Witam
Żona ma Beetelka 1.9tdi 90km, który wprawdzie jeździ normalnie ale jest bardzo słaby. Słabo przyśpiesza już od ruszenia po najwyższe obroty. Na piątym biegu rozpędza się zaledwie do 120km/h i około 3200 rpm. Na luzie obrotomierz się nie krepuje i skacze na maxa. W komputerze nie ma najmniejszego śladu błędu. Auto czasami trzeba chwilkę pokręcić na ciepłym silniku żeby odpaliło.
Gadałem z dwoma fachowcami.
Jeden radzi żeby podpiąć po kompa i ustawić na nowo parametry pompy wtryskowej czy coś takiego.
Drugi doszedł do wniosku że to prawdopodobnie zapieprzony katalizator ale najpierw kazał sprawdzić egr/recylkulacje. Później ewentualnie wywalić kat. Przyznam szczerze że auto prowadzi moja żona i pokonuje przeważnie krótkie trasy 25km dziennie i rzadko jest wprowadzane na obroty powyżej 2300rpm.
Najgorsze, że nie znam wyraźnej daty kiedy do tego doszło musiało to się stać jakoś płynnie. Gdy ostatnio wsiadłem do golfa szwagra 1.9tdi ... to jego auto zachowuje się po prostu bez porównania.
Jeśli ma ktoś pomysł to niech go podsunie proszę,
bo nie chcę wydawać kasy na ślepo.
Re: ( Volkswagen New Beetle ) 1.9 tdi 90km słaby mułowaty max 120km/h
piszesz, że w komputerze nie ma najmniejszych błędów, więc rozumiem, że diagnostyka była już zrobiona. Katalizator powinien wyskoczyć na komputerze, więc może rzeczywiście ustawienie pompy? A jak tam turbina?
Re: ( Volkswagen New Beetle ) 1.9 tdi 90km słaby mułowaty max 120km/h
O dzięki.
Tak znajomy podłączył vag i było czysto. Co do turbiny to znajomy kazał mi przygazować na postoju a sam za coś tam chwycił przy silniku i stwierdził że turbina pracuje. Dodam jeszcze, że czyściłem przepływomierz kontakt sprayem i nic to nie dało. Gdy go odłączyłem jest mała poprawa ale bez fajerwerków.
Re: ( Volkswagen New Beetle ) 1.9 tdi 90km słaby mułowaty max 120km/h
Po przegonieniu auta na autostradzie pojawił się jakiś błąd związany z pompą paliwa. Po wymianie pompy paliwa i przepływomierza moc powróciła. Ładnie przyśpiesza więc jestem zadowolony. Jeszcze jedno co pozostało to to że na ciepłym silniku w kilka minut po zgaszeniu auta, przy ponownym odpalaniu trzeba ciut dłużej kręcić rozrusznikiem niż na silniku zimnym (na zimnym pali pięknie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen New Beetle ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.