Wyciek oleju w okolicy turbiny 2.0 TDI AZV Tourn 2004
Witam,
W okolicy rurki powrotu oleju z turbiny w moim Touranie wycieka olej. Są to dość spore ubytki, gdyż często uzupełniam olej w silniku. Jak usunąć tą usterkę ? Wystarczy wymienić uszczelniacze, czy potrzeba zakupić nową rurkę powrotu ?
Re: ( Volkswagen Touran ) Wyciek oleju w okolicy turbiny 2.0 TDI AZV Tourn 2004
powinna być tam uszczelka eliptyczna z dwoma otworami na śrubki
Dojście od dołu z kluczami nasadowymi długimi , ewentualnie imbus.
Czasem są lekko zapieczone.
Rurke spływową tez można całą odkręcić ale w większości prób , zegnie się
Jeśli wyciek jest od strony tłoczącej na turbine to tam występuje podkładka miedziana uszczelniajaca i wszystko na gwint i z tamtąd może płynąć po korpusie na dół po węzyku spływowym.Wszystko jest w osi.
A dokładnie wygląda to tak- rurka zasilająca olej , końcówka w szpic dokręcana własną nakrętką do mufy między tym ężykiem a samą turbiną. Pod mufą jest drugie łączenie ze samą turbiną i tam występuje podkładka miedziana.
Spływ to już tylko sama uszczelka eliptyczna z dwoma otworkami na śruby dwu systemowe (czyli na dwa różne typy kluczy,jak jeden objedzie to innym jest jeszcze szansa odkręcić)
Sam spływ do miski to też mufa i podkładka-reszta na dużym gwincie.
Rurka jest dosyć droga jak na taki mały odcinek więc nic na chamca nie robimy
Dołączył: 09 Lut 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): RADOM Posiadane auto: VW
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 20:00
Temat postu:
nierowna praca silnika
witam. mam problem moim 2.0 tdi 136km , gdy silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czasem do trzęsie, słyszałem różne wersje mechaników ; ze to pompo wtrysk lub tez inna ze to dwumas się kończy. Proszę o wskazówkę co to może być?
witam. mam problem moim 2.0 tdi 136km , gdy silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czasem do trzęsie, słyszałem różne wersje mechaników ; ze to pompo wtrysk lub tez inna ze to dwumas się kończy. Proszę o wskazówkę co to może być?
Dwumas jeśli jest "słaby" trzęsie nonstop na wolnych obr. obojętnie od temperatury. Wciskając sprzęgło zmienia się ton lub się wycisza.
Co do pompek lub innego układu sterowanego komputerem , warto podpiąć pod komp.diagnostyczny i zrobić logi czyli pomiary w nanych grupach. Pompotryski sprawdza się w dwuch , jak się nie myle grupa 18 i 23(nie znam na pamięć więc mnie poprawcie jak coś)
w jednej sprawdzisz bipy-komunikacje wtrysków czyli opóźnienia a w drugiej różnice dawki paliwa czyli który podlewa lub nie podaje paliwa.
Z tych pomiarów można się jeszcze więcej dowiedzieć o stanie technicznym silnika wynikającej z wtryskami ,zaglądając do pozostałych grup logowania.
Część się robi na postoju w trybie np: BS a inne dynamicznie czyli trzeci bieg i od ok.1500 obr/min pełen but w podłoge az do ok 4200.
Więcej się dowiesz zamieszczając wyniki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.