Akurat niedawno wymianiałem uszczelkę w swoim Borowiczu silnik mam troche inny ( AGR ) ale koszt nie powinien się znacznie różnić. Wymianę robiłem sam :
Uszczelka - 120 zł
Planowanie - 50 zł woziłem do warsztatu . ( trzeba samemu zdemontować popychacze zaworów , wtryski , (inne [cenzura]ły żeby nie przeszkadzały) no i zawory , przy czym jeżeli ktoś chociaż nie wiedział jak to sie robi to może ich potem nie wsadzić
Polerka zaworów i gniazd nic mnie nie kosztowała. wystaczy nabyć pastę do tego przeznaczoną i gumkę ( jak kto woli przyssawkę ) i samemu za pomocą wkrętarki ( nie wiertarki , nie mogą być wysokie obroty ) można tego dokonać.
Jeżeli mniej rozumiesz co napisałem to nie warto wykładać tyle kasy , z drugiej strony jeżeli nie za bardzo kumasz to lepiej sie nie brać samemu ale kasy również szkoda bo sam widzisz za co płacisz l . pozdro
Re: ( Volkswagen Bora ) uszczelka pod głowicą TDI AJM
Szczerze mówiąc to na mechanice pojazdowej nie znam się na tyle żeby grzebać przy tych skomplikowanych podzespołach silnika. Dlatego wybieram opcje drugą i powierzam swoje auto komuś bardziej zorientowanemu w temacie Z tego co mi mechanik mówił to zapamiętałem m.in. cenę samej robocizny - 300 zł, uszczelka ok. 150-200 zł, planowanie głowicy 50 zł. Mówił o wyciąganiu pompowtrysków, a z tym różnie podobno bywa bo lubią mocno się trzymać, choć podobno w VW raczej nie ma takich problemów z demontażem jak we francuskich silnikach HDI.
Nie pytałem fachowca i zastanawiam się czy taka wymiana uszczelki nie wiąże się z koniecznością zalania świeżego oleju i płynu chłodniczego (a tego akurat mi powoli ubywało po trochu, w szczególności latem zeszłego roku - inny objaw to twarde węże i powstające podciśnienie). Chociaż olej mam czysty i pozostało mi do przejechania na nim jeszcze jakieś 8000 km. Wiadomo, jak wymiana oleju to tym samym większe koszta naprawy :/ Okaże się w przyszłym tygodniu ile w sumie będę musiał znów zainwestować w swojego leciwego VW. Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.