witam zakupiłem niedawno swojego Passata b6, w aucie był od początku problem z hamulcami tzn. pedał w podłodze, odpowietrzyłem hamulce i okazało się że było bardzo zapowietrzone lewe tylne koło, po odpowietrzeniu metodą tradycyjną było lepiej ale nie było " fajerwerków " kiedy przesiadłem się do golfa v w ktorym pedał hamulca reaguje praktycznie od razu nie to co w Passacie. Pojechałem zatem do serwisu VW i odpowietrzyłem poprzez wymianę płynu hamulcowego ciśnieniowo. Po tym hamulce bajeczka tak jak w Golfie, niestety cieszyłem się przez kilka dni i hamulce ponownie słabsze:( ogólnie auto hamuje ale pedał nie reaguje od razu po wciśnięciu, efekt jest taki że trzeba go kontrolować bo nie czuć jakby oporu hamowania tylko dopiero pod koniec. Ponownie udałem się do swojego mechanika i okazało się że znowu to samo lewe tylne koło zapowietrzone. Pytanie: czy powodem może być zacisk tego koła? (brak jakichkolwiek wycieków), pompa hamulcowa która przepuszcza między sekcjami (ale co to ma do zapowietrzenia koła?) i jeszcze jedna diagnoza innego mechanika: pompa vacum nie daje ciśnienia (ale wydaje mi się że wtedy pedał hamulca byłby twardy a nie miękki?) proszę o pomoc może miał ktoś podobny przypadek[/list]
Kolego.
Passaty maja ta wade,ze wyjscie podcisnienia pompy vacum jest zakuwany i jesli nadgryzie go zab czasu,to wlasnie na tym wyjsciu powstaje nieszczelnosc.
Wynik tej usterki to spadek wartosci podcisnienia,a w rezultacie dac to moze objawy takie jak;czesto wylacza sie turbina,najczesciej podczas szybkiego przyspieszania.
Słabną hamulce,pedał staje sie twardy.
Sprawdz podcisnienie u mechanika(przyrząd nazywa sie vakuometr),prawidlowe powinno wynosic 0,8-1,0 atm.
Jesli masz w Pasku luzne wyjscie podcisnienia,to proponuje zalac je klejem do szyb samochodowych.ja tak zrobilem u siebie i od dwuch lat mam spokoj i moge powiedziec,ze mam hamulce w aucie.
Co do zapowietrzania sie ukladu,to stawiam na jakas nieszczelnosc jednak.Moze na wezykach masz gdzies jakas mikro dziure,dlatego zapowietrzenie trwa kilka dni i nie widac wycieku.
dziękuję za zainteresowanie problemem;) zrobię tak jak napisałeś z tym, że hamulce nigdy nie robiły się twarde dlatego zastanawiałem się nad diagnozą pompy vacum, tu sytuacja jest odwrotna, kilka centymetrów pedał wchodzi gładko bez znacznej reakcij hamowania dopiero po tym dystansie hamuje wyraźnie. W rezultacie wygląda to tak że jadąc i chcąc zatrzymać się w danym punkcie muszę brać poprawkę że podczas naciskania hamulca auto nadal jedzie i hamulec zareaguje jakby z opuźnieniem. Po odpowietrzeniu cisnieniowym Passat hamował idealnie szkoda że tylko przez kilka dni:/ sytuacja wrociła do stanu jak wyżej dlatego postanowiłem sprawdzić i co mnie zdziwilo znowu powietrze w tym samym kole (lewe tylne). na mój rozum gdyby był problem z vacum to nie byłoby podciśnienia na servie i pedał robiłby się twardy jak pisałeś, ponadto silnik traciłby moc i nie równo pracował a takich objawów u mnie nie ma. Zastanawiam się tylko skąd w takim razie powietrze w układzie i dla czego akurat tylko w tym jednym kole a nie wszędzie
nie jestem mechanikiem ale na zdrowy rozum też tak myślę, zdziwiło mnie tylko to że na odpowietrzeniu byłem w serwisie VW gdzie przeglądali układ i stwierdzili, nie ma wycieków to jest ok. Zaczynam wątpić w ich profesjonalizm bo myślę że to że nie ma wycieków nie oznacza że powietrze nie może być zasysane. Obstawiam właśnie ten zacisk, chyba zacznę od wymiany zestawu naprawczego(uszczelek i tłoczka) i jeszcze raz odpowietrzę. Mam nadzieję że problem nie powróci. Myślę że powodem mogą być uszczelki lub jakiś wżer na tłoczku który podczas cofania się zasysa powietrze ale to są tylko moje domysły:/ najgorsze są te diagnozy mechaników które wprawiły mnie w osłupienie:/ jeden że pompa hamulcowa, drugi że pompa vacum, trzeci że sterownik absu a jak mówiłem że po odpowietrzeniu było ok to jeden nawet mi powiedział "wydawało ci się" :/
Tylne zaciski VW od zawsze miały problem z przedostawaniem się płynu do mechanizmu ręcznego, także wymiana uszczelek w zacisku powinna problem rozwiązać
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Wolksvagen Bora 1,9 TDI 90 PS
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 20 Sty 2016, 12:23
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) problem z hamulcami :(
No sytuacja wygląda tak że jeżeli masz poziom płynu prawidłowo to nie powinien ci się cały układ zapowietrzyć a tylko dane koło z usterką. Jeżeli tobie się zapowietrza cały układ to ja bym szukał przyczyny w pompie, może faktycznie coś jest wadliwa lub któryś element ABS ma usterkę. Z zacisku z którego nie ma wycieku nie jest możliwe zasysanie powietrza tam nie ma zaworów jednostronnych. Ja spuszczam płyn całkiem z układu i potem wystarczy odpowietrzyć 2 zaciski przód lub tył i hamulce zawsze zaraz po zabiegu są brzytwa .
poziom płynu hamulcowego jest odpowiedni a zapowietrza się właśnie tylko lewe tylne koło nie cały układ:/ wycieku nigdzie nie widać przynajmniej tak mi powiedziano podczas wizyty w serwisie
witam otóż zdecydowałem się ponownie oddać auto do serwisu VW gdzie stoi już tydzień i nic tłumaczą się że albo mają awarię sprzętu albo mechanik się rozchorował:/ w każdym razie dzisiaj ponownie do nich dzwoniłem i dowiedziałem się że w układzie nie znaleźli żadnego wycieku i mechanik stwierdził że hamulce nie są złe i on by je tak zostawił ale kierownik kazał szukać przyczyny i jak stwierdzili będą jeszcze sprawdzać wysprzęglik który może mieć wpływ na zapowietrzenie układu i spróbują jeszcze odpowietrzyć pompę abs bo wcześniej tego nie zrobili. Jak myślicie czy powodem zapowietrzenia się układu a w tym jednego koła może być wada wysprzęglika lub pompa abs pomimo tego że abs i pedał sprzęgła działają prawidłowo (biegi wchodzą bez problemów)?
Dołączył: 16 Mar 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Passat B6
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Mar 2017, 01:20
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) problem z hamulcami :(
Podejrzewam, że masz problem z zaciskami, dlatego hamulce tak się zachowują. Jeżeli chcesz to sprawdzić przedzwoń tutaj telefon 537-448-724. Firma jest z Konina, ale specjalizuje się w tej kwestii.
dziękuję za radę ale uporałem się już z tym problemem, faktycznie problemem były zaciski a raczej ich uszczelnienie przy silniczku hamulca (oringi) pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.