Wzrastający poziom oleju silnikowego TOURAN 1.9 TDI
Witam.
Potrzebuje pomocy.
Mam Tourana 1.9 TDI 105 KM z 2007 roku z DPF stan licznika 134 000.
Samochód posiadam od nowości, i wszystko było super do lutego tego roku.
Co prawda od pewnego czasu nieznacznie przybywało oleju w misce olejowej. Ale, że zawsze prawie było to przed wymianą więc nowy olej i dalej. Teraz już wiem, że popełniłem błąd, bo miałem szukać przyczyny tego stanu. Zaznaczam, że olej zawsze mierze rano na zimno i staram się to robić zawsze w tym samym miejscu. Płynu chłodniczego nie ubywało a pod korkiem oleju nie było, żadnej mazi. Olej mieszał się po prostu z ropą.
Ale dalej.
Miałem trasę do zrobienia ok. 800 km sama autostrada. Wyjechałem na autostradę i po ok. 30 km samochód całkowicie stracił moc a w lusterku wstecznym chmura niebieskiego dymu. Jak dodawałem gazu to kopcił, a jak puszczałem gaz to przestawał kopcić. Że samochód i tak nie chciał jechać wiec pas awaryjny i szybko zgasiłem silnik.
Samochód trafił do warsztatu.
Mechanik stwierdził, że połamane były wszystkie regulatory zaworów, a z silnika ściągnął 10,5 litra oleju zmieszanego z ropą. Raczej może ropy z olejem. To coś było nawet w intercolerze. Po dalszej diagnostyce stwierdzono, że na 4- tym cylindrze jest bardzo mała kompresja, pompowtrysk leje a świeca żarowa była tak stopiona, że były problemy z jej wykręceniem.
Decyzja była jedna.
Nowy silnik.
Kupiłem roczną używkę razem z pompowtryskami. Reszta osprzętu pozostała moja.
Teraz wiem, że turbina jest do wymiany bo gwiżdże jak nakręcona. No ale jak była smarowana ropą zamiast olejem to nic dziwnego.
Po montażu silnika miałem do pokonania trase ok. 1000 km sama autostrada. Przed wyjazdem kontrola oleju stan tuż przed MAX. I w droge.
Z tempomatem 120/kmh spalił 5 litrów nawet byłem zdziwiony, że tak mało.
Następnego dnia kontrola oleju i stan taki sam jak przed wyjazdem, więc pełne zadowolenie.
Parę dni jeździłem po mieście ok.200 km. I po paru dniach sprawdzam olej, zaznaczem, że zawsze w tym samym miejscu i na zimno.
Szczęka opadła do ziemi 3mm ponad max.
I co Wy na to ??????????????????????????
Teoria mojego mechanika i moja jest taka.
Filtr cząstek stałych ma już dość współpracy i prosi o wymianę. Jak na trasie sobie jeszcze jakoś poradził to w mieście złapał sadzę i parę razy próbował ją wypalić, a że nie było warunków więc dodatkowe dawki paliwa potrzebne do wypalenia przedostają się do oleju silnikowego i to jest przyczyna.
Przygotowuje się do wycięcia dziada.
Jak ktoś ma jakieś pomysły, to POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam.
Witam.Przedostawanie się paliwa do oleju może odbywać sie na przewodach paliwowych pod pokrywą zaworową lub po wałku pompy paliwa.Piszesz ze osprzęt przełożyłeś z poprzedniego silnika i może pompa już była przyczyną awari poprzedniego silnika.Nadmiar paliwa niespalonego wyżucone zostaje do wydechu. _________________ tata
Tak tylko dlaczego po przejechaniu 1000 km po autostradzie nic się nie działo a po mieście 200 km i olej wędruje do nieba. Jak pompa by była uszkodzona to to zjawisko miało by miejsce cały czas.
Witam.Mogę się mylić ,ale nie winił bym za ten fakt systemu czyszczenia filtra.Cykle czyszczenia trwają około 10min i jeżeli po kilku cyklach nie będzie skutku zostaje wyświetlony komunikat zapala się kontrolka filtra imruga kontrolka układu wydechowego .Podczas automatycznego wypalania zasadnicza dawka paliwa zostaje zmniejszona ,dodatkowy wtrysk paliwa po zamknięciu recyklingu następuje przy 35 stopniach po zwrotnym punkcie zwiększając czas spalania i tęperature spalin.Można też wypalić filtr przy pomocy urządzenia diagnostycznego .Szukał bym jednak przecieku. _________________ tata
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Holandia Posiadane auto: Touran 1.9 TDI BKC
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Cze 2011, 21:01
Temat postu:
podnosi sie poziom oleju w silniku
Mianowicie Volkswagen Touran 2005 1.9TDI BKC
Podnosi sie poziom oleju w silniku na krotkich trasach.auto nie ma DPF
Olej jest rowniez w filtrze paliwa.Wymiana pompy tandemowej na uzywke ale nie mam pewnosci czy byla dobra.Co moze byc przyczyna.Oringi na pompowtryskach?pompa tandemowa czy wtryski?.Dodaje za auto normalnie odpala i jezdzi nie kopci .W serwisie nic nie wykazalo na Vagu ale mowili zeby zaczac od nowiuskiej pompy tandemowej co wy na to?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.