Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 01:24
Temat postu:
Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik
WItam bardzo serdecznie.
Spotkałem kilka tematów na internecie, jednak żaden nie odzwierciedlał dokładnie mojego problemu.
Auto chodziło normlanie do pewnego czasu. Uszkodzenie pojawiło się z dnia na dzień, a objawia się tym, iż gdy mój Passat b5 1.9 tdi 115 km (1999) jest zimy odpala normlanie, jednak gdy lekko przygazuje strasznie szarpie śilnikiem i gaśnie(pużniej jest problem z odpaleniem). Gdy dodam ostro gazu, lekko go dławi na 2000 obrotów ale przechodzi wyżej i problemu już nie ma (jednak wydaje mi się że nie ma tyle moc co kiedyś). Czasem podczas odpalania strasznie kopci na biało. Gdy się rozgrzeje to z odpalaniem i gazowaniem nie ma już problemu. Dodatkowo słychać piszczenie ale mechanik mówił że to może być sprawa koła pasowego (paski są naciągnięte).
Mechanik podłączył do komputera, ten jednak nic nie znalazł. Wymienione zostały pompowtryski i dalej nic.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Może ktoś coś podejrzewa? Bardzo proszę o poradę, ponieważ nie chcę na darmo pompowac niemałej kasy w coś co nie pomoże.
Pozdrawiam
WItam bardzo serdecznie.
Spotkałem kilka tematów na internecie, jednak żaden nie odzwierciedlał dokładnie mojego problemu.
Auto chodziło normlanie do pewnego czasu. Uszkodzenie pojawiło się z dnia na dzień, a objawia się tym, iż gdy mój Passat b5 1.9 tdi 115 km (1999) jest zimy odpala normlanie, jednak gdy lekko przygazuje strasznie szarpie śilnikiem i gaśnie(pużniej jest problem z odpaleniem). Gdy dodam ostro gazu, lekko go dławi na 2000 obrotów ale przechodzi wyżej i problemu już nie ma (jednak wydaje mi się że nie ma tyle moc co kiedyś). Czasem podczas odpalania strasznie kopci na biało. Gdy się rozgrzeje to z odpalaniem i gazowaniem nie ma już problemu. Dodatkowo słychać piszczenie ale mechanik mówił że to może być sprawa koła pasowego (paski są naciągnięte).
Mechanik podłączył do komputera, ten jednak nic nie znalazł. Wymienione zostały pompowtryski i dalej nic.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Może ktoś coś podejrzewa? Bardzo proszę o poradę, ponieważ nie chcę na darmo pompowac niemałej kasy w coś co nie pomoże.
Pozdrawiam
Witam
Mam identyczny problem.
Mechanik stwierdził ze to hydraulika silnika.
Wymienione popychacze i uszczelniacze zaworów.
Dalej KICHA !
Proszę o radę.
pozdrawiam
WItam bardzo serdecznie.
Spotkałem kilka tematów na internecie, jednak żaden nie odzwierciedlał dokładnie mojego problemu.
Auto chodziło normlanie do pewnego czasu. Uszkodzenie pojawiło się z dnia na dzień, a objawia się tym, iż gdy mój Passat b5 1.9 tdi 115 km (1999) jest zimy odpala normlanie, jednak gdy lekko przygazuje strasznie szarpie śilnikiem i gaśnie(pużniej jest problem z odpaleniem). Gdy dodam ostro gazu, lekko go dławi na 2000 obrotów ale przechodzi wyżej i problemu już nie ma (jednak wydaje mi się że nie ma tyle moc co kiedyś). Czasem podczas odpalania strasznie kopci na biało. Gdy się rozgrzeje to z odpalaniem i gazowaniem nie ma już problemu. Dodatkowo słychać piszczenie ale mechanik mówił że to może być sprawa koła pasowego (paski są naciągnięte).
Mechanik podłączył do komputera, ten jednak nic nie znalazł. Wymienione zostały pompowtryski i dalej nic.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Może ktoś coś podejrzewa? Bardzo proszę o poradę, ponieważ nie chcę na darmo pompowac niemałej kasy w coś co nie pomoże.
Pozdrawiam
Witam
Mam identyczny problem.
Mechanik stwierdził ze to hydraulika silnika.
Wymienione popychacze i uszczelniacze zaworów.
Dalej KICHA !
Proszę o radę.
pozdrawiam
ja miałem identyczny problem ,,po wymianie filtra powietrza ,problem znikł,,
Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik
Witam.
