Witam, dwa dni temu wystapił u mnie nastepujacy problem,wróciłem do domu po pracy wyłaczyłem silnik ale zdecydowałem sie ze pojade jesczze cos załatwic... uruchamiam silnik a tu zonk- brak wspomagania- zaswieciła sie czerwona kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem! no nic,mysle sobie niewykombinuje...wale do serwisu...dojechałem i oddałem auto w rece fachowców...
po 10 minutach...konsylium 4 specjalistów po wyjeciu i ponowny m włozeniu bezpieczników uruchomiło pojazd i wspomaganie wrociło ale...
nie było sterowania szybami i nie działała zapalniczka... kolejne podłacznie pod VAGa i decyzja....głowny bezpiecznik przepieciowy(chyba tak to nazwali)...rozebrali,wyjeli i włozyli...DZIAŁA!
odjechałem z serwisu.. po dwóch dniach(dzisiaj) ponownie. przekrecam kluczyc-brak wspomagania-szału o mało co nie dostałem- wyłaczyłem kluczyk i właczyłem ponownie- jest wpomaganie...
czy kto moze miał cos podobnego? gdzie szukac przyczyny, co boli mojego Tourana? dowiedziałem sie przy okazji pobytu w serwisie ze mam elektryczne wspomaganie...
Wymieniać bezpieczniki wielu umie, ale znaleźć przyczynę jego przepalenia już tylko garstka. Jak już byłeś w serwisie to mogli pomierzyć wartość natężenia prądu, tym bardziej, że padł ci (z opisu) bezpiecznik wysokoprądowy.
Być może, że silnik wspomagania pobiera za duży prąd. Trzeba sprawdzić po kolei obwody podpięte pod niego - jeśli mają dodatkowe bezpieczniki to raczej je można wykluczyć. Zostają graty podpięte bezpośrednio.
Nie próbuj tylko czasami zakładać większego bezpiecznika, bo szkoda autko sfajczyć
Warto sprawdzić jaki błąd się zalogował po ostatniej awarii. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
ale własnie chodzi o to ze zaden z bezpieczników nie był przepalony. ani te małe ani ten głowny przepieciowy. poruszali tylko nimi,wyjeli, włozyli i zadziałało. wyglada jak by gdzie był jakis luz na stykach czy kostkach ipod wpływem drgan czy wpadniecia np. w dziure cos sie luzuje....
podobno mam wspomaganie elektryczne wiec moze cos w tył kablach nie styka..
no i problem powrócił ten sam...brak wspomagania! po ostatniej wizycie w serwisie postanowiłem ze juz do nich nie pojade..
pojechałem do auto-elektryka który stwierdził ze jesli tam jest wspomaganie elektryczne to jest pompa wspomagania a jesli jest pompa wspomagania to zawieszaja sie w niej szczotki co powoduje tymczasowy brak wspomagania...
serwis podał kwote 4.100 bo stwierdzil ze ta pompe wymienia sie razem z przekładnia(podobno inaczej sie nie da)
elektryk stwierdził ze da sie to naprawic rozbierajac pompe i wymieniajac te szczotki...koszt okolo500zł..
kto ma racje?
czy ktos jest w stanie powiedziec mi jakie mam wspomaganie i jak jest z ta pompa(jest sama czy w przekładni?)? podam vin jak trzeba..
Wspomaganie w uproszczeniu realizowane jest za pomocą silnika elektrycznego, który poprzez zębatkę działa na listwę zębatą. Równolegle druga zębatka jest umieszczona na końcu wałka kolumny kierowniczej zapewniając mechaniczne przełożenie i zachowanie kierowalności w przypadku awarii wspomagania. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Turanek..a mozesz to jasniej napisac? co mogło pasc? jak to zdiagnozowac?gdzie szukac tego ,,silnika elektryznego"?da sie to naprawic? i na jakie koszta sie mniej wiecej szykowac?
Ja tutaj esejów pisać nie będę Jest tego trochę...
