Volkswagen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
master74

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: WW B5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 08:45
Temat postu:

gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


Czy może ktoś wie czy w passacie 1,8 T , silnik aeb 97 r. występuje zawór DV , jeśli tak to w którym jest miejscu i jaką ma dokładną nazwę ten zawór w razie kupna . Dzięki pozdrawiam.
Powrót do góry
olop

Auto Maniak



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 599
Skąd jesteś (miejscowość / region): w-wa
Posiadane auto: vw
Piwa: 79/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 10:25
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


http://e-fotek.pl/images/16040836978450266810.jpg
Powrót do góry
master74

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: WW B5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 11:09
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


dzięki śliczne kolego ale to jest silnik disla a mnie interesuje w benzynie jeśli masz cos do tego będe wdzieczny pozdrawiam
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1715
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 14:21
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


Diverter valve, zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy (zdjęcia nogi z gazu). Zawór ten jest elementem stosowanym w samochodach turbodoładowanych z przepustnicą - w chwili zdjęcia nogi z gazu (zamknięcie przepustnicy) w dolocie znajduje się spora ilość sprężonego powietrza, z którym trzeba coś zrobić, żeby po odbiciu się od przepustnicy powietrze to nie "wróciło" do turbiny powodując jej gwałtowne wyhamowanie. W tym celu stosuje się sterowane podciśnieniowo (lub elektromagnetycznie jak w przypadku silników TFSI) zawory upuszczające nadmiar zgromadzonego powietrza do atmosfery lub do dolotu przed turbinę. W silnikach 1.8T stosuje się zawory drugiego typu. Plastikowy, okrągły, zlokalizowany w dolnej części przedniej (od strony pasażera) samochodu zawór połączony jest jedną stroną z rurą łączącą wyjście turbiny ze stalową rurą przebiegającą wzdłuż przedniej części samochodu. Wyjście zaworu DV prowadzi do rury łączącej puszkę filtra z turbiną (tzw. TIP - turbo inlet pipe).
Sterowanie zaworu DV odbywa się podciśnieniowo, tzn. cienki przewód gumowy łączy krócieć sterujący zaworu DV z kolektorem sterującym (warto zauważyć, że przewód ten nie jest połączony bezpośrednio z kolektorem, a pośrednio - przez kolejny zawór wykonawczy - N249, zlokalizowany bezpośrednio pod kolektorem ssącym).
Uszkodzenie zaworu DV może przebiegać na dwa sposoby:
1. podczas zmiany biegów słychać charakterystyczny, zanikający dźwięk powietrza odbijającego się od łopatek turbiny w chwili, gdy jest "zapieczony" (cały czas zamknięty) lub w sytuacji, gdy przewody zasilające są zagięte/przetarte/zatkane. Po zmianie biegu przy pełnym doładowaniu można zaobserwować wzrost doładowania, ale i tak czujne ucho kierowcy będzie w stanie wychwycić zmianę w dźwięku dochodzącego spod maski (charakterystyczny odgłos, nazywany potocznie "źrebakiem"). Jazda z zamkniętym zaworem DV nie pozostaje bez wpływu na żywot turbiny.
2. zawór DV pozostaje otwarty na stałe - turbina pompuje w układzie otwartym, układ regulacji nie reaguje ze względu na to, że nie jest osiągnięta wartość zadana doładowania. Na szczęście sterownik jest w stanie wykryć takie zjawisko i odpowiednio szybko zaalarmować nas lampką check engine.

Przeważnie temu typu uszkodzeniom towarzyszy błąd

17705/P1297/004759
- Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!).
Uwaga: zawór DV jest elementem bezpośrednio wpływającym na trwałość turbiny. W aucie kilku i kilkunastoletnim z "normalnym" przebiegiem zawór ten będzie na 99% niesprawny i należy go wymienić przed przystąpieniem do dalszej diagnostyki!
Uszkodzenie zaworu DV może wpływać na zachowanie biegu jałowego jak i na "spadek" mocy. http://vw-passat.pl/poradniki/diagnostyka/21/diagnostyka oraz to http://www.google.pl/imgres?hl=pl&client=firefox-a&hs=4zV&sa=X&tbo=d&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1525&bih=670&tbm=isch&tbnid=kOo3z2fkuJ95XM:&imgrefurl=http://autokult.pl/2011/02/17/wg-bov-dv-zawory-regulujace-cisnienie-w-ukladach-z-turbosprezarka&docid=Xfv3q5u5Ejki0M&imgurl=http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/02/blowoff.jpg&w=640&h=480&ei=lG3pUN-5FYqD4ATPjoDoDw&zoom=1&iact=hc&vpx=856&vpy=363&dur=5271&hovh=194&hovw=259&tx=113&ty=143&sig=117636251519170926418&page=1&tbnh=141&tbnw=188&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:21,s:0,i:156
_________________
To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Powrót do góry
master74

Czytelnik



Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: WW B5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 14:45
Temat postu:

Re: ( Volkswagen Passat ) gdzie jest zawór dv w silniku 1,8t


Zawór DV jaka jest jego nazwa w oryginale ( przy kupnie w sklepie jaką nazwę podać ) ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 06 Sty 2013, 14:45
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLKSWAGEN Forum Strona Główna -> ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volkswagen Passat »

Opinie o samochodach Volkswagen Passat - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen Passat ) Porady, problemy techniczne


VolkswagenMultivan

86 900

2011r.

235 000 km

świętokrzyskie

VolkswagenAtlas

115 000

2018r.

148 815 km

pomorskie

VolkswagenGolf

17 500

2012r.

199 000 km

lubelskie

VolkswagenGolf Sportsvan

42 990

2015r.

100 000 km

wielkopolskie

VolkswagenGolf

54 900

2016r.

115 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Forum VW Polo Squad   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System