Witam kupiłem żonie małe autko do dojeżdżania do pracy tj. Lupo 1.0 MPI. Sądziłem, że takie małe auto na krótkie, miejskie trasy będzie OK ale sie bardzo myliłem. Pierwsza zima z mrozami, odpalenie auta no i zapala się kontrolka od oleju. Olej - kawa z mlekiem, holowanie do mechanika, czyszczenie silnika, odmy, nowy olej Mobil 1 10W-40. Po wymianie olej stopniowo się "zabielał", po 2 tygodniach znowu zrobił się mleczno-kawowy.
Moje pytanie jest takie czy wypróbował ktoś olej, który się lepiej spisuje na krótkie trasy w mrozie i nie "łapie" tak wody?
lub czy ma ktoś sposób na przeciwdziałanie takiemu zjawisku?
Nadmieniam, że nie jest to napewno uszczelka pod głowicą.
Ostatnio zmieniony przez speed78 dnia Sob 11 Lut 2012, 15:24, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Volkswagen Lupo ) mleczno-kawowa barwa oleju przy mrozie
mam zalany silnik okl;ejem Mobil Super 2000 10W-40
toronto artykół ciekawy ale nie rowiązuje mojego problemu
wczśniej miałem 5W-40 ale jeden i drugi tak samo się "zabielił"
Re: ( Volkswagen Lupo ) mleczno-kawowa barwa oleju przy mrozie
Ja posiadam Golfa Mk4 1.6 16v i mam ten sam problem.
Niedawno był robiony remont silnika a dokładniej to wymiana pierścieni i uszczelki wraz z uszczelniaczami(żarł olej jak wściekły).
Po naprawie u mechanika i przejechaniu ok 400 km zauważyłem ze olej wygląda jak kawa z mlekiem więc zawiozłem znów auto do mechanika gdzie za bardzo nic nie stwierdził oprócz tego ze może się dostawać płyn poprzez chłodnice oleju(odłączyli chłodnice oleju z obiegu wody)
Ponownie został wymieniony olej na Mobil 1 10w40 a po 3 dniach widzę tą samą sytuacje.
P.S Głowica nie była planowana(mechanik stwierdził ze nie ma takiej potrzeby)
Samochód pokonuje krótkie odcinki i się nie dogrzewa.
Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 4095 Skąd jesteś (miejscowość / region): UE Posiadane auto: Seat Alhambra 2,0+LPG 2002 rok, Seat Cordoba 1,4+LPG 1998 rok / w obu instalacja STAG 300 / Hyundai Tucson 2,0 + LPG 2010 r
Piwa: 166/83
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 00:04
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Lupo ) mleczno-kawowa barwa oleju przy mrozie
Objaw mazi "kawa z mlekiem" to efekt łaczenia się oparów wody z olejem, który występuje w sytuacjach jazdy autkiem na krótkim odcinku. Olej ma temp. zbyt niską, aby go "wydalił", więc go wchłania. Efektem jest wspomniana maź. Piszesz, że jeździsz na krótkich odcinkach, a zatem Ciebie to dotyczy!. Natomiast zastanawia mnie opinia mechanika, że nie ma potrzeby planowania głowicy. W/g mej wiedzy powinno się ją "splanować", ale "szkoły" w tym zakresie też są różne
Re: ( Volkswagen Lupo ) mleczno-kawowa barwa oleju przy mrozie
Rozumiem. A czy to tez nie zależy od marki oleju???
Posiadałem wcześniej Mk3 który był zalany olejem Elf i takiego czegoś nie zauważyłem a pokonywałem tę samą odległość do pracy. Fakt na korku oleju było "masło" ale nie miałem wspomnianej sytuacji.
Momentami zastanawiam się czy to nie wina nie splanowanej głowicy, lecz nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego. Słyszałem jeszcze o dostawaniu się paliwa do oleju ale to też raczej nie możliwe po wymianie pierścieni.
Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 4095 Skąd jesteś (miejscowość / region): UE Posiadane auto: Seat Alhambra 2,0+LPG 2002 rok, Seat Cordoba 1,4+LPG 1998 rok / w obu instalacja STAG 300 / Hyundai Tucson 2,0 + LPG 2010 r
Piwa: 166/83
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 00:47
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Lupo ) mleczno-kawowa barwa oleju przy mrozie
Może i zależy od marki oleju, ale tutaj moja wiedza nie jest zbyt duża. Jesli piszesz,że miałeś tzw. masło na wcześniejszym oleju, a Elf był lepszy, to może i tak było. Natomiast kliknij w link, który podałem w poście wyżej dot. jaki olej wlać. Dowiesz się jak paliwo dostaje się do oleju, zwłaszcza przy rozruchu!!Pozdrawiam
Re: ( Volkswagen Lupo ) mleczno-kawowa barwa oleju przy mrozie
U mnie na mleczno-kawową barwe oleju pomogło przejechanie około 30 km, gdzie silnik utrzymywał temperaturę około 90 st.
Dodatkowo miałem odłączony u góry silnika przewód od odmy, jak się rozgrzał olej cała wilgoć uchodziła właśnie przez ten przewód.
Dziś sprawdziłem olej na bagnecie ma odpowiednią barwę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Lupo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.