Ostatnio musiałem dokonać regulacji hamulca ręcznego. Żeby nic nie uszkodzić wziąłem się za lekturę - Sam naprawiam samochód - Volkswagen GOLF V, Golf Plus, Jetta, Touran.
Po pierwszych chwilach doznałem szoku Napisane tam jest żeby wykonać regulację hamulca trzeba zdemontować konsole środkową, ale żeby rozmontować konsole środkową trzeba wyjąć przednie fotele
Przecież żeby to wszystko rozebrać to trzeba kilka godzin
Mówię, trudno poświecę się - całe szczęście że zabrałem się do tego od demontaży uchwytu na napoje dla drugiego rzędu siedzeń.
Po jego zdemontowaniu ku mojemu zdziwieniu ujrzałem widok nakrętki regulującej z wystarczającym dostępem aby nią regulować stan napięcia linki.
Dlatego ostrzegam wszystkich którzy muszą lub będą musieli regulować ten hamulec aby nie rozbrajać całej konsoli środkowej Wystarczy tylko zdemontować ten uchwyt
Demontaż odbywa się poprzez odkręcenie 1sztuki torx`a oraz zwolnienie dwóch zaczepów poprzez wsunięcie płaskiego śrubokręta w otwory znajdujące się niedaleko usytuowania torx`a.
Aha dobrze jeszcze unieść tył samochodu w celu kontroli regulacji napięcia linki poprzez obracanie koła ręką co kilka obrotów nakrętka.
Należny również pamiętać aby suma odległości pomiędzy dźwignią do której przymocowana jest linka hamulca ręcznego (na zacisku tylnym) od "odboju" wynosiła od 1 do 3 mm
Po jego zdemontowaniu ku mojemu zdziwieniu ujrzałem widok nakrętki regulującej z wystarczającym dostępem aby nią regulować stan napięcia linki.
UFFFF. Kamień z serca.
Jak czytałem ksiażkę Sam Naprawiam - AŻ się przeraziłem i włos mi się zjeżył co trzeba zrobić aby wyregulować linki .
Pomyślałem, że jak mi przyjdzie to robić to też chyba zacznę od tego miejsca co nico 21.
No cóż, nie ma co sie dziwić cenom w ASO jak postępują zgodnie z instrukcją a roboczogodziny lecą.
Ciekawy tylko jestem czy da się odczepić linke w tamtym miejscu, w czasie jej wymiany, czy jest na tyle miejsca
Hmm nie rozglądałem się szczegółowo, ale jeśli chodzi o linkę z rączki do łączenia z dwoma linkami idącymi na koła tylne to raczej będzie trzeba demontować konsole środkową (demontaż rączki).
czy mógłby ktoś sprecyzować sposób wyjęcia uchwtu
spędziłem z 3 godziny próbując go zdemontować i poległem
może jakaś fotka rysunek z ETKI jak są umiejscowione zaczepy...
chcę podciągnąć ręczny ... i kicha pozostają chęci
Po otwarciu uchwytu kubka wewnątrz po lewej i prawej stronie u góry tylnej ścianki zobaczysz dwa zatrzaski - języki. Cała sztuka polega na pociągnięciu ich lekko w swoim kierunku, co spowoduje odblokowanie i wysunięcie uchwytu do góry i ku sobie.
Trzeba poszukać sobie dobrego narzędzia np. małych śrubokręcików, żeby te zatrzaski pociągnąć do środka - nie jest to łatwe.
Można spróbować zrobić pętelki z cienkiego drucika, by pociągnąć te zatrzaski _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.