Sprawdź bezpieczniki na dole kokpitu, dla MR'05 w grę wchodzą następujące:
- 3 (5A)
- 24 (10A)
Te dwa odpowiadają za zasilanie sterownika climatronica. Natomiast dmuchawa jest zabezpieczona bezpiecznikiem 35 (40A) lub w przypadku gdy masz do tego niezależne ogrzewanie dodatkowe (Webasto) to 56 (40A). _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
bezpieczniki ok ,chyba bez kompa sie nie obejdzie moze siadl jakis przekaznik ?gdy wlaczam klime to slychac z kratek takie szemranie ale nadmuchu brak.
"Szmeranie" to praca silniczków krokowych klimy, więc chyba bardziej chodzi o sam silnik nadmuchu powietrza. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Witam .
Prześledziłem ten temat i wreszcie znalazłem możliwość dokonania nastawy wstępnej silniczków sterowania klimatyzacji . Cały czas mam problem z prawym silniczkiem V 159. Był wymieniany , teraz próbowałem resetowania nastaw . I nici .
Ma ktoś jeszcze jakis koncept co z tym zrobić ?? Silniczek cały czas szaleje .
A propos . Naciśnięcie przycisków ECON i nawiewu innego niż przód pokazuje dziwne temperatury ?? Co to może znaczyć ?
Skoro wymieniałeś już silniczek i jesteś pewien, że ten na podmiankę jest ok, to pozostają dwie mozliwości:
1. Panel climatronica fiksuje
2. Wiązka ma uszkodzenie.
Drugi punkt łatwo sprawdzić - powyciągać wtyczki i sprawdzić przejścia, najlepiej z małym obciążeniem np. żarówką 21 W.
Musisz poszukać kogoś z Touranem, Passatem czy Golfem z podobnym klimatronickiem (warto z podobnego rocznika) i sprawdzić jakie tam są sygnały i czy twój silniczek w drugim aucie zadziała.
Podłączałeś już kompa, żeby błędy odczytać? _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Problemy z sprężarkami od klimy wynikają z tego, że użytkownicy aut nie wiedzą o tym że klimę trzeba średnio raz na 2 lata napełniać, mimo tego że czynnik chłodzący jest, a klima działa. chodzi o to, że z czynnikiem podaje się olej, który po około 2 latach traci swoje właściwości. Napełnianie polega na tym, że odsysa się stary czynnik, oczyszcza ze starego oleju i barwnika, wpompowuję się go ponownie, ewentualnie uzupełnia nowym i podaje się nowy barwnik i OLEJ.
Pozdrawiam
Koledzy klima nie działa z różnych powodów np za mało jest czynnika chłodzącego, przerwany obwód elektryczny,czujnik wysokiego ciśnienia, czujnik temperatury zewnętrznej a co najgorsze i najkosztowniejsze to kompresor.Można zresetować ją manualnie ECON i nawiew na szybę wcisnąć razem i chwile przytrzymać lub zrobić to VAGiem!Przeprowadzić test elementów!Zobaczyć jakie są błędy!Naprawić, skasować błędy! Przypominam że klimatyzacja załącza się przy temperaturze zewnętrznej + 5 stopni C!Pozdrawiam
Witam .
Prześledziłem ten temat i wreszcie znalazłem możliwość dokonania nastawy wstępnej silniczków sterowania klimatyzacji . Cały czas mam problem z prawym silniczkiem V 159. Był wymieniany , teraz próbowałem resetowania nastaw . I nici .
Ma ktoś jeszcze jakis koncept co z tym zrobić ?? Silniczek cały czas szaleje .
A propos . Naciśnięcie przycisków ECON i nawiewu innego niż przód pokazuje dziwne temperatury ?? Co to może znaczyć ?
Maciej F
u mnie to samo, ale jeszcze nie wymieniłem silniczka. Na pewno trzeba po wymianie dokonać nastawów min i max. - chyba o adaptacje chodzi. słyszałem równiez że pomaga zmiana softu sterowania klimatyzacją - tylko nie wime jak to zrobić - moze ktoś już to przerabiał ?
W klimie klimatronic Czynnik uzupełniony , sprężarka załącza się ,wiatraki również ale wydaje mi sie że maja od razu za dużą prędkość / II bieg/ z testu przeprowadzonego na sprężarce wynika że wysokie ciśnienie wynosi 30 bar niskie 5,6 bar, w konsekwencji słabe działanie klimy ,gdzie tkwi przyczyna ?,brak sprawdzenia VAG,
czyżby to presostat ?????
witam , u mnie jak wl klime to chlodzi ale nie bardzo a nie slysze zeby sie sprezarka wl. spalanie na kom. sie podnosi na 0,9 normalnie 0,4 0,5 i wentylatory sie wl na wolnym biegu .czy sprezarka zawsze sie wl .pozdrawiam
witam,
mój TOURAN miał spotkanie z większym kamieniem na drodze, dostałem z przodu od strony kierowcy-
uszkodzenia widoczne to:
-uszkodzone od dolu zwmocnienie przednie,
-wygięta belka zderzaka przedniego dolna,
-plastik pod zderzakiem przednim,
wiecej uszkodzen widocznych nie mam, ale pokazał sie błąd w klimatyzacji:
898(0x0382):6A Sterowanie spre¿arki układu klimatyzacji Przerwa/zwarcie do plusa Lamp OFF
sprwdziłem nie ma widocznych uszkodzen przy spreżarce , przewodach, chłodnicy,wentylatory działaja, czynnik w instalacji jest - brak wycieków.
i sam nie wiem co moze byc przyczyna? sugestie mile widziane
ps: jestem za granica polski , a serwisy nie naleza tutaj do tanich
Zobacz czy do sprzęgła kompresora klimy (elektromagnes) dochodzi zasilanie. Jest sterowany plusem z 18pinu klimatronika. Masa stała. Sprawdź też masę, znajduje się w pobliżu lewego reflektora.
witam czy sprężarka powinna robić klik ,bo u mnie tego nie ma a jako tako chłodzi ,jest roznica jak wl.czy wyl.econ i spalanie rośnie z 0,5 do 0,9 na wolnych obrotach.czy tak ma byc .pozdrawiam
Jak włączysz ECON to wyłączasz sprężarkę i koniom lżej, stąd też mniejsze spalanie. A tego klik możesz nie usłyszeć, włączają się dodatkowo wentylatory i sam silnik też zdrowo hałasuje. Bardziej można to odczuć po obciążeniu silnika. Dołączany jest kompresor a startujące wentylatory dają popalić alternatorowi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.