zawór EGR czyli zawór recyrkulacji spalin zbiera część spalin które wytworzyła Twoja Bora i doprowadza jeszcze raz do cylindra żeby pozostałe resztki gazów ponownie zostały spalone, więc wpływu na turbinę to nie ma.
alien66 masz może jakieś zdjęcia dokładnego położenia zaworu lub szkic?
areczek0000000, turbina cały czas pracuje bo jest ciągle ciśnienie w kolektorze wylotowym.
Nie jestem specjalistą by wyrokować ale sądzę, że to nie ma znaczenia podczas normalnej pracy, bo do tego jest turbina by się kręcić.
Ważne jest by nie wciskać gazu po odpaleniu, jak już wcześniej pisałem.
Niech się nasmaruje zanim wejdzie na wysokie obroty. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: VW Bora
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 13 Cze 2012, 12:19
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
Panowie gdzie mozna kupic te zaslepki tego zaworu szukalem na alledrogo i sa tylko do diesla. Ja mam w benzynie 1,6 16v,czy poprostu w benzyniaku sie nie zaslepia? Poprosze o porade jak zaslepic czy po obu stronach rury,jakies foto mile widziane.
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 295 Skąd jesteś (miejscowość / region): ELW Posiadane auto: vw bora 02. TDI 1,9 .AXR 74 kw
Piwa: 12/16
Wysłany: Wto 19 Cze 2012, 22:03
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
koledzy znalazłem taka aukcje link poglądowy http://allegro.pl/7-zaslepka-egr-kolektor-wydech-vw-audi-skoda-4mm-i2424687513.html jedno zdanie mnie nurtuje cytuje- Nie zaleca się stosowania „pełnych” zaślepek w silnikach 2.0 TDI ze względu na możliwość wystąpienia problemów z turbosprężarką.. właśnie jak to sie odnosi do silników o mniejszej pojemnosci? tego nie napisano
a tu inna oferta http://allegro.pl/4-mm-zaslepka-egr-kol-wyd-tdi-vw-audi-skoda-seat-i2404494446.html oczywiscie poglądowa zupełny inny wygąd zaślepki i inny,, zachęcający,,opis .Zaślepka 4 mm zaworu EGR kolektora wydechowego dla samochodów grupy VAG z silnikami 1.2 TDI, 1.4 TDI, 1.9 TDI, 2.5 TDI: przy czym nie ma wzmianki że może coś się dziac z turbiną . Dlatego dam sobie luzu z tą zaślepka , jak dla mnie rozwiązanie nie pewne i być może w póżniejszym czasie kosztowne
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdwin Posiadane auto: Volkswagen Bora 1.9 tdi
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 22 Sie 2012, 00:20
Temat postu:
zawor egr
Witam fani Boruni. Mam takie pytanie u mnie podobno egr padl i podaje za duzo powieetrza tak wynika z danych jak podlaczylismy go pod kompa i moje pytanko czy mozna ten zawoer zaslepic i bedzie latac czy jendak juz szykowac wimiane egr i wtedy na dzien dobry nowy zaslepic?
wilu0589, jeśli chcesz zaślepiać EGR to po co go wymieniać.
Po zaślepieniu nie będzie dostawał spalin i skończy się sra..e do silnika.
Jeśli masz sprawną przepustnicę, czy jak kto woli klapę gaszącą to nic nie wymieniaj bo tylko ten element jest ważny i potrzebny w dolocie. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdwin Posiadane auto: Volkswagen Bora 1.9 tdi
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 22 Sie 2012, 13:56
Temat postu:
egr :/
Dzieki Marelek spróbuje go zaslepic, mam nadzieje ze przepustnica jest sprawna bo jak nie to i tak bedzie trzeba wymienic ale i tak chyba nawet nowa zaslepie
Zaślepiasz rurę łączącą kolektor wydechowy z EGR, najlepiej od strony kolektora, wtedy syf nie będzie dalej się przedostawał.
No i radzę wcześniej wymontować EGR i wyczyścić z całego syfu w środku.
Zobaczysz co Ci się do silnika ładuje. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdwin Posiadane auto: Volkswagen Bora 1.9 tdi
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 24 Sie 2012, 13:58
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
jeszcze jedno mi sie przypomnialo jak mechanik sprawdzal moj egr to mowil ze podaje dwa razy tyle powietrza co powinienien i dlatego auto sie pozniej przymula i teraz nie wiem czy przypadkiem nie jest walnieta przepustnica w egr czy samo zalepianie cos pomorze w tej sytacji :/
wilu0589, przepustnica służy do płynnego gaszenia silnika i raczej nie powinna mieć wpływu na pracę silnika.
Silnik TDI ma większą kompresje od benzyniaka i aby płynnie wyhamował a nie stawał dęba jak w starym traktorze jest przepustnica.
W chwili gaszenia zamyka się dopływ powietrza i wyłącza wtrysk paliwa.
Działanie tego możesz obserwować (gruchę i dzwigenkę) jak ktoś inny wyłączy silnik, a po chwili słychać taki "klunk" jak klapa powraca.
Po prostu wymontuj EGR i wyczyść dobrze, zobaczysz jak to działa i w jakim jest stanie. Urządzenie proste jak budowa cepa. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.