Filtr którego szukasz znajduje się pod schowkiem z prawej strony musisz odkręcić dwie śruby z tworzywa sztucznego oslony nagrzewnicy i zdjąć ją a następnie powinien być filtr.Tak przynajmniej jest na zdjęciu w instrukcji obsługi.Sorki że tak późno piszę.
witam moze ktos sie spotkal z takim przeypadkie wlaczam klime na moment sie zalaczy czuc zimny nawiew po chwili sa jakies drgania i kilma nie chlodzi moze ktos podpowie co to moze byci ..pozdr...
Witam
Mam następujący problem. Jeden z silniczków z klimatyzacji czasami się zacinał podczas pracy więc go wymontowałem i wyczyściłem (dolny silniczek od strony kierowcy) nie jestem pewien, ale to jest chyba silniczek klapy regulacji temperatury. Przed odłączeniem nastawiłem na stronę kierowcy temp. 28 stopni, aby silniczek ustawił się w pozycji, w której łatwo mogłem go rozsprzęglić z klapą którą sterował. Potem odłączyłem akumulator i wymontowałem silniczek. Po wyczyszczeniu przykręciłem z powrotem silniczek na swoje miejsce klapę, którą sterował ręcznie ustawiłem tak aby jej ustawienie pasowało do obecnego położenia silniczka (zresztą inaczej się chyba nie da). Po podłączeniu akumulatora odpaliłem autko i zrobiłem jazdę testową. Silniczek już się nie przycinał tylko wystąpił inny problem - jak włączyłem klimatyzację to po ustawieniu zadanej temperatury obie strony chłodziły prawidłowo, natomiast po wyłączeniu klimy nastawiłem na obie strony 29 stopni. Lewa strona grzała na maxa, natomiast po prawej stronie leci zimne powietrze. Co się stało - przecież prawej strony nie ruszałem.
Czy coś zrobiłem nie tak ? Proszę o pomoc i jakieś sugestie. Z góry dziękuję.
Witam
Mam następujący problem. Jeden z silniczków z klimatyzacji czasami się zacinał podczas pracy więc go wymontowałem i wyczyściłem (dolny silniczek od strony kierowcy) nie jestem pewien, ale to jest chyba silniczek klapy regulacji temperatury.
Witaj!
Te silniczki są połączone z potencjometrami. Na podstawie wskazań potencjometrów komputer określa położenie klapy.
Trzeba zresetować ustawienia klap.
Możesz to zrobić sam naciskając jednocześnie klawisz nawiewu na przód oraz Ekon. Włączy się wtedy resetowanie ustawień wszystkich klap - jakiś czas będą się otwierały i zamykały poszczególne klapy, a na wyświetlaczach pokażą się takie dziwne znaczki. (Oczywiście należy to zrobić przy włączonym zapłonie)
Może po takim resecie wszystko wróci do normy.
Mam jeszcze do Ciebie jeszcze pytanie. Jak Ci się udało dobrać do tego silniczka? Mam podobny problem. Jak jest zimno to silniczek od klapy temperatury po stronie kierowcy cały czas wykonuje niewielkie ruchy klapą, a jej nie otwiera przez co nie ma ogrzewania po stronie kierowcy. Jak mu pomogę to na moment jest ogrzewanie, ale po chwili wraca do położenia początkowego i znów zaczyna ruszać wte i wewte. Myślę że coś jest nie tak z potencjometrem. Właśnie zabieram się do wymontowania silniczka tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, by nie rozbierać połowy samochodu.
Też nie chciałem rozbierać połowy auta, żeby się tam dostać, ale jakoś się udało. Ja to zrobiłem tak. Zdemontowałem boczną osłonę od strony kierowcy przy pedale gazu (jest zamontowana na 2 zatrzaski), potem osłonę pod pedałami (jest przykręcona dwoma nakrętkami). Potem jak spojrzysz w górę to widać już silniczek. Dalej zdemontowałem taką plastykową osłonę pod silniczkiem, pod tą osłonę wchodzą bodajże dwie rurki z nagrzewnicy. Trzeba się trochę nagimnastykować żeby to odkręcić. Potem nożem rozłączyłem cięgno silniczka z cięgnem klapy regulacji temperatury. Jak zdemontujesz tą osłonę pod silniczkiem to będziesz widział tą klapę regulacji temperatury. Potem zabrałem się za silniczek. Jest zamocowany na dwóch śrubach i jednym bolcu. Niestety pękł mi jeden uchwyt, bo nie potrafiłem się do niego dobrać bez rozkręcania całego przodu. Potem go skleiłem i przy montażu nie wkręcałem tam śruby, bo mi się to nie udało, ale mimo to silniczek działa prawidłowo i nic się z nim nie dzieje. Jak będziesz miała jakieś pytania to pisz. Jak sprawdzę czy ten reset działa to napiszę co z tego wyszło.
