Witam!!!
Tak jak w temacie-świeci kontrolka silnika- od jakiegoś czasu. Auto zachowuje się normalnie(przyśpieszenie ,praca silnika równa) ale na postoju zamiast 800obr/min mam około 1000obr/min, spalanie z 0,6l wzrosło do 1,2l (na postoju) a po jeżdzie , gdy zgaszę silnik wentylatory chłodzą dalej(około 10min) spod samochodu "bije żar", dodam że temperatura jest normalna na 90 stopni.
Czy ktoś miał taki problem? lub wie o co chodzi?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
Właśnie czekam na VCDS (przebywam poza granicami polski).
Dzisiaj zapaliła się kolejna kontrolka - chyba od filtra cząsteczek stałych.
Komunikat był taki:diesel partikelfilter - Betriebs anleitung, no i obroty na biegu jałowym wzrosły do 1100obr/min.
W niedzielę będę miał VCDS-a to napiszę coś więcej.
te czujniki ciśnienia często padają, niedawno u kumpla w Audi 3.0 TDI były identyczne objawy i identyczny błąd, okazało się że jest do wymiany ten czujnik, jest jeszcze jeden czujnik z grzałką za filtrem DPF, który generuje podobne objawy jak jest spalony, koszt nowego to około 200 zł, sprawdź jeszcze czy wężyki podciśnienia które do niego dochodzą są szczelne
natomiast pierwszy błąd może wynikać /i najpewniej tak będzie/ z błedu drugiego czyli 009315 - Diesel Particle Filter: Excessive Soot Accumulation czyli zatkany DPF, trzeba spróbować przy pomocy VCDS-a przeprowadzić procedurę dopalania sadzy w DPF a jeśli nie pomoże to serwis,
ps. a najlepiej wywalić to badziewie, zmienić oprogramowanie silnika i masz spokój
Masz rację, czujnik padł, a po ponad 2000km zabiło filtr. Czujnik wymieniłem(przed sklepem gdzie kupiłem) po przejechaniu 10-15km zgasła kontrolka filtra, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie- wtedy zgasła kontrolka świec i wyłączył się tryb awaryjny(mam teraz pełne 170 kucy ), no i po dwuch dniach zgasła kontrolka silnika sama, bez kasowania.
Pozdrawiam wszystkich!
Ja tez mam dokladnie ten sam problem,nie zauwazylem wczeniej tego watka,ale objawy mam te same.Szybko temperatura cieczy rosnie do 90st (po przejechaniu 3-4km) i wlacza sie wiatrak chlodnicy i do tego obroty sa w okolicach 1000-1050.Dodam ze to nie mam zadnej kontrolki na desce.
Co to moze byc?DPF czy ten nieszczesny czujnik cisnienia spalin?
Mam dokładnie te same objawy w golfie 2.0 tdi cr z 2009, przebieg 55tyś. Dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka DPF, obroty na jałowym są 1000-1100 zamiast 800 i po nawet krótkiej jeździe po mieście wentylatory chłodzą jak szalone a z pod maski bucha żar. Do tego dzisiaj zapaliła mi się dodatkowo żółta kontrolka od silnika.
Niestety od kilku miesięcy jeżdze 90% po mieście i w dodatku bardzo krótkie odcinki.
Czy powinienem samemu spróbować wypalić DPF, przegonić go po trasie porządniej ? Szczerze chętnie bym go troche pocisnął ale ta kontrolka od silnika mnie troche straszy Czy lepiej podjechać gdzieś najpierw żeby podłączyć go do kompa i sprawdzić co się dzieje?
Jeździłem 50 min na 4tym biegu z obrotami 2800-3000 i nic, obie kontrolki dalej się świecą. Także jeśli to jest zapchanie DPFu to nie wiem jak to trzeba wypalić. Może jakiś czujnik padł.
Mała korekta: to nie kontrolka silnika tylko kontrolka sygnalizacyjna spalin się u mnie świeci, oprócz kontrolki DPF.
Co ciekawe dzisiaj jak odpaliłem samochód pierwszy raz, kontrolka od DPF nie była zapalona, świeciła się tylko kontrolka spalin. Po wjechaniu na autostrade i jeździe 130km / 3000obr po kilku minutach się włączyła i tak została.
Jak wróciłem z trasy to dalej obroty były 1000 na jałowym i wentylatory po wyłączeniu chodziły. Chyba przejadę się do serwisu...
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat Moja Koleżanka małżonka jest od paru tygodni właścicielem VW Tiguan rok 2010 . Po kilkuset kilometrach załączyła się lampka "żółta" - opisana w instrukcji jako katalizator spalin Samochód nie ma znaczących zmian w pracy silnika Podłączałem się pod komputer i pokazało problem o numerze "008213" . Czy można z tym fantem coś zrobić samemu , bez wizyty w wyspecjalizowanym serwisie ? Podłączyłem OBD 2 i zrzuciłem sygnał Pomogło to jedynie na jakieś 20 do 30 kilometrów i "żółty silniczek" ponownie świeci na wyświetlaczu. Proszę o jakieś porady w tym zakresie. Pozdrawiam pitrak
P.S. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację
Witam, no a u mnie było tak, (przebieg 143000) jadąc autostradą nagle spadła moc i zaczęła migać kontrolka świec żarowych, dopuki trzymałem noge na gazie "do dechy" doturlałem się 2 kilometry do parkingu - ledwo jechał ten mój kapeć. W serwisie okazało się, że zmieliło pompę paliwa i opiłki poszły na wszystkie wtryski. Koszt naprawy 5000 euro!! - u niemców w VW. Ale kupiłem fabrycznie nowe wtryski i pompę za 1600 euro (netto) , resztę wyczyszczono w ultradźwiękach i narazie jakoś śmiga. Takie to są poprawione 2,0 TDI a konkretnie mój - 2,0 TDI CR 140 KM CBAB. I co było przyczyną??
Witam
Przepraszam , że tak późno odpisuję Sprawę usunąłem winę ponosiły zawory w kolektorze wylotowym , które są sterowane elektrycznie i odpowiadają za prawidłową pracę silnika na małych obrotach. Tak czy inaczej sprawę można załatwić na dwa sposoby jeden to usunąć te klapki i "zakłócić sygnał" pracy tych klapek ( próbowałem jeździć bez nich i nie zauważyłem żadnej ale to żadnej różnicy w pracy silnika z tym , że jeździłem tylko po mieście i tylko jakieś 20 km. ) drugi ( i to ten droższy sposób , który ja wybrałem) to wymiana całego kolektora ( u mnie plastikowego) na nowy Do dnia dzisiejszego zrobiłem od tamtego czasu 12 tyś. km. i mam spokój . Podszedłem do sprawy w ten sposób , gdyż uważam , że jeżeli te klapki ktoś tam zaprojektował to chyba po to , że są tam niezbędne Ale po moich próbach nie jestem teraz tak do tego przekonany Ot i tyle z mojej strony Pozdrawiam pitrak
P.S. Przed zakupem nowego kolektora próbowałem reanimować stary kolektor ale to nic nie pomogło , jedyną rzeczą jaka zwróciła na siebie uwagę to bardzo duża ilość sadzy jaka znajdowała się na klapkach i gniazdach w tym kolektorze. Jak już wspomniałem umyłem go ( po reanimacji wyglądał jak nowy ) ale i tak " żółty silniczek" dalej się pojawiał dopiero po wymianie na nowy w/w sygnał o numerze błędu "008213" zanikł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.