Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Touran ) Wyciek oleju w okolicy turbiny 2.0 TDI AZV Tourn 2004



 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
easyshare

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wlkp
Posiadane auto: VW Touran 2.0 Trendline TDI 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 17 Kwi 2011, 12:35
Temat postu:

Wyciek oleju w okolicy turbiny 2.0 TDI AZV Tourn 2004


Witam,

W okolicy rurki powrotu oleju z turbiny w moim Touranie wycieka olej. Są to dość spore ubytki, gdyż często uzupełniam olej w silniku. Jak usunąć tą usterkę ? Wystarczy wymienić uszczelniacze, czy potrzeba zakupić nową rurkę powrotu ?
Powrót do góry
lukaszban

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): RADOM
Posiadane auto: VW
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 07:45
Temat postu:

Wyciek oleju w okolicy turbiny 2.0 TDI AZV Tourn 2004


ja mam to samo. opisz jeżeli osunąłeś ta usterkę
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 264
Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 7/2
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 11:21
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Touran ) Wyciek oleju w okolicy turbiny 2.0 TDI AZV Tourn 2004


powinna być tam uszczelka eliptyczna z dwoma otworami na śrubki
Dojście od dołu z kluczami nasadowymi długimi , ewentualnie imbus.
Czasem są lekko zapieczone.
Rurke spływową tez można całą odkręcić ale w większości prób , zegnie się Wink
Jeśli wyciek jest od strony tłoczącej na turbine to tam występuje podkładka miedziana uszczelniajaca i wszystko na gwint i z tamtąd może płynąć po korpusie na dół po węzyku spływowym.Wszystko jest w osi.
A dokładnie wygląda to tak- rurka zasilająca olej , końcówka w szpic dokręcana własną nakrętką do mufy między tym ężykiem a samą turbiną. Pod mufą jest drugie łączenie ze samą turbiną i tam występuje podkładka miedziana.
Spływ to już tylko sama uszczelka eliptyczna z dwoma otworkami na śruby dwu systemowe (czyli na dwa różne typy kluczy,jak jeden objedzie to innym jest jeszcze szansa odkręcić)
Sam spływ do miski to też mufa i podkładka-reszta na dużym gwincie.
Rurka jest dosyć droga jak na taki mały odcinek więc nic na chamca nie robimy

pozdr
Powrót do góry
lukaszban

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): RADOM
Posiadane auto: VW
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 20:00
Temat postu:

nierowna praca silnika


witam. mam problem moim 2.0 tdi 136km , gdy silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czasem do trzęsie, słyszałem różne wersje mechaników ; ze to pompo wtrysk lub tez inna ze to dwumas się kończy. Proszę o wskazówkę co to może być?
Powrót do góry
mirko75

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 264
Skąd jesteś (miejscowość/region): śląsk
Posiadane auto: vw caddy 1,9 tdi 105 BJB 2005
Piwa: 7/2
Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 21:22
Temat postu:

Re: nierowna praca silnika


lukaszban napisał:
witam. mam problem moim 2.0 tdi 136km , gdy silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czasem do trzęsie, słyszałem różne wersje mechaników ; ze to pompo wtrysk lub tez inna ze to dwumas się kończy. Proszę o wskazówkę co to może być?


Dwumas jeśli jest "słaby" trzęsie nonstop na wolnych obr. obojętnie od temperatury. Wciskając sprzęgło zmienia się ton lub się wycisza.
Co do pompek lub innego układu sterowanego komputerem , warto podpiąć pod komp.diagnostyczny i zrobić logi czyli pomiary w nanych grupach. Pompotryski sprawdza się w dwuch , jak się nie myle grupa 18 i 23(nie znam na pamięć więc mnie poprawcie jak coś)
w jednej sprawdzisz bipy-komunikacje wtrysków czyli opóźnienia a w drugiej różnice dawki paliwa czyli który podlewa lub nie podaje paliwa.
Z tych pomiarów można się jeszcze więcej dowiedzieć o stanie technicznym silnika wynikającej z wtryskami ,zaglądając do pozostałych grup logowania.
Część się robi na postoju w trybie np: BS a inne dynamicznie czyli trzeci bieg i od ok.1500 obr/min pełen but w podłoge az do ok 4200.
Więcej się dowiesz zamieszczając wyniki

pozdr
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 21:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Touran »

Opinie o samochodach Volkswagen Touran - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne


Volkswagen

Polo

12 400

2003r.

78 000 km

kujawsko-pomorskie

Volkswagen

Passat

69 900

2011r.

76 573 km

śląskie

Volkswagen

Passat

10 600

2001r.

277 000 km

kujawsko-pomorskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System