Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdwin Posiadane auto: Volkswagen Bora 1.9 tdi
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 24 Sie 2012, 18:56
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
witam , po calym dniu w garazu czyszczeniu egr nie bylo tak z nim zle oraz zaslepieniu egr juz od kolektora podsumowuje :
1 kopyto jest o duzo mocniejsze,
2ladnie slychac trubo od poczatku
3 nadal mi sie muli auto przy predkosci okolo 130:/ z tego co mechanik wymyslil to egr i tak do wymiany bedzie. Rozpedza sie ladnie ale dochodzi do 130 i nagle jakby go przychamowala i traci swoja moc problem pozostal moze ktos cos poradzi
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSKIE Posiadane auto: VW BORA
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Lis 2013, 20:42
Temat postu:
zaślepianie EGR
witam koledzy ja mam borkę z silnikiem 101KM AXR i on ma przed EGR-em chłodnicę spalin moje pytanie w którym miejscu założyć taką zaślepkę i czy założyć ,,pełną,,tzn bez żadnych otworów czy lepiej taką z otworami bo gdzieś wyczytałem że jesli są pompowtryski to lepiej niezaślepiać całkowicie bardzo proszę o porade
Witam.
wilu0589, mi to wygląda na turbinę.
Jeśli masz tak, że powyżej jakiejś prędkości nagle jakby większość koni zdechła i dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest moc to turbo się zacina. Jeśli głównie jeździsz po mieście i krótkie odcinki to się turbina zawali sadzą i zacznie zacinać kierownice.
A tak dla tych co się wahają to ja mam zablokowany EGR już ponad trzy lata, w lato czyściłem turbinę bo od sadzy już się zacinała (jeżdżę przeważnie po mieście) i powiem, że jest w idealnym stanie. Nic się złego nie dzieje i śmiga jak nówka. Tak, że brak EGR'a nie szkodzi turbinie. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Zaślepiłem EGR dokładnie w tym miejscu http://obrazki.elektroda.pl/9477241900_1305463023.jpg na próbę żeby potem sie nie babrać w wyciaganie zaślepki przy kolektorze. I co jakiś czas pokazuje mi komp niski poziom oleju. A olej jest w porządku. Co wy na to ?
Witam.
EGR nie ma nic wspólnego z olejem.
Gdyby turbina była uszkodzona to mogła by więcej oleju brać po zablokowaniu EGR, ale wtedy by ubywało.
Jeśli oleju jest odpowiedni poziom i sygnalizuje Ci braki to tylko czujnik może przekłamywać.
Ewentualnie niewłaściwy olej ale to też nie ma nic wspólnego z EGR'em. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Witam.
EGR całkowicie wywalić nie można ponieważ jest razem z przepustnicą tak zwaną klapą gaszącą.
To jest by płynnie wygaszać silnik bez szarpania.
Bez tego silnik będziesz gasił jak traktor. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Witam.
fiszu251, przeczytaj cały wątek.
Dokładnie jak to robić opisywałem ja i koledzy.
Nie ma sensu się powtarzać.
A tak informacyjnie dla tych co się wahają, ja już siedem lat jeżdżę bez EGRa,
turbinka gwiżdże pięknie i silniczek chodzi jak zegarek. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.