Witam.Moj problem polaga na tym ze w czasie jazdy przestaje dzialac turbina,kompletny brak mocy.Po zgaszeniu i zapaleniu wszystko dziala ok.Po jakims czasie to samo.Nie mam pojecia co zrobic?.Moze ktos mial to samo?[/list]
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 1295 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Golf 6 1.6 TDI 105km /77kW i Toyota Avensis t27 2.0 D4d 2015
Piwa: 224/9
Wysłany: Pon 18 Cze 2012, 14:28
Temat postu:
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
Kolego należy wykonać skan VAGiem i zobaczyć jakie są błędy, bo tak to diagnostyka może być jak wróżenie z fusów, może to być błąd sporadyczny, a może to być coś poważniejszego. Pozdrawiam
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
Witam wszystkich,
Dużo auto ma nalatane? Może po prostu czas na regenerację turbinki. Nawet jak nie wychodzą błędy to jeszcze można zrobić test turbawki VAGiem. _________________ www.t5-forum.pl
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
Witam mam na imie Rafał i powiem tak mam bardzo podobny problem jak tutaj kolega z małymi różnicami :
Mi rozpina już nawet przy 1800 obrotów , raz przy równomiernej jeździe , raz przy wyprzedzaniu róznie
- zrobiłem remont turbiny i po około 8-9 miesięsy temat znowu się powturzył więdz w ramach gwarancji ''wyczyszcili" mi ją jeszcze raz bez zmian . Ostatnio natchneło mnie i dołożyłem parę koników , po komsultacji że to zawór EGR odcina to i zmieniłem na nowy -kurna TO SAMO
Rozmawiając z mechanikiem że może turbo jest zanieczyszczone i łopawki nie wracają do poprzedniego kąta przy zróżnicowanych obrotach , dlatego zawór odcina , sam już nie wiem .
Jazda takim samochodem przy wyprzedzaniu staje się trochę niebezpieczna .
Może coś wam się nasówa ? Pozdrawiam Rafał
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
MASZ KOLEGO OSAD NA ŁOPATKACH TURBO, SPRÓBÓJ ZMIENIĆ STYL JAZDY NA NIŻSZE BIEGI MOŻE JĄ SAMO WYDMUCHA , A JAK NIE TO CZYSZCZENIE MECHANICZNE. SADZA OSIADAJĄCA NA ŁOPATKACH POWODUJE ,ŻE NIE ZMIENIA SIĘ KĄT NACHYLENIA I WŁĄCZA SIĘ TRYB AWARYJNY. VW MAJĄ TAKĄ PRZYPADŁOŚĆ Z TURBINAMI. MUSIASZ TEŻ PAMIĘTAĆ ABY TURBO WYSTYGŁO PO DYNAMICZNEJ JEZDZIE.
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
Witam . No ale jak , kiedy nawet nie zrobiłem 10000 km i już czyszczenie .?
Nie znam się ale chyba - pierścień sterujący "kierownica" przestawia kąt pochylenia łopetek przy wyższym podciśnieniu ,a gdy ono spada to przestawia je w odwrotną stronę .Nie zostawia ich aby same się wróciły [gdyby tak było to faktycznie jakiś nalot mugłby spowodować zatarcie sie łopatek ]]-- ja tak rozumuję--
Może gdzie indziej jest problem: jakiś elektrozawór, nie szczelny układ, niedomagający siłownik pnełmatyczny itp .?????????
Nie wiem nawet jakie teraz postawic pytanie ?
No to co dalej?
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
NALOT POWODUJE ,ŻE KIEROWNICA USTAWIA ŁOPAKI NA MAXIMUM, KOMPUTER STWIERDZA, ŻE JAST OT NIEBEZPIECZNE I ODŁĄCZA. NAJCZĘŚCIEJ TAKIE USTERKI MAJĄ KIEROWCY KOBIETY BO JEZDZĄ DELIKATNIE. TURBO NIE PRACUJE W PEŁNYM ZAKRESIE. KIEROWNICA SIĘ ZAPIEKA Z NIEUŻYWANIA. OCZYWIŚCIE MOGĘ SIĘ MYLIĆ ALE MAM JUŻ 4 VW I PROBLEM SIĘ POWTARZA.
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
T5 174KM jeżdze już Duuzo kilometrów od 10 lat , jest to moja 6 turbina , zawsze było tak samo jak opisujecie (jedna wytrzymała nawet 700km) do czasu jak przestałem bawic sie w regenerowane, kupiłem nową i olej zacząlem zmieniac co 10tys to jeżdze już 3 rok bez problemów
Re: ( Volkswagen ) T5 2.5TDI 130km+chip Problem z turbina
Podepnę się pod temat.
Turbina wymieniona na po regeneracji w 2013 wrzesień ( przez poprzedniego właściciela) .
Objawy są takie po wkręceniu silnika powyżej 3500 ob/min turbina wchodzi w tryb awaryjny.
Błędy jakie odczytałem wagiem
P1570 Sterownik silnika zablokowany Komponent zablokowany
P0234 Regulacja ciśnienia doładowania Powyżej granicy regulacji
Pytanie czy aby na pewno turbina?
Od czego zacząć żeby usunąć ta usterkę
I jeszcze jedne błąd znalazłem
021A Czujnik zasilania napięcia Komponent uszkodzony
Gdzie znajdę ten czujnik?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.