Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieluń/Wrocław Posiadane auto: Saab 900SE 2.0T 185KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Maj 2011, 11:24
Temat postu:
Jaki silnik 2.3 V5 1.8T a może 2.8 V6?
Witam
Planuję za kilka miesięcy zakup VW Bory może Passata(98-2001 rocznik)
Chociaż Passat ma zawieszenie wielowachaczowe, które pewnie co rok bym wymieniał. Także chyba zostanę przy VW Bora. Golf z kolei tak popularny na parkingach i wśród złodziei, że chyba też sobie odpuszczę.
Zamierzam sprowadzać auto z Niemiec benzyniaka(diesel mnie nie interesuję, ropa 5zł kosztuje, żadna oszczędność)
Po zakupie auta planuję założyć instalację gazową BRC/Stag (koszt pewnie 2800-3900zł w zależności od silnika i firmy)
Szukam modelu wyposażonego - tylko Highline mnie interesuje.
Tempomat, drewno, fabryczny odtwarzacz CD, tempomat, podgrzewane fotele, immobiliser, klimatronic(a nie jakieś pokrętła jak w ciągniku)
Ktoś może się wypowiedzieć o awaryjności i kosztach napraw takich silników? 1.8 T jest lepszy ale trudno dostępny w wersji higline(mało modeli jest)
Wiem że Bora to nie Saab i wyciszenie słabe(trzeba będzie dokupić jakieś uszczelki w drzwiach) _________________ „Lepiej jeden dzień w miesiącu o pieniądzach pomyśleć, niż przez cały miesiąc na nie pracować”
John Rockefeller
Re: ( Volkswagen Bora ) Jaki silnik 2.3 V5 1.8T a może 2.8 V6?
2.3 i 2.8 "lubią" gaz bo są niedoładowane. Przy 1.8T już mniej, bo turbina i lepiej nie gazować. Dobra instalacja pochłonie sporo kasy Benzyna i ropa faktycznie po 5zł ale diesel 1.9TDI 130KM spali 5-6L a benzyniak 2.3 150KM i 2.8 204KM ok 15L a gazu jeszcze więcej, średnia ekonomia _________________
Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieluń/Wrocław Posiadane auto: Saab 900SE 2.0T 185KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Maj 2011, 17:49
Temat postu:
Re: ...
Zbyszek81 napisał:
Ja raczej bym wybrał diesla
Też bym brał ale rok temu... Jak ropa kosztowała 4zł... W przyszłym roku diesel ma iść w górę po rząd musi zlikwidować preferencyjną stawkę akcyzy i dostosować ją do unijnych rozporządzeń - ma być drożej
Mój ojciec ma Passata 1.9TDI 115KM z Holandii sprowadzonego kupił go z przebiegiem 260tys, teraz auto ma 310 tys km przebiegu i tylko rozrząd był robiony(1500zł koszt) no i zawieszenie..
Pomijając jakość paliwa w Polsce... a na zachodzie co się odbija na żywotności silnika dieslowskiego. _________________ „Lepiej jeden dzień w miesiącu o pieniądzach pomyśleć, niż przez cały miesiąc na nie pracować”
John Rockefeller
Ostatnio zmieniony przez Mateusz_89 dnia Sob 21 Maj 2011, 17:56, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wieluń/Wrocław Posiadane auto: Saab 900SE 2.0T 185KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Maj 2011, 17:55
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) Jaki silnik 2.3 V5 1.8T a może 2.8 V6?
Parker86 napisał:
2.3 i 2.8 "lubią" gaz bo są niedoładowane. Przy 1.8T już mniej, bo turbina i lepiej nie gazować. Dobra instalacja pochłonie sporo kasy Benzyna i ropa faktycznie po 5zł ale diesel 1.9TDI 130KM spali 5-6L a benzyniak 2.3 150KM i 2.8 204KM ok 15L a gazu jeszcze więcej, średnia ekonomia
Mam Saaba w Turbo i gaz chodzi dobrze, ale masz rację zależy od silnika.
silniki 2,3 V5 są popularne.
Instalacja BRC pod 5 cylindrów kosztuje 3900zł a Stag 3100zł
Po 10-15 tys km się zwraca koszt założenia.
1. A jak to wygląda z awaryjnością benzyniaków? Są jakieś typowe słabe punkty awarie? 1.8T to może co najwyżej turbo paść i koszt chyba 1000zł wymiany?
Tak myślę że 5 cylindrów to może być kłopotliwe dla mechanika... Nie znam się na autach grupy VW. Nie wiem czego oczekiwać...
Muszę sprawdzić ile sprzęgło kosztuje to takiego silnika.
2. Te benzyniaki to rozumiem że są na pasku rozrządu? Bo u mnie w Saabie to łańcuch.
3. Czytałem że koło dwumasowe kosztuje 1500zł. Co jaki czas to się wymienia w aucie? Sprzęgło w Saab nowe kosztuje 800zł a w Borze 200zł. Ale tu jeszcze słyszę o kole dwumasowym i nie wiem "z czym to się je"
Chciałbym mieć mocny silnik jak w Saabie i wyposażenie też jakieś lepsze a nie Fiat czy Skoda że gołe plastiki i "korbotronic" zamiast elektrycznych szyb. _________________ „Lepiej jeden dzień w miesiącu o pieniądzach pomyśleć, niż przez cały miesiąc na nie pracować”
John Rockefeller
Dołączył: 27 Lis 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZAWIERCIE Posiadane auto: Bora 2.3 V5 4motion silnik AQN
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 11:34
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) Jaki silnik 2.3 V5 1.8T a może 2.8 V6?
Mam 2.3V5 AQN 170KM z napędem4Motion dodatkowo założyłem gaz STAG 300 PREMIUM z 3500zł i chodzi idealnie,zero spadku mocy, zero jakichkolwiek problemów.
Spalanie około 12ltr LPG/100km - jazda mieszana trochę miasta, trochę trasa i z maksymalnym obciążeniem 5 osób + dynamiczna jazda. Max co mi spalił to 14ltr LPG/100km.
Ja na pewno bym nie wybrał 1.8T gdyż nie ma tego dźwięku 5 cylindrów, ewentualnie to tylko 2.8 V6.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Decyzje zakupowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.