Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master74

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: WW B5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 08:45
Temat postu:

gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


Czy może ktoś wie czy w passacie 1,8 T , silnik aeb 97 r. występuje zawór DV , jeśli tak to w którym jest miejscu i jaką ma dokładną nazwę ten zawór w razie kupna . Dzięki pozdrawiam.
Powrót do góry
olop

Auto Maniak



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 599
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: vw
Piwa: 79/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 10:25
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


http://e-fotek.pl/images/16040836978450266810.jpg
Powrót do góry
master74

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: WW B5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 11:09
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


dzięki śliczne kolego ale to jest silnik disla a mnie interesuje w benzynie jeśli masz cos do tego będe wdzieczny pozdrawiam
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 14:21
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


Diverter valve, zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy (zdjęcia nogi z gazu). Zawór ten jest elementem stosowanym w samochodach turbodoładowanych z przepustnicą - w chwili zdjęcia nogi z gazu (zamknięcie przepustnicy) w dolocie znajduje się spora ilość sprężonego powietrza, z którym trzeba coś zrobić, żeby po odbiciu się od przepustnicy powietrze to nie "wróciło" do turbiny powodując jej gwałtowne wyhamowanie. W tym celu stosuje się sterowane podciśnieniowo (lub elektromagnetycznie jak w przypadku silników TFSI) zawory upuszczające nadmiar zgromadzonego powietrza do atmosfery lub do dolotu przed turbinę. W silnikach 1.8T stosuje się zawory drugiego typu. Plastikowy, okrągły, zlokalizowany w dolnej części przedniej (od strony pasażera) samochodu zawór połączony jest jedną stroną z rurą łączącą wyjście turbiny ze stalową rurą przebiegającą wzdłuż przedniej części samochodu. Wyjście zaworu DV prowadzi do rury łączącej puszkę filtra z turbiną (tzw. TIP - turbo inlet pipe).
Sterowanie zaworu DV odbywa się podciśnieniowo, tzn. cienki przewód gumowy łączy krócieć sterujący zaworu DV z kolektorem sterującym (warto zauważyć, że przewód ten nie jest połączony bezpośrednio z kolektorem, a pośrednio - przez kolejny zawór wykonawczy - N249, zlokalizowany bezpośrednio pod kolektorem ssącym).
Uszkodzenie zaworu DV może przebiegać na dwa sposoby:
1. podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny, zanikający dźwięk powietrza odbijającego się od łopatek turbiny w chwili, gdy jest "zapieczony" (cały czas zamknięty) lub w sytuacji, gdy przewody zasilające są zagięte/przetarte/zatkane. Po zmianie biegu przy pełnym doładowaniu można zaobserwować wzrost doładowania, ale i tak czujne ucho kierowcy będzie w stanie wychwycić zmianę w dźwięku dochodzącego spod maski (charakterystyczny odgłos, nazywany potocznie "źrebakiem"). Jazda z zamkniętym zaworem DV nie pozostaje bez wpływu na żywot turbiny.
2. zawór DV pozostaje otwarty na stałe - turbina pompuje w układzie otwartym, układ regulacji nie reaguje ze względu na to, że nie jest osiągnięta wartość zadana doładowania. Na szczęście sterownik jest w stanie wykryć takie zjawisko i odpowiednio szybko zaalarmować nas lampką check engine.

Przeważnie temu typu uszkodzeniom towarzyszy błąd

17705/P1297/004759
- Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!).
Uwaga: zawór DV jest elementem bezpośrednio wpływającym na trwałość turbiny. W aucie kilku i kilkunastoletnim z "normalnym" przebiegiem zawór ten będzie na 99% niesprawny i należy go wymienić przed przystąpieniem do dalszej diagnostyki!
Uszkodzenie zaworu DV może wpływać na zachowanie biegu jałowego jak i na "spadek" mocy. http://vw-passat.pl/poradniki/diagnostyka/21/diagnostyka oraz to http://www.google.pl/imgres?hl=pl&client=firefox-a&hs=4zV&sa=X&tbo=d&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1525&bih=670&tbm=isch&tbnid=kOo3z2fkuJ95XM:&imgrefurl=http://autokult.pl/2011/02/17/wg-bov-dv-zawory-regulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka&docid=Xfv3q5u5Ejki0M&imgurl=http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/02/blowoff.jpg&w=640&h=480&ei=lG3pUN-5FYqD4ATPjoDoDw&zoom=1&iact=hc&vpx=856&vpy=363&dur=5271&hovh=194&hovw=259&tx=113&ty=143&sig=117636251519170926418&page=1&tbnh=141&tbnw=188&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:21,s:0,i:156
_________________
To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Powrót do góry
master74

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: WW B5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 14:45
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


Zawór DV jaka jest jego nazwa w oryginale ( przy kupnie w sklepie jaką nazwę podać ) ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 14:45
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Passat »

Opinie o samochodach Volkswagen Passat - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenGolf Plus

19 999

2006r.

161 000 km

warmińsko-mazurskie

VolkswagenCaddy

45 990

2017r.

247 000 km

wielkopolskie

VolkswagenTiguan

58 900

2013r.

193 966 km

śląskie

VolkswagenGolf

4 800

2000r.

299 000 km

lubelskie

VolkswagenCaravelle

145 900

2019r.

83 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System