Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyganKrk

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 01:24
Temat postu:

Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


WItam bardzo serdecznie.
Spotkałem kilka tematów na internecie, jednak żaden nie odzwierciedlał dokładnie mojego problemu.
Auto chodziło normlanie do pewnego czasu. Uszkodzenie pojawiło się z dnia na dzień, a objawia się tym, iż gdy mój Passat b5 1.9 tdi 115 km (1999) jest zimy odpala normlanie, jednak gdy lekko przygazuje strasznie szarpie śilnikiem i gaśnie(pużniej jest problem z odpaleniem). Gdy dodam ostro gazu, lekko go dławi na 2000 obrotów ale przechodzi wyżej i problemu już nie ma (jednak wydaje mi się że nie ma tyle moc co kiedyś). Czasem podczas odpalania strasznie kopci na biało. Gdy się rozgrzeje to z odpalaniem i gazowaniem nie ma już problemu. Dodatkowo słychać piszczenie ale mechanik mówił że to może być sprawa koła pasowego (paski są naciągnięte).
Mechanik podłączył do komputera, ten jednak nic nie znalazł. Wymienione zostały pompowtryski i dalej nic.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Może ktoś coś podejrzewa? Bardzo proszę o poradę, ponieważ nie chcę na darmo pompowac niemałej kasy w coś co nie pomoże.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Leon295

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chorzów
Posiadane auto: Passat b5 AFN
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 17:59
Temat postu:

Re: Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


cyganKrk napisał:
WItam bardzo serdecznie.
Spotkałem kilka tematów na internecie, jednak żaden nie odzwierciedlał dokładnie mojego problemu.
Auto chodziło normlanie do pewnego czasu. Uszkodzenie pojawiło się z dnia na dzień, a objawia się tym, iż gdy mój Passat b5 1.9 tdi 115 km (1999) jest zimy odpala normlanie, jednak gdy lekko przygazuje strasznie szarpie śilnikiem i gaśnie(pużniej jest problem z odpaleniem). Gdy dodam ostro gazu, lekko go dławi na 2000 obrotów ale przechodzi wyżej i problemu już nie ma (jednak wydaje mi się że nie ma tyle moc co kiedyś). Czasem podczas odpalania strasznie kopci na biało. Gdy się rozgrzeje to z odpalaniem i gazowaniem nie ma już problemu. Dodatkowo słychać piszczenie ale mechanik mówił że to może być sprawa koła pasowego (paski są naciągnięte).
Mechanik podłączył do komputera, ten jednak nic nie znalazł. Wymienione zostały pompowtryski i dalej nic.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Może ktoś coś podejrzewa? Bardzo proszę o poradę, ponieważ nie chcę na darmo pompowac niemałej kasy w coś co nie pomoże.
Pozdrawiam





Witam
Mam identyczny problem.
Mechanik stwierdził ze to hydraulika silnika.
Wymienione popychacze i uszczelniacze zaworów.
Dalej KICHA !
Proszę o radę.
pozdrawiam
Powrót do góry
ZYGA 1

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): MAŁOPOLSKA olkusz
Posiadane auto: PASSAT B-5 130 KM.2004
Piwa: 2/4
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 23:33
Temat postu:

Re: Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Leon295 napisał:
cyganKrk napisał:
WItam bardzo serdecznie.
Spotkałem kilka tematów na internecie, jednak żaden nie odzwierciedlał dokładnie mojego problemu.
Auto chodziło normlanie do pewnego czasu. Uszkodzenie pojawiło się z dnia na dzień, a objawia się tym, iż gdy mój Passat b5 1.9 tdi 115 km (1999) jest zimy odpala normlanie, jednak gdy lekko przygazuje strasznie szarpie śilnikiem i gaśnie(pużniej jest problem z odpaleniem). Gdy dodam ostro gazu, lekko go dławi na 2000 obrotów ale przechodzi wyżej i problemu już nie ma (jednak wydaje mi się że nie ma tyle moc co kiedyś). Czasem podczas odpalania strasznie kopci na biało. Gdy się rozgrzeje to z odpalaniem i gazowaniem nie ma już problemu. Dodatkowo słychać piszczenie ale mechanik mówił że to może być sprawa koła pasowego (paski są naciągnięte).
Mechanik podłączył do komputera, ten jednak nic nie znalazł. Wymienione zostały pompowtryski i dalej nic.
Czy spotkał się ktoś może z podobnym problemem? Może ktoś coś podejrzewa? Bardzo proszę o poradę, ponieważ nie chcę na darmo pompowac niemałej kasy w coś co nie pomoże.
Pozdrawiam





Witam
Mam identyczny problem.
Mechanik stwierdził ze to hydraulika silnika.
Wymienione popychacze i uszczelniacze zaworów.
Dalej KICHA !
Proszę o radę.
pozdrawiam
ja miałem identyczny problem ,,po wymianie filtra powietrza ,problem znikł,,
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Leon295

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chorzów
Posiadane auto: Passat b5 AFN
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 22 Gru 2011, 17:56
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Witam.
Pytanko do cyganKrk
rozgryzłeś problem?
ja dalej nie. wczoraj robione płukanie silnika,I NIC to nie dało.
Mechanik (bardzo kumaty) dalej twierdzi że to hydraulika silnika.
Nie wiem jak to "ugryźć "
pozdrawiam
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
cyganKrk

