Niestety zabrałem się za wymianę klocków z tyłu , naturalnie nie mając klucza do tłoczków i rezultaty tego jak na foto. Zdemontowałem cały zacisk, próbowałem imadłem ściskać , kręcić i tłoczek nawet nie drgnie tzn tak by się schował . Wyjść, to wyszedł cały, w drugą stronę trochę się wkręci i koniec. Ani drgnie. Czy ktoś ma pomysł jak domowym sposobem można sobie poradzić z tym stanem rzeczy ?
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Czw 03 Maj 2012, 14:13
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) Problem z tłoczkiem przy wymianie klocków z tyłu
witam - kolego naparacowałes sie - i problem : Noje sposoby::
- wciskasz kciukiem
- drewniany trzonek np. młotka
- skrecana klamra - typ stolarski
- wkrecasz - wykrecasz
- """ nowe '' modele np. B-6 / tył / hamulec elktryczny zacisk / to zaleca się komputerowy code cofania tłoczka .. - podobno mozna w tym modelu delikatnie wkrecic tloczek do miejsca w ktorym wejda okładziny...
Kolego taki zestaw do tłoczków w twoim przypadku wystarczył by aby wkręcić tłoczki w zaciski, ale jak robiłeś to na siłę to mogłeś tez uszkodzić gwint albo w cylinderku albo w samym tłoczku W Touranie wkręca się cały tłoczek prawie jest równo z zaciskiem i gumką uszczelniającą.
Pozdrawiam
Re: ( Volkswagen Touran ) Problem z tłoczkiem przy wymianie klocków z tyłu
No niestety najpierw wziąłem się za wymianę a potem za czytanie forum. Faktycznie ściąganie tego było zbędne. A problem już rozwiązałem. Do ściśnięcia użyłem głównego trzonu ściągacza do łożysk od pralek. On wyglądał prawie jak ten przyrząd do tłoczków także wszystko poszło gładko. Z drugim kołem nie było już problemu. Na szczęście pierwszy tłoczek nie uszkodził się od uderzeń młotkiem. Jedynym problemem było odpowietrzenie układu . 2 razy ściągałem wszystkie 4 koła i odpowietrzałem . Może nie najlepiej albo byłem dziś u mechanika ,sprawdził i mówi że jest ok. Co prawda w drodze powrotnej strasznie zagrzała się jedna tarcza właśnie od strony tego pierwszego tłoczka i troche spanikowałem bo śmierdziało spalenizną. W domu polałem to wodę, schłodziłem , sprawdziłem na podnośniku , kręci się. Potem znów na miasto i wszystko ok. Być może spalenizna to skutek tego że nowe klocki są dosyć grube ( bosh) a tarcze są nieco porysowane czy jak tam zwał i po prostu zanim się klocki nie dotrą może tak czasem być. Bo tarcz nie dawałem do szlifowania.
Poza tym wszystko ok. CO prawda hamulec jakiś miękki mi się wydaje jak naciskiem , ale może wróci to do stanu pierwotnego ( obecnie nic sie nie grzeje, nie pali , płyn zalany prawie na max, nic nie cieknie z okolic wymienianych tłoczków.) Pojeżdzę z tydzień, dwa . To zobaczę.
Ale faktycznie jak ktoś wpierw poczyta co i jak, to problemu z wymianą tylnych klocków i cofnięciem tłoczków w warunkach domowych nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.