Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: passat B5 FL
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sie 2012, 12:38
Temat postu:
passat problemy z turbiną, hamulcami i absem
Witam.
Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum to chciałem się przywitać
Mój ojciec posiada passata B5 FL (o ile mnie pamięc nie myli, rocznik 2002).
Od jakiegośczasu mamy z nim pewne prolemy, z którymi nie mogli poradzić sobie nasi znajomi ''mechanicy''.
Opisze je w podpunktach.
1. Pierwszy problem objawia się tak, że samochód czasami podczas jazdy jak by słabnie, przykładowo jade na piątce 120 i nagle BUM, nie ma mocy, samochó zaczyna stopniowo zwalniać i max. co uda się z niego wycisnąć to 80/90. Ojciec był z tym u mechanika, powiedziano mu, że problemy z turbiną.
W tym kierunku było coś tam w samochodzie wymieniane, nie pamiętam jak się dokładnie ta cząstka nazywała, ale zrobiłem zdjęcie tej starej, wymienionej, mam nadzieję, że rozpoznacie co to jest:
http://s13.postimage.org/5cvsao9lx/IMAG0003.jpg
Przez jakiś czas było ok, ale ostatnio jak jechałem to właśnei znowu samochód osłabł i zaczął zwalniać samoczynnie.
dodam, że w takim momencie jedyne co mogę zrobić to zatrzymać samochód i zapalić go ponownie - potem znowu jedzie ok.
2. Drugi problem to hamulce. Ojciec miał taki problem, że raz, czy dwa (ale to i tak duzo jak na hamulce!) hamulec właśnei zrobił się TWARDY JAK KAMIEŃ. Przy dużej prędkości to stwarza na prawdę dużo zagrożenei na drodze i nie można tego bagatelizować. Mechanik odpowietrzał wszystkie hamulce i przez jakiś czas było ok, przedwczoraj znowu hamulce zrobiły się twarde jak kamień i dopiero jak ojciec pulsacyjnie naciskał kilka razy to znowu zaczeły pracować tak jak powinny... Strach samochodem jeździć, może bedziecie wiedzieć coś w tej kwestii?
3. Trzeci problem jest najmniejszy, dotyczy ABS'a. Z tego co wiem, to abs powinien się załączać przy hamowaniu albo na śliskiej jezdni, albo jakimś leszu albo innej licheh drodze, nam abs potrafi się odezwać nawet na suchym asfalcie przy hamowaniu, gdy samochód już przestaje się toczyć. Jest to takie charakterystyczne chrupniecie, czuć to na pedale hamulca gdy się trzyma go nogą.
Czekam na odpowiedzi i mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, to może mi pomóc.
Pozdrawiam.
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: passat B5 FL
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Sie 2012, 19:23
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) passat problemy z turbiną, hamulcami i absem
Przepraszam, nie czytałem regulaminu, jednak chciałym aby ktoś udzielił mi pomocy. Później podzielę moje problemy na osobne temat, tego proszę nie zamykać.
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 152 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rolewice Posiadane auto: Audi Coupe
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 17 Sie 2012, 21:17
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) passat problemy z turbiną, hamulcami i absem
W/g mnie masz problem z podciśnieniem w aucie.
Na zdjęciu masz zawór N75 sterujący turbiną.
Zamula bo w turbinie nie "kładą" się łopatki bo wraz ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie doładowania i żeby nie uszkodzić silnika sterownik wprowadza go w tryb awaryjny.
Posprawdzaj wszystkie wężyki, czy całe i na miejscu a potem do mechanika "oblatanego" w temacie bo widzę że jesteś niezbyt obeznany z problemem "notlaufa".
Abs tak ma że zamiast zablokować koła to pozwala im się toczyć do końca.
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: passat B5 FL
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Sie 2012, 11:49
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) passat problemy z turbiną, hamulcami i absem
Cytat:
W/g mnie masz problem z podciśnieniem w aucie.
Na zdjęciu masz zawór N75 sterujący turbiną.
Zamula bo w turbinie nie "kładą" się łopatki bo wraz ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie doładowania i żeby nie uszkodzić silnika sterownik wprowadza go w tryb awaryjny.
Posprawdzaj wszystkie wężyki, czy całe i na miejscu a potem do mechanika "oblatanego" w temacie bo widzę że jesteś niezbyt obeznany z problemem "notlaufa".
Abs tak ma że zamiast zablokować koła to pozwala im się toczyć do końca.
No niestety, ale jako przyszły informatyk nie wiele wiem na temat mechaniki samochodowej i sam tego raczej nei posprawdzam
Jednak przekażę ojcu co i jak, ale poczekam jeszcze na jakieś odpowiedzi, by mieć większą pewność i pojedziemy gdzieś z tym samochodem no i może cośwskurają.
Cytat:
ad1 - albo podcisnienie albo kierownice zarosniete sadza
a ogolnie do sprawdzenia caly uklad podcisnienia
Dzięki za przydatną informację, zapiszę sobie nawet o tym układzie podciśnienia. To narazie na pewno nei było sprawdzane u mechaników.
Teraz dodam od siebie, że pojeździłem nim trochę wczoraj i mam kolejne fakty co do hamulców.
Jak jadę np. na trzecim biegu 50km/h i wrzucę na luz (niekoniecznie) i zaczynam hamować poprzez pojedyncze naciśnięcie pedału hamulca to jest ok, ale gdy zacznę naciskać go 2/3 razy to za 4 razem już jest twarda decha ;/ Da się go wcisnąć potem do oporu, ale nie zahamuje nawet na 30%. Wtedy muszę znowu wrzucić bieg, puścić sprzęgło i hamulec znowu normalny. Mogę tak powtarzać cały czas, dzieję się to non-stop.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.