Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 385 Skąd jesteś (miejscowość / region): Marki/Warszawa Posiadane auto: VW BORA 1.9 TDI 110 KM AHF
Piwa: 22/1
Wysłany: Pon 24 Paź 2011, 20:23
Temat postu:
zaślepienie zaworu erg
Witam.
temat ogolnie poruszany. dzis czyscilem erg (chemia i skrobanie pomogło), zastanawiam sie nad zaslepieniem dolotu spalin do erg jakoś blaszka z miedzi lub aluminium. podobno troche lepsze przyszpieszenie itp. ale bardziej mnie martwi czy te nie spalone spaliny nie spowoduja uszkodzenia. jednemu podobni pekla rura (ta w harmonijke), czy zaslepic po obu stronach rury. u mnie zawor nie dziala, caly czas mam otwarty wiec moge cos tam zyskac.
Witam.
EGR jest po to by z wydechu szło górskie powietrze.
Ekolodzy mnie powieszą, ale jeśli bardziej dbasz o silnik niż o jakieś tam przepisy to zaślepiaj bez zastanowienia.
Tylko nie miedz, czy aluminium bo przepali od razu.
Kup na aledrogo taką gotową płytkę ze stali kwasoodpornej za kilkanaście złotych i nie będzie Ci s...ło sadzą do silnika.
Ja mam EGR zaślepiony od półtora roku.
Przed zaślepieniem jeszcze czyściłem dolot.
Różnica w jeździe jest taka że turbo działa cały czas więc silnik bardzo czuły, przyspiesza od razu, nie ma tej "dziury" w mocy.
No i silnik nie jest zawalany smołą.
Pamiętać należy, że przy odpalaniu turbo startuje natychmiast gdzie olej nie ma jeszcze dostatecznego ciśnienia, więc nie dotykaj gazu i nie obciążaj silnika przez minutkę. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 349 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: SHARAN 2,0 ADY 1998 zagazowany
Piwa: 17/4
Wysłany: Sro 26 Paź 2011, 20:43
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
Witaj
Ja mam EGR zaślepiony od dwu lat, wreszcie silnik oddycha świeżym powietrzem i mniej pali, a na przeglądzie nawet tego nie zauważyli bo na jałowych obrotach jest to nie do sprawdzenia za pomocą sondy spalin
Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 385 Skąd jesteś (miejscowość / region): Marki/Warszawa Posiadane auto: VW BORA 1.9 TDI 110 KM AHF
Piwa: 22/1
Wysłany: Czw 03 Lis 2011, 09:04
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
witam.
zaslepiłem erg, znaczy sie odłączyłem rure od erg i zaślepiłem blachą z nierdzewki. jak narazie nie rozpedzalem sie do duzych predkosci ale auto napeweno jest dynamiczniejsze, szybka reakcja na gaz,
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 295 Skąd jesteś (miejscowość / region): ELW Posiadane auto: vw bora 02. TDI 1,9 .AXR 74 kw
Piwa: 12/16
Wysłany: Sob 05 Lis 2011, 05:35
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
alien66 napisał:
witam.
zaslepiłem erg, znaczy sie odłączyłem rure od erg i zaślepiłem blachą z nierdzewki. jak narazie nie rozpedzalem sie do duzych predkosci ale auto napeweno jest dynamiczniejsze, szybka reakcja na gaz,
Witam.
Może być takie coś jak na tej aukcji lub z kwasiaka.
Ważne by było odporne na temperaturę i te kwasy co są w spalinach.
A najlepiej dać dwie taką jak na aukcji i za nią z blachy kwasoodpornej i nigdy tego nie przepali. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 385 Skąd jesteś (miejscowość / region): Marki/Warszawa Posiadane auto: VW BORA 1.9 TDI 110 KM AHF
Piwa: 22/1
Wysłany: Sro 09 Lis 2011, 20:15
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
dokladnie tak, albo jedna gruba blacha (ok 0,5cm) albo 2 cienkie. ja robilem sam ale to rozwiazanie tymczasowe. nie dosc ze auto jest dynamiczne i podnosi sie z niskich obrotow to i spalanie mi spadlo do 5,2 a jezdze po warszawie (spalanie wyliczam od rezerwy do rezerwy wiec jest rzeczywiste)
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: obecnie:Passat 1,6 TDI 2010, Golf Plus 1,9 TDI 2007
Piwa: 7/1
Wysłany: Pon 28 Lis 2011, 15:01
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
Koledzy, mam pytanie, czy zaslepienie egr nie generuje jakiś błędów, np. zbyt duże ciśnienie doładowania, turbina rozpedzana jest już całą mocą spalin, nic nie wraca do silnika i czy nie rozerwie łączników za turbiną?
Witam.Mam pytanie.W weekend oglądałem swój EGR i zauważyłem że jest bardzo usyfiony tz cały silnik jest suchy ale ten zawór jest tłusty i pod nim widać jakby olej leciał a dodatkowo na 7tyś kilometrów musiałem dolać ok 0.5l oleju.Czy możecie mi powiedzieć co jest nie tak.Czytałem że to może być sprężarka do naprawy ale mi siegnie i gwizda aż miło a dodatkowo podobno te samochody biorą olej 0.5 l to nie nie jest dużo.
Kolejne pytanie czy pozaślepieniu komputer nie wywala błedu i czy sprężarka nie cierpi zabardzo przy tym.
Witam.
Po zaślepieniu EGRa nie ma żadnych błędów, przynajmniej w silnikach 1.9 TDI.
W nowych autach różne firmy kombinują zabezpieczenia bo za dużo ludzi to wywala.
Co do turbiny, to kolego wojag turbo jest sterowane przez kompa i nic Ci nie rozerwie. Jedynie trzeba pamiętać że turbo startuje od razu, więc nie dotykać gazu po odpaleniu z minutkę, by silnik wytworzył odpowiednie ciśnienie oleju i zaczął porządnie smarować. Nie gasi się też zaraz po zatrzymaniu ale to jak każdy silnik z turbo.
borka115, kiedy zmieniałeś olej, bo ja zauważyłem, że jak olej ma już około roku to zaczyna go powoli ubywać, a po wymianie znów nie bierze ani grama. Olej w dolocie, czyli na EGRku może pochodzić z turbo ale też mogą to być opary, przedmuchy z odmy.
Jeśli masz olej już wyjeżdżony trochę to wymień powycieraj wszystko i poobserwuj może się nie potrzebnie martwisz. _________________ Pozdrawiam.
Mariusz
Kolego Marelek.Od wymiany którą miałem na wiosnę zostało mi 1300 km do wymiany i to mnie martwi że musiałem dolać 0.5l choć słyszałem że te silniki tak mają.Często poganiam moją borkę więc śmiga aż miło ale nad czyszczeniem zaworu pomyśle.
Koledzy takie pytanko do was. O ile dłużej nagrzewa się silnik do roboczej temp z zaślepionym egr?? Duża różnica, sprawdzał ktoś może np w km przejechanych?? _________________
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń Posiadane auto: obecnie:Passat 1,6 TDI 2010, Golf Plus 1,9 TDI 2007
Piwa: 7/1
Wysłany: Sob 03 Gru 2011, 11:03
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Bora ) zaślepienie zaworu erg
Zaślepiłem niedawno, nie widzę wyraźnego opóźnienia w nagrzewaniu, temp powietrza niska, nawiew w środku włączony na 2, wydaje mi się że normalnie, po kilometrach Ci nie powiem, bo często stoję najpierw w korku zanim się troszkę rozpędzę ale z pracy silnika jestem bardzo zadowolony, jak narazie, po zaślepieniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Bora ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.