Nie piszesz czy montujesz hak oryginalny- uchylany czy jakiś inny.
Do podpięcia elektryki możesz użyć modułu nieoryginalnego albo oryginalnego - więcej znajdziesz na forum Tourana _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Hak oryginalny z wiązką do modułu rozpoznawania przyczepy J345 samego modułu nie posiadam. Całość chciałbym wykonać na częściach oryginalnych.
Udało mi się ustalić co trzeba zdemontować aby zamontować hak.
Napisze tutaj elementy które trzeba zdemontować opis nie zawiera fachowego nazewnictwa elementów do demontażu.
- Tylni zderzak
- Belka tylnego zderzaka (w jej miejsce wejdzie belka od haka)
- Lewa cześć zabudowy bagażnika (dostęp do modułu J345)
Moje pytanie dotyczy teraz czy samochód który nie miał fabrycznie zainstalowanego haka posiada wiązkę umożliwiająca podłączanie "sterownika rozpoznania przyczepy J345 z komputerem samochodu ?jeżeli jej nie posiada to jak ją podłączyć?
Na schemacie widnieje złącze z głównej magistrali ale pytanie czy modele bez fabrycznego haka tez je posiadają.
Oraz czy po podłączeniu oryginalnego sterownika wymaga on programowania?
Kolego, czas darmowych kabli w VW zakończył się na Golfie MKII. Wiązkę musisz ciągnąć do przodu, nie ma rady. Z drugiej strony nie jest to takie straszne, wiem bo robiłem
Co do kodowania, to:
1. Musi być zaznaczone w sterowniku Gateway
2. Zakodowanie sterownika haka na "pozostałe kraje"
3. Przekodowanie sterownika hamulców, tak by uaktywnić tzw. ESP jazdy z przyczepą _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Tez jestem w trakcie montowania oryginalnego fabrycznego haka w nowej alhambrze (czyli vw sharanie). Z tego co do tej pory wybadalem:
Trzeba ciagnac kabel plusowy srednicy ok 6mm od akumulatora do tylu auta, na drugim koncu zainstalowac dwa bezpieczniki 30A i od tych bezpiecznikow dwa kabelki ida do sterownika haka. Oprocz tego widze przkaznik w tym obwodzie ale nie za bardzo rozumiem jaka pelni role. Dodam ze w alhambrze sa jeszcze elektrycznie otwierane klapa bagaznika i drzwi suwane wiec moze ten przekaznik ma zwiazek z tym wlasnie. Dodatkowo od sterownika haka do gateway-a ida dwa kabelki i jeszcze jedna para przewodow ale nie zlokalizowalem gdzie one ida. Generalnie myslalem ze dodanie haka elektrycznego bedzie prostsze ale okazuje sie ze jest sporo grzebania w elektronice auta i kablach. Na razie bede ciagnal ten projekt dalej wiec jesli jest nas wiecej, chetnie podyskutuje. _________________ Nie jestem filozofem, jak czegos nie wiem to pytam.
W czerwcu zakładałem hak w serwisie, zapłaciłem 500 zł za montaż,a razem z hakiem i wiązką zapłaciłem 2500 zł.
Czy warto bawić się w zakładanie haka?
Zawsze coś można urwać lub zepsuć, wszystko zależy od doświadczenia jakie posiadasz.
Ja osobiście nie polecam takie rozwiązania.
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: tiguan 2.0 tsi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Paź 2012, 02:33
Temat postu:
montaz haka tiguan
witam. hak monowalem w sierpniu oryginalny firmy bosal uchylny otwierany za pomoca linki (uchwyt w zderzaku) wersja europejska . posiadam auto z usa i mialem fabrycznie pociagnieta wiązke ktora lezala po stronie kierowcy i konczyla sie za "boczkiem tapicerki bagaznika" nie mialem modulu ale za to mialem pociagnieta wiazke elektryczna do zderzaka oraz belke bez kuli haka w wersji usa. Po zdemontowaniu zderzaka i belki i przykrezeniu haka europejskiego hak dziala prawidlowo. musialm wyciąc w zderzaku plastik pod rączke ciegna linki , oraz na dole pod kule obrotowa. na szczescie podczas kupna haka na szrocie mialem ten komfort aby wymierzyc dokladnie i zrobic sobie szablon do ciecia w zderzaku. niestey po kupnie oryginalnego modulu haka i wpieciu go w instalacje nie dziallay kierunkowskazy oraz swiatlo cofania. pozycje stop oraz podswietleie tablicy rejestr. bylo ok. okazalo sie ze pod wersje usa nie podejdzie modul oryginalny haka od wercji europejskiej. kierunki i cofania idą po CAN dlatego nie funkcjonowaly. trzeba bylo wywalic oryginalny modul i zastapic go dedykowanym analogowym podpinanym pod tylne swiatla oferowanym na allegro.pl do tiguana. teraz dziala ok.