ASO tego nie robią bo to "wąska specjalizacja" jest, a do tego odpowiedzialność - w końcu to układ kierowniczy. Jeśli ktoś się czuje na siłach, ma wiedzę i kasę na ewentualne kupno dobrej przekładni to może działać.
DSG też w ASO nie naprawiają, ale są spece pod Poznaniem co w tym dłubią. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
ok Turanek nie denerwuj sie prosze. jako ze jestes dosc dobrze obeznany w temacie eksploatacji Touranów pytam Ciebie:) liczac na jakakolwiek pomoc:)
idac dalej w poszukiwaniu przyczyn braku wspomagania,czytajac fora i pytajac ludzi doszedłem do kilku przyczyn które moga powodowac w/w awarje:
1.czujnik skretu
2.ładowanie( słaby akumulator)ja mam 72Ah 610A
3.uszkodzona pompa elektrohydrauliczna(szczotki w niej)
4.zanieczyszczony komutator(cokolwiek to znaczy)
5.trzeba zrobic kalibracje i inicjalizacje tego silniczna na pompie.
co wy na to?
jaki powienien byc odpwiedni akumulator w 1.9TDI?
PS. I jeszcze zauwazyłem ze po wyjeciu kluczyka ze stacyjki z komory silnika po prawej tylnej czesci dobiega dzwiek(pisk) a po ok 1minucie jest ,,klik" i cisza... to samo jest po przekreceniu klucza w stacyjce ale bez zapłonu..(stojac przodem do silnika-prawy "tył"....
pkt 2 teoretycznie mozliwe - zbyt niskie napiecie przy starcie moze skutkowac bledem i wylaczeniem wspomagania - spotkalem sie z tym w Fabii - ktory rok tego tourana?? - skoro pogrzebanie przy bezpiecznikach cos pomoglao na chwile to moze faktycznie problem z napieciem po prostu jest
Patrzac w etke - jest tam silnik elektryczny , zadnej hydrauliki - wiec albo napiecie albo cos z tym silnikiem - ile kkm tam masz nakrecone??
W tym roczniku czujnik skrętu jest w kolumnie kierownicy. Jego problemy skutkowałyby raczej żółtą kontrolką.
Silnik jest elektryczny - żadnej hydrauliki.
Niskie napięcie aku będzie skutkować podwyższeniem prędkości biegu jałowego.
Jeśli byłeś w ASO to na pewno podpięli tester, żeby odczytać ewentualne błędy. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
tak,byłem w ASO,podpieli kompa i nie wykazało błedów. poruszali (dosłownie) bezpiecznikami i zadziałało.
rok prod 2003, 180 000km.
moze faktycznie ten akumulator?(jaki powinien byc?) a moze padł ten silnik od wspomagania?
wczoraj byłem u auto elektryka i powiedział ze to beda szczotki w tym silniczku które sie zawieszaja. mowił ze ostatnio robił octavie i ze tu jest bardzo podobnie. zastanawiał sie tylko czy ta pompa z tym silnikiem jest zespolona z przekładnia bo jesli tak to moze byc problem bo trzeba bedzie cąłosc wymienic a to koszt 4tys! ale mowił ze najczesciej da sie ten silniczek rozebrac i wszystko sprawdzic i wymienic.
turanek i marekzu- bardzo wam dziekuje za wszelkie sugestie...po nitce do kłebka...jak cos wam przyjdzie jesczze do głowy to dajcie znac. zagladam tu co godzine:)
Ostatnio zmieniony przez fanx dnia Pią 04 Gru 2009, 22:00, w całości zmieniany 1 raz
hmmm..nie wiem bo auto jest sprowadzane...na aku sa znaki firmowe VW a oznaczenia sa 72Ah i jakies 610A w katalogu znalazłem ze powinien byc 75Ah i 760..... auto było lekko bite wiec prawdopodobnie ktos grzebał pod maska...
a tu podaje Wam link do tematu na forum elektroda.pl w którym to pewien użytkownik turana z 2003r opisał jak rozwiazał taki sam problem u siebie i jakie pomysły mu podsyłali inni..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.