lupo sdi problem z osiąganem prędkosci 140 i wiecej km/h
witam. od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem lupo sdi, dane techniczne mowia o v max 157 km/h, ja ledwo wyciskam ze swojego egzemplarza 140. poza tym wczesniej jezdziłem vw golfem o mocy 64KM (1.9 D) i i był dużo bardziej żywy. czy możecie opisać swoje wrażenia a może ktoś z poznania i okolic jest na forum i chce sam sie przekonać. chetnie udostepnie swoje lupo do jazdy testowej... pomożecie???
Re: ( Volkswagen Lupo ) lupo sdi problem z osiąganem prędkosci 140 i wiecej km/h
To mogłoby sugerowac problemy z przepływomierzem. Jesli wykluczyc filtry paliwa i powietrza, to trzeba podpiać sie pod jakiegoś VAG-COM'a odczytac ewentualne błedy i koniecznie zczytać bloki pomiarowe _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Re: ( Volkswagen Lupo ) lupo sdi problem z osiąganem prędkosci 140 i wiecej km/h
Turanek napisał:
To mogłoby sugerowac problemy z przepływomierzem. Jesli wykluczyc filtry paliwa i powietrza, to trzeba podpiać sie pod jakiegoś VAG-COM'a odczytac ewentualne błedy i koniecznie zczytać bloki pomiarowe
filtry zostały wymienione wszystkie, olej, rozrząd również. dzięki za radę, w poniedziałek postaram się załatwić co polecasz. dam znac co wyszło...
Re: ( Volkswagen Lupo ) lupo sdi problem z osiąganem prędkosci 140 i wiecej km/h
witam
dziś lupo zostało podłączone do kompa, błędów nie wykazał, mało tego w warsztacie powiedziano mi że ten model nie ma przepływomierza. czyli cała teoria wzięła w łeb. ktoś ma jakieś inne sugestie?? pomocy!!!
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Arosa jeszcze SDI - będzie 1,9 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Wrz 2012, 09:57
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Lupo ) lupo sdi problem z osiąganem prędkosci 140 i wiecej km/h
Witam,
Jestem nowy na forum i znalazłem ten stary temat.
Mam Arosę SDI i powiem, że 155km/h jechałem raz, jednak to było z góry na długiej prostej (ok. 2km), jechałem wtedy z mamą latem 2010 i więcej nie chciał jechać. Na płaskiej nawierzchni arosa nie rozpędzi się więcej, niż do ok. 140km/h. Piszę około, bo zależy od ciśnienia atmosferycznego, ciśnienia w oponach, paliwa, i samych opon. Ja mam założone akurat 195/50R15 na alusach BBS.
1,9 diesel w golfie i podobnych, to całkiem inny silnik - dużo wyższy moment obrotowy. Mam porównanie, bo sąsiad ma 1,9 SDI w Fabii combi. Niby taki sam silnik (blok, głowica etc...ale różny skok tłoka), jednak różnica w momencie obrotowym jest powalająca. Spalanie też jest mniejsze w 1,9 SDI, bo jemu komputer pokładowy wyświetla 3,8 po kilku tysiącach przejechanych kilometrów, natomiast moja arosa bierze do 4,5 l/100km - spokojny styl jazdy.
Kolega Turanek pewno zapomniał, że przepływki są montowane w TDI - doładowanych dieslach (to tych z ECU, bo TD i TDi są mechaniczne) - w przecież SDI'ki w VAG'u mają konstrukcję prostą jak budowa cepa. Jedyny element podpięty do komputera na drodze filtr powietrza - kolektor dolotowy, to przepustnica sterowana elektronicznie (odcięcie powietrza przy max. obrotach oraz przy gaszeniu silnika).
Pozdrawiak
GT.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Lupo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.