Witam!!!
Tak jak w temacie-świeci kontrolka silnika- od jakiegoś czasu. Auto zachowuje się normalnie(przyśpieszenie ,praca silnika równa) ale na postoju zamiast 800obr/min mam około 1000obr/min, spalanie z 0,6l wzrosło do 1,2l (na postoju) a po jeżdzie , gdy zgaszę silnik wentylatory chłodzą dalej(około 10min) spod samochodu "bije żar", dodam że temperatura jest normalna na 90 stopni.
Czy ktoś miał taki problem? lub wie o co chodzi?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
Właśnie czekam na VCDS (przebywam poza granicami polski).
Dzisiaj zapaliła się kolejna kontrolka - chyba od filtra cząsteczek stałych.
Komunikat był taki:diesel partikelfilter - Betriebs anleitung, no i obroty na biegu jałowym wzrosły do 1100obr/min.
W niedzielę będę miał VCDS-a to napiszę coś więcej.
te czujniki ciśnienia często padają, niedawno u kumpla w Audi 3.0 TDI były identyczne objawy i identyczny błąd, okazało się że jest do wymiany ten czujnik, jest jeszcze jeden czujnik z grzałką za filtrem DPF, który generuje podobne objawy jak jest spalony, koszt nowego to około 200 zł, sprawdź jeszcze czy wężyki podciśnienia które do niego dochodzą są szczelne
natomiast pierwszy błąd może wynikać /i najpewniej tak będzie/ z błedu drugiego czyli 009315 - Diesel Particle Filter: Excessive Soot Accumulation czyli zatkany DPF, trzeba spróbować przy pomocy VCDS-a przeprowadzić procedurę dopalania sadzy w DPF a jeśli nie pomoże to serwis,
ps. a najlepiej wywalić to badziewie, zmienić oprogramowanie silnika i masz spokój
Masz rację, czujnik padł, a po ponad 2000km zabiło filtr. Czujnik wymieniłem(przed sklepem gdzie kupiłem) po przejechaniu 10-15km zgasła kontrolka filtra, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie- wtedy zgasła kontrolka świec i wyłączył się tryb awaryjny(mam teraz pełne 170 kucy ), no i po dwuch dniach zgasła kontrolka silnika sama, bez kasowania.
Pozdrawiam wszystkich!
Ja tez mam dokladnie ten sam problem,nie zauwazylem wczeniej tego watka,ale objawy mam te same.Szybko temperatura cieczy rosnie do 90st (po przejechaniu 3-4km) i wlacza sie wiatrak chlodnicy i do tego obroty sa w okolicach 1000-1050.Dodam ze to nie mam zadnej kontrolki na desce.
Co to moze byc?DPF czy ten nieszczesny czujnik cisnienia spalin?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.