Zrobiłem reset tak jak pisałeś. Faktycznie pojawiają się wtedy takie dziwne znaczki i po chwili znikają, ale reset nic nie pomógł. Zrobiłem test i wywaliło mi takie błędy"
711 004
712 004
2c6 004
4f9 084
Zrobiłem reset błędów i został teraz tylko jeden:
4f9 084
Co on oznacza i czy może to być źródłem mojego problemu tzn. że od strony kierowcy przy nastawie 29 stopni leci ciepłe powietrze a przy takiej samej nastawie od strony pasażera leci zimne powietrze.
filtr przeciwpyłkowy masz usytuowany za schowkiem. wymienia sie go bez demontazu schowka. Połoz sie na dole i zobaczysz taki prostokatny plastik, odkrecach srubki i fitr jest pod nim
Witam wszystkich "
nie chciałem zakładać nowego tematu wiec pisze tutaj .
Mam problem z moimi nawiewami (wentylatorami) mam manualna klimatyzacje i gdy ustawiam pokrętło na np:poziom szybkości wentylatora 3 to dmucha jak by był na 2 a jak włączę na 4 to dmucha jak by był na 3 a gdy włączę (to najlesze ) wsteczny bieg to działa poprawnie tnz na 4 dmucha jak na 4 .
sprawdzałem to z tym wstecznym biegiem z dziesięć razy zawsze jest tak jak opisałem nie mam pojecie co to ma wspólnego ale na pewno nie dzieła jak powinno proszę o jakakolwiek pomoc z waszej strony .
Dzieki i pozdrawiam. _________________ pozdrawiam
sianek
Witam
Mam następujący problem. Jeden z silniczków z klimatyzacji czasami się zacinał podczas pracy więc go wymontowałem i wyczyściłem (dolny silniczek od strony kierowcy) nie jestem pewien, ale to jest chyba silniczek klapy regulacji temperatury. Przed odłączeniem nastawiłem na stronę kierowcy temp. 28 stopni, aby silniczek ustawił się w pozycji, w której łatwo mogłem go rozsprzęglić z klapą którą sterował. Potem odłączyłem akumulator i wymontowałem silniczek. Po wyczyszczeniu przykręciłem z powrotem silniczek na swoje miejsce klapę, którą sterował ręcznie ustawiłem tak aby jej ustawienie pasowało do obecnego położenia silniczka (zresztą inaczej się chyba nie da). Po podłączeniu akumulatora odpaliłem autko i zrobiłem jazdę testową. Silniczek już się nie przycinał tylko wystąpił inny problem - jak włączyłem klimatyzację to po ustawieniu zadanej temperatury obie strony chłodziły prawidłowo, natomiast po wyłączeniu klimy nastawiłem na obie strony 29 stopni. Lewa strona grzała na maxa, natomiast po prawej stronie leci zimne powietrze. Co się stało - przecież prawej strony nie ruszałem.
Czy coś zrobiłem nie tak ? Proszę o pomoc i jakieś sugestie. Z góry dziękuję.
Widzę że mam ten sam problem. Regulacja temperatury dla kierowcy działa prawidłowo natomiast dla pasażera wieje tylko zimne powietrze nie zależnie od nastawienia na pokrętle. Wieczorem spróbuje zrobić reset i sprawdzę czy pomogło.
Jeśli chodzi o te błędy to one gdzie są wyświetlane na wyświetlaczu temp , maxi-docie czy muszę podpiąć VAG`a???
econ - jesli pali sie na tym przycisku kontrolka : klimatyzacja oraz dogrzewacz się nie załączą.
obieg zamkniety : zamykasz dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz. Zamykasz tym samym wentylacje kabiny. _________________ nord
To mój pierwszy post i dość nietypowe pytanie.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Tourana z 2003 roku wyposażonego w zwykłą klimatyzację. Czy istnieje możliwość wymiany panela na climatronic? Widziałem tych paneli dużo na allegro i tak się zastanawiam czy taka wymiana jest możliwa.
zrobiłem reset climatronika i ogrzewanie pasażera zaczęło działać Musze jeszcze tylko sprawdzić temperaturę wylatującego powietrza - bo wydaje mi się nie taka sama dla obu stron przy tym samym nastawie na pokrętle. Jeszce w tym tygodniu na wszelki wypadek podepnę VAGa i luknę czy jakiś błąd klimy się pojawił/wia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.