Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: VW Touran 2.0 TDI 2006
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 14:03
Temat postu:
kultura pracy silnika
Witam,
Chciałem zadać dwa pytania a mianowicie: czy ktoś z posiadaczy Tourana 2.0 TDI BKD 2005 rok spotkał się z nieprzyjemną kulturą pracy silnika czy to może mój samochód przy gaszeniu silnik bardzo "niekulturalnie" się gasi słychać taką nierównomierne gaszenie. i drugie pytanie na wolnych obrotach trzęsie samochodem co może być tego przyczyną? przebieg 99 tyś sprawdzony i udokumentowany.
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: VW Touran 2.0 TDI 2006
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 11 Sie 2010, 00:00
Temat postu:
odp
czy naprawdę nikt sie nie spotkał z tym problemem dodam ze drgania ustały ale podczas gaszenia słychać bardzo nieprzyjemne dźwięki takie jak by trzeszczenie teraz już mam przebieg 105 tys
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 1514 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Touran 2.0 TDi DSG High line
Piwa: 79/2
Wysłany: Sro 11 Sie 2010, 06:38
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) kultura pracy silnika
1 - na 99% EGR , który nie domyka się i dlatego silnikiem telepie przy gaszeniu
2- albo pompowtryski (uszczelniacze, listwa zasilająca) albo koło dwumasowe. _________________ Nie udzielam porad na PW.
Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC PARYZ Posiadane auto: 1T1T41TOURAN 2.0 TREND 140 BKD rok 2005 przebieg 140000 km
Piwa: 4/3
Wysłany: Sro 11 Sie 2010, 08:15
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) kultura pracy silnika
mialem podobne objawy,-i wlasnie wczoraj wymienilem poduszke pod skrzynia biegow,- po problemie. A tez byly domysly ze to dwumas i wiele innych ,- zanim zaczniesz wymieniac pol samochodu sprawdz podstawowe i o wiele tansze czesci,- ja czytajac forum wiele sie nauczylem(bardziej w teorii ) i wypowiedzi takich moderatorow jak Turanek czy spacewaker czy wielu innych nalezy brac pod uwage,- przekonalem sie ze maja wielka znajomosc w tej kwestii, i za to im wielkie dzieki..........;pozdrowionka
1 - na 99% EGR , który nie domyka się i dlatego silnikiem telepie przy gaszeniu
Chyba chodziło tutaj o klapę kolektora ssącego, aka przepustnicę, która ma się zamknąć przy gaszeniu silnika. Funkcja EGR jest inna... _________________ Pzdr, Bam
No a w BKD własnie ta klapka to EGR i spełnia tę funkcje.
Przyznam, że mam teraz zagwostkę, gdyż wymieniałem ostatnio w moim BMN-ie zespół EGR-"przepustnica" i są to elementy oddzielne. Z tego, co wiem, ten sam typ urządzenia jest montowany w BKD. Klapa kolektora jest elementem, który stoi na drodze doładowanego powietrza. Fakt, jest obok zaworu EGR, który ma jednak swój element wykonawczy (zawór), umiejscowiony bokiem do przepływu powietrza, zamykający dolot spalin. Owszem, te dwa urządzenia współpracują w celu zassania spalin na biegu jałowym, wtedy przepustnica przymyka się, zaś EGR otwiera - głównym zaś celem stosowania klapy jest zamknięcie dopływu powietrza, aby wyłączenie silnika było "łagodne". U mnie, po zmianie zespołu klapa-EGR przestały śmierdzieć spaliny oraz faktycznie, wyłączenia silnika jest bez żadnych wibracji.
Czy u Ciebie wygląda to inaczej? _________________ Pzdr, Bam
... głównym zaś celem stosowania klapy jest zamknięcie dopływu powietrza, aby wyłączenie silnika było "łagodne"...
"Najgłówniejszym" zadaniem tej klapy jest przerwanie dopływu powietrza gdyby doszło do samozapłonu np. jak się turbina wysypie i olej z silnika zaczyna się palić w gorących cylindrach. W takiej sytuacji samo odcięcie paliwa na pompkach (przez cofnięcie kluczyka) nie wiele pomoże. _________________ Pozdrawiam
Turanek morderator
ZPA
Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kędzierzyn-Koźle Posiadane auto: MB B klasa B170 Pb
Piwa: 6/2
Wysłany: Pią 05 Paź 2012, 10:33
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Touran ) kultura pracy silnika
Witam.
Również na problem z "niekulturalnym" gaszeniem silnika w moim turasie, zawsze nim mocno zatelepie.
Poduszki sprawdzone u mechanika są w b. dobrym stanie - więc odpadają.
Przeglądnąłem forum i widzęm że może to być wina przepustnicy (klapy gaszącej).
Jednak nie mam żadnych błędów w VCDS`ie.
Niektórzy mieli w przekładni uszkodzenie mechaniczne tzn. wyłamane zęby w przekładni zębatej. Czy takie uszkodzenie może być niezauważone przez komputer - brak błędów czy jednak błąd powinien się pojawić ???
Trochę ta część kosztuje i nie chciałbym wydawać kasy niepotrzebnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Touran ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.