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 22 Gru 2011, 21:03
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Filtr powietrza był niedawno wymieniany więc pewnie nie o to chodzi (no chyba, że ten nowy jest jakoś fabrycznie uszkodzony - o ile to możliwe;p).
Narazie nie próbowałem nic z braku czasu. Po świętach mam chwile wolnego, więc będe może coś próbował.
Ktoś polecał mi resetowanie elektorniki i ECU.
Sam czytałem na internecie, że to może być związane np. EGR, N75 czy turbiną. I z tą turbina mogło by się zgadzać, bo zawsze przy około 2000 obotów czuje się to pier*olnięcie, a teraz przy odpalaniu na zimno właśnie w tym miejscy silnik się dławi i leci ten biały dym. A jak go tak gazuje, to coś tam popuszcza i przetyka i wtedy już działa ok.
Dodatkowo zauważyłem ze na początku (około 2 minuty po odpaleniu) gdy przekraczam 2200 obotów słychać cyknięcie, a gdy obotomież wraca do 0 to przy około 2600 też tyka. Nie wiem czy tak było wcześniej bo nie zwróciłem na to uwagi.
Są na internecie poradniki jak "czyścić" te rzeczy, więc po świętach ocenię czy dam rady to sam zrobić i spróbuję.
W dalszym ciągu proszę o odpowiedź, jeśli ktoś spotkał się z takim problemem i go rozwiązał;p
Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄTSmile
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 22 Gru 2011, 21:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Leon295

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chorzów
Posiadane auto: Passat b5 AFN
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 22 Gru 2011, 22:02
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Znalazłem na forach podobny problem.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1539851.html
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=280157&start=14
I to się zgadza z tym co mówi mój macher . Awaria hydrauliki -PADA POMPA
OLEJU.
Dam Ci znać jak to ogarnę po świętach.
pozdrawiam
Powrót do góry
cyganKrk

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 29 Gru 2011, 22:22
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Leon295 miałeś rację.
Mechanik teraz mówił, że mogą być to popychacze zaworów, albo pompa. Niedawno dzwonił, że jest to na bank pompa. Jutro odbiorę samochód i przetestuję czy już wszystko ok.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Leon295

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chorzów
Posiadane auto: Passat b5 AFN
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 03 Sty 2012, 12:22
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Witam.
Po wymianie pompy oleju, wszystko jest OK PROBLEM USTĄPIŁ.
A jak u Ciebie cyganKrk ?
pozdrawiam
Powrót do góry
cyganKrk

Czytelnik



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Passat B5 TDI 1.9
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 09 Sty 2012, 22:24
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


Więc tak, Po wymianie pompy oleju auto już nie gaśnie, jednak przy 2000 obotów dalej łapie chwilowego muła. To nie trwa nawet sekundy, ale coś jeszcze musiy być nie tak.
Powrót do góry
J@ceq

Stały Bywalec



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 176
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: Mercedes 315 CDi 2007r + passat B5 fl 2002 r
Piwa: 14/2
Wysłany: Wto 10 Sty 2012, 15:22
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) Szarpanie przy obrotach 2000 - zimny silnik


No to panowie tu mamy kilka problemów. Koledze któremu pomogła wymiana filtra to albo miał tak zawalony filtr powietrza albo podczas zakładania nowego filtra mechanik wpiął wtyczkę do przepływomierza co spowodowało normalny odczyt a za tym komputer podawał normalną dawkę paliwa. W wielu przypadkach to jest powód czyli zabrudzony albo uszkodzony przepływomierz. Rzadko kiedy mechanik potrafi odczytać dobrze dane aby dojść do tego. Najprostszym sposobem jest podmiana od auta posiadającego nieuszkodzony przepływomierz. Następną sprawą jest uszkodzenie czujnika temp. silnika. Błędne dane podawane do sterownika powodują podawanie mieszanki mniej bogatej w powietrze bądź paliwo co powoduje dziwne zachowanie się samochodu jak szarpanie, gaśnięcie itp. takie same złe odczyty powoduje uszkodzony termostat. Ale termostat powoduje takie jaja jak się późno otwiera ale to kierowca zawsze sam zobaczy gdyż trudno osiągnąć temp. 90 st. Wówczas auto dużo spala paliwa. No i trzecia przyczyna to zapieczone kierowniczki turbiny, bądź uszkodzony zawór EGR lub zawalony N75. EGR jest nierozbieralny dlatego tutaj tylko wymiana. N75 jest rozbieralny i każdy domorosły mechanik sobie z czyszczeniem poradzi. Turbina to już wyższa szkoła jazdy i tutaj tylko fachowiec. Co w waszych przypadkach niedomaga ciężko określić. Trzeba podpiąć Vaga sczytać dane i na podstawie tego przybliżyć rodzaj uszkodzenia. Ale ja bym zaczynał na miejscu waszych mechaników od najprostszych rzeczy. To że auto dostaje nieodpowiednią dawkę paliwa to może nie być wina uszkodzonego pompowtrysku a tak jak pisałem 100 innych rzeczy zanim te paliwo dojdzie do komory silnika. W ten sposób można wymienić wszystko w aucie. Proponuję poszukać dobrego diagnostyka aby potrafił odczytać dane z komputera, powiedział gdzie może być problem a potem brał się za wymianę.
_________________
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Passat »

Opinie o samochodach Volkswagen Passat - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenTiguan

43 500

2013r.

260 000 km

pomorskie

VolkswagenMultivan

87 900

2011r.

235 000 km

świętokrzyskie

VolkswagenPassat

44 900

2013r.

157 000 km

śląskie

VolkswagenTouran

17 800

2008r.

272 014 km

pomorskie

VolkswagenGolf

65 900

2019r.

93 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System