Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Maj 2012, 08:17
Temat postu:

Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Witajcie.Jestem posiadaczem Vw Tiguana 2009r (bez gwarancji) i wszystko bylo pieknie,ladnie do pewnego momentu.
Otoz silnik zaczal nagrzewac mi sie do 90 stopni w bardzo szybkim tempie.Dla przykladu wczoraj 11stopni celcjusza na podworku - przejechalem 3-4 kilometry i temeperatura oleju pokazuje 90stopni.Wylaczam silnik- pracuje wentylator.Zaznaczam ze wczesniej tego mialem.Obroty silnika przy tym przy wlaczeniu na zimnym zatrzymuja sie na 800-850obr,natomiast kiedy skoczy temperatura jest okolo 1000-1050obr.
To chyba nie jest normalne ze wentylator wlacza sie po 3-4km przejechanych i po wylaczeniu stacyjki pozostaje dalej w ruchu,po czym wylacza sie po jakis 3-4 minutach.
prosze pomozcie!!!
Powrót do góry
zibi1961

Dyskutant



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trębaczew , Łódzkie
Posiadane auto: VW Touran 2.0 TDI 140 KM skrz. DSG
Piwa: 4/1
Wysłany: Pon 14 Maj 2012, 21:13
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Przy włączonej klimie wentylator powinien chodzić no i obroty są na klimie wyższe.Że szybko się nagrzewa to bardzo dobrze ,może ma webasto.Wentylator w wielu samochodach chodzi po wyłączeniu silnika. Może niepotrzebnie się martwisz.Nie widzę tu nic niepokojącego. Płyn się chyba nie zagotował?
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Maj 2012, 21:16
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


zibi1961 napisał:
Przy włączonej klimie wentylator powinien chodzić no i obroty są na klimie wyższe.Że szybko się nagrzewa to bardzo dobrze ,może ma webasto.Wentylator w wielu samochodach chodzi po wyłączeniu silnika. Może niepotrzebnie się martwisz.Nie widzę tu nic niepokojącego. Płyn się chyba nie zagotował?

Nie,plyn sie nie gotowal,temperatura zostala na 90stopniach.Ten model akurat nie ma Webasto.Ale co ?Jezdzic caly czas z wlaczonym wentylatorem to chyba nie jest normalne.Pojade jutro podepne pod kompa -zobaczymy co wyjdzie
Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pon 14 Maj 2012, 21:55
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


witam - kolego myslę,że włącza ci sie wypalanie filtra FAP , czy DAF - wtedy nie powinienes przerywac trasy - wyłaczac silnika - PS. wlącza się grzanie tylnej szyby, lusterek ?? Ale diagnostyka nie zaszkodzi .
Moze sie mylę,ale takie sa objawy - powodzenia Wink
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 07:11
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


piekny-gienus napisał:
witam - kolego myslę,że włącza ci sie wypalanie filtra FAP , czy DAF - wtedy nie powinienes przerywac trasy - wyłaczac silnika - PS. wlącza się grzanie tylnej szyby, lusterek ?? Ale diagnostyka nie zaszkodzi .
Moze sie mylę,ale takie sa objawy - powodzenia Wink

Czy wlacza sie grzanie tylnej szyby to nie wiem-nie ma zadnej kontrolki zapalonej na desce rozdzielczej.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 07:11
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
zibi1961

Dyskutant



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trębaczew , Łódzkie
Posiadane auto: VW Touran 2.0 TDI 140 KM skrz. DSG
Piwa: 4/1
Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 11:10
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


To możliwe że włącza się u ciebie regeneracja aktywna filtra DPF/FAP Regeneracja aktywna wymaga wyższej temperatury, bo aż 600oC, w której to cząstki sadzy nagromadzone w filtrze są spalane. Taka temperatura osiągana jest jednak tylko dzięki ingerencji sterownika silnika. Po wykryciu poziomu nasycenia przekraczającego 50% sterownik silnika dokonuje zmian w parametrach pracy silnika. W większości przypadków jest to np. wyłączenie recyrkulacji spalin w celu zwiększenia ilości tlenu i podwyższenia temperatury spalania, opóźnienie kąta wtrysku i dokonywanie wtrysku dodatkowego, zwiększenie ciśnienia doładowania aby kierowca nie odczuł spadków mocy itd. .Trwa ok. 5-10 minut i wykonywana jest przeważnie co 200-600 km, zależnie od trybu jazdy kierowcy. Czasem jednak nie ma odpowiednich warunków do wykonania tego typu operacji, np. w jeździe miejskiej, lub jest ona często przerywana przez kierowcę jeszcze przed zakończeniem, na co nie mamy wpływu, ponieważ nie jesteśmy informowani o tym, kiedy przebiega regeneracja. Jeśli następuje znaczne nasycenie filtra, zapala nam się kontrolka filtra cząstek stałych i musimy stworzyć odpowiednie warunki do przeprowadzenia regeneracji aktywnej, np. ciągła jazda pod obciążeniem na autostradzie w miarę stałą prędkością.
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Maj 2012, 19:06
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Zibi-chyba miales racje.Przelecialem sie za miasto krecac wiele wyzej obroty jak normalnie- przejchalem 20km -wrocilem do domu i problem znikl.
Wszystko bylo ok do dzisiaj,znowu to samo.Te same objawy,spalanie 1-1,2/godz podczas postoju,zar z tylnej rury wydechowej,wentylator,oboroty 900/1100.Wrrrrrr.Znowu musze leciec za miasto zeby go przedmuchac?I tak za kazdym razem?Ile to moze trwac?Moj Tiguan ma 40tys km.Jesus!!!
Jakies porady?Co zrobic?Serwis?Dodam ze nie mam zadnej kontrolki na desce zapalonej.
Powrót do góry
zibi1961