Pytanko do cyganKrk
rozgryzłeś problem?
ja dalej nie. wczoraj robione płukanie silnika,I NIC to nie dało.
Mechanik (bardzo kumaty) dalej twierdzi że to hydraulika silnika.
Nie wiem jak to "ugryźć "
pozdrawiam
Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 22 Gru 2011, 21:03
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik
Filtr powietrza był niedawno wymieniany więc pewnie nie o to chodzi (no chyba, że ten nowy jest jakoś fabrycznie uszkodzony - o ile to możliwe;p).
Narazie nie próbowałem nic z braku czasu. Po świętach mam chwile wolnego, więc będe może coś próbował.
Ktoś polecał mi resetowanie elektorniki i ECU.
Sam czytałem na internecie, że to może być związane np. EGR, N75 czy turbiną. I z tą turbina mogło by się zgadzać, bo zawsze przy około 2000 obotów czuje się to pier*olnięcie, a teraz przy odpalaniu na zimno właśnie w tym miejscy silnik się dławi i leci ten biały dym. A jak go tak gazuje, to coś tam popuszcza i przetyka i wtedy już działa ok.
Dodatkowo zauważyłem ze na początku (około 2 minuty po odpaleniu) gdy przekraczam 2200 obotów słychać cyknięcie, a gdy obotomież wraca do 0 to przy około 2600 też tyka. Nie wiem czy tak było wcześniej bo nie zwróciłem na to uwagi.
Są na internecie poradniki jak "czyścić" te rzeczy, więc po świętach ocenię czy dam rady to sam zrobić i spróbuję.
W dalszym ciągu proszę o odpowiedź, jeśli ktoś spotkał się z takim problemem i go rozwiązał;p
Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT
Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 29 Gru 2011, 22:22
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik
Leon295 miałeś rację.
Mechanik teraz mówił, że mogą być to popychacze zaworów, albo pompa. Niedawno dzwonił, że jest to na bank pompa. Jutro odbiorę samochód i przetestuję czy już wszystko ok.
Pozdrawiam.
Dołączył: 20 Gru 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 09 Sty 2012, 22:24
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik
Więc tak, Po wymianie pompy oleju auto już nie gaśnie, jednak przy 2000 obotów dalej łapie chwilowego muła. To nie trwa nawet sekundy, ale coś jeszcze musiy być nie tak.
Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik
No to panowie tu mamy kilka problemów. Koledze któremu pomogła wymiana filtra to albo miał tak zawalony filtr powietrza albo podczas zakładania nowego filtra mechanik wpiął wtyczkę do przepływomierza co spowodowało normalny odczyt a za tym komputer podawał normalną dawkę paliwa. W wielu przypadkach to jest powód czyli zabrudzony albo uszkodzony przepływomierz. Rzadko kiedy mechanik potrafi odczytać dobrze dane aby dojść do tego. Najprostszym sposobem jest podmiana od auta posiadającego nieuszkodzony przepływomierz. Następną sprawą jest uszkodzenie czujnika temp. silnika. Błędne dane podawane do sterownika powodują podawanie mieszanki mniej bogatej w powietrze bądź paliwo co powoduje dziwne zachowanie się samochodu jak szarpanie, gaśnięcie itp. takie same złe odczyty powoduje uszkodzony termostat. Ale termostat powoduje takie jaja jak się późno otwiera ale to kierowca zawsze sam zobaczy gdyż trudno osiągnąć temp. 90 st. Wówczas auto dużo spala paliwa. No i trzecia przyczyna to zapieczone kierowniczki turbiny, bądź uszkodzony zawór EGR lub zawalony N75. EGR jest nierozbieralny dlatego tutaj tylko wymiana. N75 jest rozbieralny i każdy domorosły mechanik sobie z czyszczeniem poradzi. Turbina to już wyższa szkoła jazdy i tutaj tylko fachowiec. Co w waszych przypadkach niedomaga ciężko określić. Trzeba podpiąć Vaga sczytać dane i na podstawie tego przybliżyć rodzaj uszkodzenia. Ale ja bym zaczynał na miejscu waszych mechaników od najprostszych rzeczy. To że auto dostaje nieodpowiednią dawkę paliwa to może nie być wina uszkodzonego pompowtrysku a tak jak pisałem 100 innych rzeczy zanim te paliwo dojdzie do komory silnika. W ten sposób można wymienić wszystko w aucie. Proponuję poszukać dobrego diagnostyka aby potrafił odczytać dane z komputera, powiedział gdzie może być problem a potem brał się za wymianę. _________________ Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.