Mam taki problem: W kwietniu 2011r kupiliśmy Passata B5,2003r.,sedan,1,9 TDI,130. W grudniu zaczął szarpać,spadały obroty (nadmienię, że jestem zielony w naprawie auta), otóż mechanik powymieniał prawie wszystko: uszczelkę pod głowicę,wałek rozrządu, 8 szklanek,napinacz, pasek ,rolki-koszt 3ooozł. Auto jeździło, choć niektórzy twierdzili, ze źle jest ustawiony rozrząd. Dwa tygodnie temu ten sam mechanik wymienił olej i filtr paliwa,Przez te dwa tygodnie przejechałem około 100km, w sobotę wyruszyłem w trasę i po 6km coś pukło i wyleciał cały olej.Już nie zapalałem auta, przyjechał mechanik i zabrał samochód do warsztatu. Dzisiaj byłem się dowiedzieć co się stało , otóż (nawet nie umię powtórzyć): pokazał mi małą śrubkę, która podobno się odkręciła , pękła misa, korbowód, wszystko się urwało, a jeszcze może być gorzej bo ma odkręcić misę. Także pewnie silnik do wymiany. Co mogło być powodem takiej usterki? Proszę o podpowiedź.
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Pon 12 Lis 2012, 17:55
Temat postu:
Re: ( Volkswagen Passat ) Problem z silnikiem
witam - kolego , zaznaczam jest to tylko moje zdanie ... Kopcenie auta, szarpania, dymienie itp. nie ma zbytnio nic wspołnego z rozrządem, uszczelką itp. . A jezeli tak, to zle skrecony silnik po małej kapitalce ma bezposredni wpływ na to co sie stało . Albo mechanior pozostawił cos w silniku, albo coś nie dokrecił i bach - ..
Reasumując wina lezy po stronie mechanika - wiec w 100% koszty jego ew. po 50%, albo roszczenia cywilno prawne .
Teraz juz mleko sie wylało wiec tylko rozmowa z mechanikiem .
Samochód zabrany od mechanika.On powiedział, że jeżeli będzie jego wina to naprawi, ale tylko wtedy gdy okaże się że awaria powstała od rozrządu-on tylko to robił. Ja nie dam mu nawet dotknąć tego auta.
Samochód oddany w inne ręce. Panewki rozwalone (one pukały po wymianie rozrządu). Najprawdopodobniej wałek nie został zsynchronizowany z głowicą, przy czym panewki były nie dokręcone. Żle ustawiony rozrząd?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.