Dyskutant



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trębaczew , Łódzkie
Posiadane auto: VW Touran 2.0 TDI 140 KM skrz. DSG
Piwa: 4/1
Wysłany: Nie 20 Maj 2012, 10:00
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Można to przy pomocy VCDS zrobić:
Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:

Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]

Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Jeżeli to rzeczywiście filtr cząstek stałych to tą procedurą powinieneś go wyczyścić. Wszystko zależy od stylu jazdy. Trzeba co jakiś czas autko przegonić na wyższych obrotach przez ok. pół godziny. Jeśli problem będzie się często pojawiał to są firmy które zaślepiają(wycinają )ten filtr i po kłopocie.
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Maj 2012, 10:22
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Czyli co?Do mechanika -on podpina pod kompa wywoluje procedure czyszczenia DPF.Jezeli to nie pomoze to wycinamy tak?
Powrót do góry
zibi1961

Dyskutant



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trębaczew , Łódzkie
Posiadane auto: VW Touran 2.0 TDI 140 KM skrz. DSG
Piwa: 4/1
Wysłany: Nie 20 Maj 2012, 15:54
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Tak. Zdiagnozuje ci czy to na pewno to.(w programie widać stopień zapełnienia filtra) i może uruchomić procedurę czyszczenia z poziomu VCDS-a.
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Maj 2012, 18:17
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


zibi1961 napisał:
Tak. Zdiagnozuje ci czy to na pewno to.(w programie widać stopień zapełnienia filtra) i może uruchomić procedurę czyszczenia z poziomu VCDS-a.

Dzieki bardzo.Jutro podjade do V-tech- podobno szpece od DPF
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Maj 2012, 07:46
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Bylem w V-tech.podlaczyli do komputera.W drodze do nich wszystko wrocilo do normy.
Odczyt z kompa: 8gra sadzy w filtrze.Z tego co sie dowiedzialem to przy 40gramach sadzy w filtrze nadaje sie on juz do wyciecia/regeneracji.Czyli to mniej niz 1/4.Diagnoza- filtr DPF czysty.VCDS nie pokazal zadnych bledow.
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Maj 2012, 11:09
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Wczoraj pojezdzilem,znowu wlacza sie tryb aktywny dopalania.Jade znowu do V-tech -pokazuje 26,4 gr sadzy- czyli 3 razy wiecej niz wczoraj.Juz zglupialem.Chyba usune ten filtr+ przeprogramowanie kompa Sad
Bo zalaczanie sie trybu co 2-3 dni to jakas przesada.Duzo pali + nie bede smigal w trase za kazdym razem - bo na paliwo nie zarobie
Powrót do góry
KeyKey

Czytelnik



Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: VW Caddy 1.9 TDI (77kW)
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 20:36
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


Witam, mam podobny problem, tzn. takie same objawy.
Natomiast ja mam VW Caddy, 2004, silnik 1.9 TDI 77kw, typ BJB i z tego co wiem nie posiada on filtra cząstek stałych.
Co w takim razie może być przyczyną takiego zachowania silnika ??

Z góry dziekuję za pomoc.
_________________
Pozdr.
KeyKey
Powrót do góry
savvas

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: VW Tiguan
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 20:39
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Tiguan ) Wysokie obroty na biegu jalowym+ wentylator


KeyKey napisał:
Witam, mam podobny problem, tzn. takie same objawy.
Natomiast ja mam VW Caddy, 2004, silnik 1.9 TDI 77kw, typ BJB i z tego co wiem nie posiada on filtra cząstek stałych.
Co w takim razie może być przyczyną takiego zachowania silnika ??

Z góry dziekuję za pomoc.

Calkiem mozliwe ze to nie DPF u mnie jest.Bylem w V-tech i powiedzieli ze ewidentnie wypala sie fltr czastek stalych.Sam nie wiem,wywalenie tego ustrojstwa +nowy soft = 2400zl.Nie wiem czy chce tyle kasy wywalac.Co jak usterka wroci?Generalnie nikt nie moze mi pomoc.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Tiguan »

Opinie o samochodach Volkswagen Tiguan - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenGolf

79 900

2016r.

34 000 km

mazowieckie

VolkswagenTouran

99 900

2020r.

32 000 km

podkarpackie

VolkswagenGolf

54 900

2016r.

115 000 km

wielkopolskie

VolkswagenPassat

72 900

2018r.

168 675 km

warmińsko-mazurskie

VolkswagenPassat

51 900

2016r.

219 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System