pozdrawiam _________________ Moj tiguan 2.0 tsi 200kM FWD tiptronic 235/50R18 2009r Wersja USA
W dalszym ciagu nie wiem po co przekaznik w obwodzie haka. Dwa kable ktore wchodza do wiazki klapy tylnej ida do czujnika klapy wlasnie. Chodzi o to ze hak da sie tylko wysunac i schowac gdy klapa tylna jest otwarta. W chwili obecnej mam zainstalowany hak, sterownik przykrecony za lewym nadkolem, wiazka przewodow podlaczona do sterownika, zainstalowany wlacznik wysuwania i chowania na tapicerce prawego nadkola. Pozostaje mi tylko przeciagnac wiazke do tego wlacznika (idzie od sterownika w belce tylnej nadwozia), poprowadzic gruby przewod do akumulatora wraz z dwoma przewodami do gateway-a, no i przykrecic skrzynke bezpiecznikow "C" za lewym nadkolem (dostep do tej skrzynki prawdopodobnie jest po otwarciu klapki maskujacej wlew ADBLUE, no i nieszczesny przekaznik ktory nie wiem po co jest. W dalszym ciagu czekam na wskazowki. _________________ Nie jestem filozofem, jak czegos nie wiem to pytam.
Witam,
kilka dni temu montowałem hak do nowozakupionego 3 latka.
Zaproponowali mi kilka modeli od 900 zł do 1600 zł.
Wybrałem Westfalię zapinaną z automatem - banalnie prosta w użyciu, montaż - delikatnie wycięty zderzak - trzeba się mocno nachylić żeby zobaczyć wycięcie. Instalacja elektryczna ma module bez ingerencji w jakieś komputery, kable lutowane w wiązkach lamp. Samochód tego nie widzi nawet pod obciążeniem podłączonej przyczepy. Co prawda nie widać też przepalonych żarówek.
belka haka wchodzi zamiast wzmocnienia tylnego zderzaka na oryginalne śruby, wzmocnienie dostałem z powrotem.
Za wszystko dałem 1600 zł bez FV, 2 lata gwarancji.
Witam, również montowałem hak w swoim Tiguanie. Na allegro znalazłem oryginalny składany hak (jak nówka - z demontażu) za 400 PLN. Do tego zakupiłem oryginalną wiązkę firmy Jaeger - dedykowaną. Jest tam instrukcja jak podłączyć i zakodować. Najwięcej problemu sprawiło mi "wycyrklowanie" w zderzaku otoru do obudowy linki która "otwiera hak ale się jakoś udało. Następna sprawa to przerobienie gniazda przyczepy z Jaeger'a na to od oryginalnego haka. Dało radę i teraz śmigam z towarówką lub kempingiem. Pozdro.
Znalazłem problem takiego montowania haka, w oryginalnej belce tylnego wzmocnienia jest otwór z gwintem na wkręcenie zaczepu do holowania. W mojej belce z hakiem takiego otworu nie ma, tak więc trzeba zamontować hak i zaczepić linkę holowniczą do niego. Nie wiem czy w ten sposób można holować inny pojazd, na razie zrobiłem tak tylko raz i dosyć krótko holowałem.
Kolego, czas darmowych kabli w VW zakończył się na Golfie MKII. Wiązkę musisz ciągnąć do przodu, nie ma rady. Z drugiej strony nie jest to takie straszne, wiem bo robiłem
Co do kodowania, to:
1. Musi być zaznaczone w sterowniku Gateway
2. Zakodowanie sterownika haka na "pozostałe kraje"
3. Przekodowanie sterownika hamulców, tak by uaktywnić tzw. ESP jazdy z przyczepą
Witam wszystkich.
Odkopuje stary temat.
Mam taki sam dylemat. Hak automat Oris, moduł j345, w samochodzie brak instalacji.
Potrzebuje informacje na temat wiązki którą trzeba ciągnąc w aucie. Ile kabli i gdzie to podpiąć. Schemat mile widziany.
Pozdrawiam wszystkich. _________________ Bodzio
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Tiguan ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.